אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בונים על ירוק וחסכוני

בונים על ירוק וחסכוני

בתערוכת ז'נבה יבלטו גם כמה מכוניות קונספט שינסו לרקוד על כל החתונות

04.03.2013, 08:24 | תומר הדר

פולקסווגן XL1: ליטר סולר ל־100 ק"מ

פולקסווגן תציג בתערוכת הרכב בז'נבה את ה־XL1. היא אמנם אינה צפויה להפוך למציאות בייצור המוני בשנים הקרובות, אך הטכנולוגיות שמצויות בבסיסה, שמאפשרות לה לצרוך ליטר אחד של סולר ל־100 ק"מ של נסיעה, צפויות לחלחל בעתיד גם לדגמים בייצור המוני. ה־XL1 עצמה מצוידת במנוע טורבו דיזל זעיר, המפיק 48 כוחות סוס בלבד, אך מנוע זה משודך למנוע עזר חשמלי שמוזן באמצעות סוללת ליתיום איון. אך חוזקה של ה־XL1 אינו מצוי רק בטכנולוגיה שתחת מכסה המנוע: מרכב ה־XL1 עשוי סיבי פחמן, שמורידים את משקל הרכב ל־795 ק"ג בלבד. הגוף עצמו מעוצב כך שיפחית את התנגדות המכונית לרוח למינימום, ואפילו הגלגלים האחוריים מכוסים בכיסויים מיוחדים שנועדו להפחית מערבולות אוויר שמעלות את צריכת הדלק. הודות לאלה ה־XL1 מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 160 קמ"ש למרות הספק המנוע הצנוע.

סיטרואן טכנוספייס: מיניוואן שמזהמת פחות

סיטרואן זכתה בשנים האחרונות להצלחה בלתי מבוטלת בזכות דגמי הפיקאסו - גרסאות מיניוואן של מכוניות הנוסעים השונות של החברה. כעת מציגה החברה את הטכנוספייס, מכונית תצוגה הרומזת על הטכנולוגיות ועל המראה של מיניוואנים עתידיים שהחברה תציג בשנים הקרובות. הטכנוספייס משתרעת על 4.43 מטרים וגובהה 1.83 מטרים, אך עיקר גאוותה של סיטרואן היא על נתון פליטת המזהמים: 98 גרם של פחמן דו־חמצני לק"מ. לשם השוואה, מאזדה 3 פולטת 183 גרם של פחמן דו־חמצני.

טויוטה FT86: מכונית ספורט בגרסת קבריולה 

טויוטה הצליחה להרים לא מעט גבות לאחר שחשפה לפני כשנתיים את ה־GT86, מכונית ספורט קלת משקל בעלת הנעה אחורית, שזכתה להצלחה ניכרת בעולם. מסיבה זו מציגה כעת טויוטה את ה־FT86, גרסת תצוגה פתוחה של ה־GT86, שנועדה לבחון את תגובת הקהל לפני שהדגם יגיע לייצור. בדומה ל־GT86, גם FT86 מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים שישודך לתיבות הילוכים ידניות ולתיבות הילוכים אוטומטיות בעלות שש מהירויות. בטויוטה מדגישים שה־FT86 אינה צפויה להיות כבדה באופן ניכר מה־GT86, ולכן ביצועיה אינם צפויים ליפול מאלה של ה־GT86. 

תגיות