אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיתוח למשקפי גוגל Glass: זיהוי אנשים לפי לבוש ושפת גוף צילום: איי פי

פיתוח למשקפי גוגל Glass: זיהוי אנשים לפי לבוש ושפת גוף

משקפי המציאות הרבודה של גוגל זכו לאפליקציה מעניינת במיוחד, אשר מאפשרת לזהות אנשים על פי תמונות שלהם, סגנון ביגוד וכלים נוספים. בכך, ניתן לזהות חברים בתוך קהל, ממרחק ואפילו כשגבם מופנה אליכם

11.03.2013, 11:22 | הראל עילם

לא פעם קורה שאנו פוגשים אדם ולא זוכרים את שמו, או מהיכן אנו מכירים אותו. קבוצת מפתחים עובדת על פיתרון מעניין בדמות אפליקציה חדשה למשקפי Glass, פרויקט המציאות הרבודה של גוגל; היא מסוגלת לזהות כל אדם שפגשתם, על פי מראהו בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

סטודנטים מאוניברסיטת דיוק, תחת הנחייתו של פרופסור שריהארי נלקודיטי מאוניברסיטת דרום קרולינה, מפתחת בימים אלו את InSight, אפליקציה שתציג קשת רחבה של כלי זיהוי אנשים - מסריקת קהל ואיתור אנשים מוכרים ועד זיהוי אנשים ממרחק גם כשגבם מופנה אל המשתמש. כך, לפי דיווח של אתר New Scientist.

קבוצת הסטודנטים פיתחה אלגוריתם שמסוגל לנתח את "טביעת האצבע" של קוד לבוש - על פי בחירת צבעים, סגנון לבוש ושפת גוף. האלגוריתם ינתח את טביעות האצבע הדיגיטליות של כל חברי המשתמש על ידי ניתוח מאגר התמונות שלהם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק וגוגל+.

הדגמת משקפי גוגל

הסטודנטים מקווים שאפליקציה תאפשר למצלמה הקדמית שמשולבת במשקפי גוגל לצלם תמונות מזדמנות ולבצע ניתוחים השוואתיים במקום. לפי בדיקות ראשוניות, המערכת השיגה 93% הצלחה בבדיקות זיהוי משתמשים.

לאחר הזיהוי, המערכת תציג תגית קטנה במסך המשקפיים מעל האדם עם שמו. הסטודנטים גם חוזים שילוב של המערכת עם רשתות חברתיות ועדכונים פומביים. כך למשל, משתמשים יוכלו לצייץ או לכתוב עדכוני סטטוס בפייסבוק במקרים שהם רוצים לשתף מידע עם כל הקהל מסביבם, שיוכל להופיע בתגית. כך למשל, מאמר הסטודנטים נתן דוגמה שבה משתמש בשדה תעופה מפרסם את רצונו לחלוק במונית העירה.

עם משקפי גוגל ואפליקציית InSight תוכלי למצוא את החברים שלך גם במועדון הכי צפוף, צילום: רויטרס עם משקפי גוגל ואפליקציית InSight תוכלי למצוא את החברים שלך גם במועדון הכי צפוף | צילום: רויטרס עם משקפי גוגל ואפליקציית InSight תוכלי למצוא את החברים שלך גם במועדון הכי צפוף, צילום: רויטרס

לחפש את החברים שלכם

המערכת אינה מושלמת, כמובן, ולא יכולה להתמודד עם מסיבות תחפושות, תנאי תאורה קשים או משתמשים שאין להם קוד לבוש ברור או מעט מדי מידע. עם זאת, היא תוכל לספק מידע במספר מקרים שימושיים - כמו לזהות אדם שפגשתם במסיבה קודם לכן, אך אינכם זוכרים את שמו - או לאחר שזיהתם חבר במסיבה, לדעת לזהות אותו מהקהל הצפוף במהירות.

מספר קבוצות מפתחים, אוניברסיטאות וחברות כבר עובדות על אפליקציות ל-Glass, עוד לפני שהחברה החלה לספק כלי פיתוח ואבי טיפוס למפתחים. חברת התעופה JetBlue, למשל, כבר הציגה קונספטים לאפליקציות שיאפשרו למשתמשים לזהות היכן הם נמצאים בתוך שדה התעופה (והיכן הטיסה שלהם), או להשוות בין עלויות השכרת רכב ותחבורה ציבורית. גורמים בתעשיית הפורנו כבר הביעו *אופטימיות לשימוש ב-Glass כמצלמה קרובה ונוחה במיוחד.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מי שמתלונן על אובדן הפרטיות
שלא ישים כל דקה תמונות שלו בפייסבוק. אנשים בימנו או שסובלים מבדידות נוראית או מחוסר תשומת לב אחרת אני לא מבינה את הרצון הבלתי מוגבל לשתף את כולם בחיים הפרטיים שלו. נ.ב. אין לי פייסבוק ולא היה אף פעם, זה לא מפריע לי להיות בקשר עם החברים שלי.
לרה , ת"א  |  14.03.13
5.
סכנה לכל אחד מאתנו. הלכה הפרטיות.
לידיעת משתמשי google latitude ושירותים אחרים של גוגל. Latitude ניתנת בחינם, ומאפשרת לך לשתף את מיקומך עם החברים שלך (בלה בלה בלה) ובתנאי שאתה משתף את מיקומך גם עם גוגל. בשביל מה? בקרוב, גוגל תמכור את המשקפיים שלה והתוכנה שוב תהיה חינם. בתנאי שאתה משתף את גוגל עם התוכן שאתה רואה, כמובן. יש התקדמות טכנולוגית שהיא מבורכת. אבל גוגל היא מפלצת.
"אין כניסה , עם משקפי גוגל"  |  11.03.13
2.
זהו הצעד הבא באיבוד הפרטיות שלנו
ברגע שיהיו מספיק משקפיים כאלה לא נוכל יותר לזכות לדקה של אנונימיות לא משנה איפה נהיה גוגל ידעו מה אנחנו עושים ואיפה אנחנו נמצאים, וזה בלי להתייחס מה ממשלות יוכלו לעשות עם זה. מישהו צריך לקנות את כל המשקפיים הללו ולשרוף אותם לפני שיהיה מאוחר מידי.
ggg , ta  |  11.03.13
לכל התגובות