אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויגודמן: מכתשים אגן נערכת להנפקה ב־2014

ויגודמן: מכתשים אגן נערכת להנפקה ב־2014

מנכ"ל מכתשים אגן, ארז ויגודמן: "אנו מכינים בימים אלו את התשתיות לקליטת מוצרי כימצ'יינה"

11.03.2013, 08:42 | ניר צליק

ארז ויגודמן, מנכ"ל חברת האגרוכימיה מכתשים אגן, מסכם שנה חזקה לחברה ומבהיר עם פרסום דו"חות החברה ל־2012 כי ההיערכות להנפקה המתוכננת של החברה בשנה הבאה כבר החלה.

קראו עוד בכלכליסט

השליטה במכתשים אגן (60%) נרכשה לפני כשנה וחצי על ידי כימצ'יינה הסינית תמורת 2.4 מיליארד דולר, ולדברי ויגודמן, "היחסים עם כימצ'יינה מתקדמים היטב. הם רואים איתנו עין בעין את הכיוון העתידי של החברה ואת ההשקעות שהחברה עושה כדי לקדם את השינוי. בהסכם בין בעלי המניות נכתב שאנחנו צריכים להיות מונפקים בתוך שלוש שנים מיום סגירת העסקה (שהיה במחצית הראשונה של 2011 - נ"צ), כך שעד סוף 2014 אנחנו צריכים לבצע הנפקה".

ויגודמן מסביר כי "אנחנו בעיצומה של 2013, וכדי להנפיק חברה בבורסה בינלאומית כמו ניו יורק או הונג קונג, אנחנו צריכים כבר להתחיל את ההיערכות עוד בשנה הנוכחית". עם זאת, בשלב זה מכתשים אגן עדיין לא מנהלת מגעים עם חתמים, ולדברי המנכ"ל, "זה משהו שמשאירים לשלבים היותר מתקדמים. זה לא יקרה לפני 2014. כרגע יש היערכות פנימית בלבד כדי שנגיע למצב שנוכל ללחוץ על הכפתור. שיחות עם גורמים חיצוניים ייעשו רק כשיהיה ברור שנלך להנפקה".

ארז ויגודמן, צילום: תומי הרפז ארז ויגודמן | צילום: תומי הרפז ארז ויגודמן, צילום: תומי הרפז

עלייה בהכנסות

את הרבעון הרביעי של 2012 סיימה מכתשים אגן עם הכנסות של 579.5 מיליון דולר לעומת 549.3 מיליון דולר, עלייה של 5.5%. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־41.1 מיליון דולר - עלייה של 54.3% לעומת רווח נקי מתואם של 26.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי הסתכם ב־21.9 מיליון דולר לעומת הפסד של 26.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. "באופן מסורתי הרבעון הרביעי מאופיין בנפח פעילות קטן יותר בשל העונתיות החקלאית, אולם השנה עברנו לרווח תפעולי ברבעון הרביעי ושיפרנו משמעותית את התוצאות לעומת 2011. זו מגמה שרואים לאורך כל השנים".

את שנת 2012 סיימה מכתשים אגן עם הכנסות של 2.83 מיליארד דולר, עלייה של 5.3% לעומת הכנסות של 2.69 מיליארד דולר ב־2011. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־429.8 מיליון דולר, עלייה של 15.3% לעומת 372.8 מיליון דולר בשנת 2011. הרווח הנקי אחרי מס הסתכם ב־122.6 מיליון דולר, עלייה של 1.6% בלבד לעומת 120.7 מיליון דולר בשנת 2011. לדברי ויגודמן, הסיבה לשיפור הזעום ברווח הנקי אחרי מס נעוצה בכך ש"ב־2012 הוצאות המס היו מייצגות יותר. ב־2011 היו השפעות חד־פעמיות של הכנסות מסים שקשורות להפרשות, ולכן ב־2011 הוצאות המס לא היו מייצגות. באופן כללי, אנחנו משלמים יותר ויותר מסים כי הרווח שלנו עולה".

"שיפור תפעולי"

פילוח מכירות החברה ב־2012 מבחינה גיאוגרפית מצביע על כך כי חל גידול משמעותי של 10% במכירות במדינות אסיה פסיפיק. המכירות במדינות אלו הסתכמו בשנה החולפת ב־497.3 מיליון דולר לעומת 451.9 מיליון דולר ב־2011. המכירות באמריקה הלטינית הסתכמו ב־642.9 מיליון דולר בהשוואה ל־609.3 מיליון דולר ב־2011 - עלייה של 5.5%. המכירות בצפון אמריקה צמחו בכ־4% ל־497.5 מיליון דולר. המכירות באירופה, שמהוות כ־40% מסך המכירות של החברה, הסתכמו ב־1.09 מיליארד דולר ב־2012 - גידול של 4.1%. צמיחה זו מיוחסת לעליית מחירי המכירה, שהתקזזה בחלקה על ידי שחיקת שערי החליפין.

לדברי ויגודמן, השיפור בפעילות החברה מיוחס ל"שיפור תפעולי בתהליכי הייצור ובתהליכים בשרשרת האספקה. אנחנו משיקים מספר הולך וגדל של מוצרים חדשים שהם יותר ייחודיים ומבודלים, ומרווחי הרווח שלהם יותר גדולים, עם פוקוס על מדינות מרכזיות כמו ברזיל. במקביל, אנחנו משקיעים בתהליכים שהם מאוד משמעותיים מבחינת המשך דרכה של החברה. במהלך שלוש השנים האחרונות החברה עשתה שינויים רבים, גם בתהליכים של טיפול בתשתיות התפעוליות שלנו וגם בהמשך הצמיחה האורגנית.

באשר לקליטת מוצרים מכימצ'יינה במכתשים אגן, אמר ויגודמן כי "התהליך ממשיך להתקדם, אנחנו מכינים את התשתית שתאפשר לנו בסופו של דבר לקלוט נכסים מכימצ'יינה לתוך מכתשים אגן. בשלב מסוים נצטרך לקבל אישור מממשלת סין, ובכפוף לאישורים אנחנו נקלוט את המוצרים האלה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות