אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל יבואנית פיז'ו וסיטרואן: "המחירים בענף גבוהים כדי לשרת את חברות הליסינג"

מנכ"ל יבואנית פיז'ו וסיטרואן: "המחירים בענף גבוהים כדי לשרת את חברות הליסינג"

דורי מנור התייחס במהלך אירוע חשיפת דגמי 2013 לתקנה שתאפשר לחברות ליסינג למכור מכוניות מיד אפס: "לא יוכלו להעניק חוויית לקוח"

11.03.2013, 15:45 | תומר הדר

"אינני רואה מצב בו ניתן למכור במדינת ישראל מכוניות חדשות ללא אולמות תצוגה ותשתית מתאימה", כך הדגיש היום דורי מנור, מנכ"ל קבוצת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו, סיטרואן ו-MG במהלך אירוע לחשיפת דגמי 2013 של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

בדבריו מתייחס מנור לתקנה הצפויה להיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, לפיה גורמים העוסקים בסחר ברכב, בליסינג והשכרה יוכלו למכור מכוניות חדשות לחלוטין מבלי שברישיון הרכב תירשם יד. לדברי מנור: "במקרה שלנו, מה שמסייע למכור את הרכב היא נסיעת המבחן ואיכות השרות, שרק יבואן רכב יכול להעניק.

אולם תצוגה של פיז אולם תצוגה של פיז'ו. "לא ניתן למכור מכוניות חדשות ללא אולמות תצוגה" | צילום: יריב כץ אולם תצוגה של פיז

עוד הוסיף מנור כי הוא מודע לכך שתהיה פעילות של חברות שימכרו מכוניות חדשות לחלוטין מיד אפס, אך עם זאת טען כי "נדרשת רשת סוכנים שתעניק מענה לצרכי הלקוח, דבר שחברות הליסינג לא יוכלו לתת". מנור לא חסך ביקורת מחברות הליסינג. לדבריו: "המחירים בענף הרכב גבוהים הם על מנת לשרת את חברות הליסינג. אנו מודעים לכך וסבורים שהדבר צריך להשתנות. השאלה היא האם יקום בישראל גורם שיטפל בבעיה". עוד ציין מנור כי "הצפי שלנו לגבי שוק הרכב השנה עומד על כ-200 אלף רכבים. כיום מחיר הדלק מהווה פרמטר קריטי וגישתה של המדינה לפיה רכבי הדיזל נחשבים מזהמים יותר מאכזבת. מדובר כאן בפספוס של המדינה: לא ברור האם המדינה רוצה שנחסוך בדלק או שנבזבז דלק מכיוון שהיא מרוויחה על הבלו"

מכוניות על אוויר ופנייה לשווקים חדשים

לדברי מנור, בשנת 2014 תציג קבוצת דוד לובינסקי בישראל לראשונה מכוניות המונעות בטכנולוגיית "הייבריד אייר". מדובר במכוניות העושות שימוש במנוע בנזין או דיזל רגיל שלצידו מותקנת מערכת אשר מוסיפה כוח למנוע הקיים באמצעות שימוש באנרגיה הנוצרת בתהליך של דחיסת אוויר. האוויר הדחוס משמש להפעלת מנוע הידראולי אשר מסייע למנוע הקיים, בדיוק כפי שמנוע חשמלי מסייע למנוע רגיל במכוניות היברידיות. לדבריו, בעת הקרובה תפעל דוד לובינסקי על מנת לנסות ולבסס מול האוצר מנגנון שיאפשר קבלה של הטבת מס למכוניות הנוסעות בסיוע אוויר דחוס, בדיוק כפי שמכוניות היברידיות מקבלות כיום הטבה במס הקנייה. מעבר לכך ציין מנור כי דוד לובינסקי מתרחבת בימים אלה לשוק חדש מחוץ לישראל: אפריקה. לדבריו, החברה מבססת זיכיון לשיווק אופנועים וטרקטורונים בטנזניה.

תגיות