אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קורוס חושפת את המכונית הישראלית-סינית הראשונה

קורוס חושפת את המכונית הישראלית-סינית הראשונה

המכונית מיועדת להתחרות בשלב הראשון בשוק הרכב הסיני, ואחריו גם באירופה, במכוניות כמו מאזדה 3 וקיה פורטה

05.03.2013, 12:02 | ליאור גוטמן, ז'נבה

קורוס, מיזם הרכב המשותף לחברה לישראל ולצ'רי הסינית חושפת ברגעים אלה את המכונית החדשה,"3", המשפחתית ראשונה שמציג המותג הסיני. המכונית מיועדת להתחרות בשלב הראשון בשוק הרכב הסיני, ואחריו גם באירופה, במכוניות כמו מאזדה 3 וקיה פורטה. ה"3" סדאן משתרעת על 4.62 מטרים. לשם השוואה, אורכה של מאזדה 3 הוא 4.58 מטרים.

ה"3" מצוידת במנועי 1.6 ליטרים, שיפיקו 126 כוחות סוס בגרסה הבסיסית ו־156 כוחות סוס בגרסה הבכירה, שתצויד במגדש טורבו. מנועים אלה ישודכו הן לתיבות הילוכים ידניות והן לתיבות אוטומטיות כפולות מצמדים. לצד ה"שלוש" החדשה תציג קורוס צמד מכוניות אב־טיפוס: הקרוס הייבריד, רכב כביש שטח שיצויד במערכת הנעה היברידית, וגרסת סטיישן לקורוס 3.

קורוס 3 קורוס 3 קורוס 3

לדברי ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל: "בסין אנחנו מתחרים בעיקר מול הרכבים היפנים והגרמנים. זה האזור אליו אנחנו מכוונים. אפשר להוסיף גם את טויוטה ויונדאי. ההישג הגדול הוא שאין רכב בסין ברמת האיכות והתכנון הזאת ומבחינה של עיניים סיניות זה משהו חדש, הבנוי מחלקי רכב שהורכבו". הוא הוסיף כי "מדובר ברכב תוצרת סין כך שהלקוח מרגיש גאווה גדולה מאוד כי הוא קונה מכוניות מתוצרת מקומית. השנה מכרו 12 מיליון מכוניות בסין, בשנה הקרובה ימכרו כ-13 מיליון. זה שוק שרק גדל", הוא מסביר. לדבריו, התמחור של המכוניות אינו זול והוא ממותג כרכב איכותי, כזה שימכר ברמה דומה למכוניות גרמניות בעלות אותו גודל.

תגיות