אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דן למשרד התחבורה: לבחון מחדש את סקרי שביעות הרצון של הנוסעים

דן למשרד התחבורה: לבחון מחדש את סקרי שביעות הרצון של הנוסעים

לדברי מנכ"ל החברה שמואל רפאלי, "מדדי המשרד לא בהכרח משקפים את הנושאים החשובים והרלוונטיים לציבור הנוסעים"

13.03.2013, 16:30 | גולן חזני

מנכ"ל חברת דן, שמואל רפאלי, פנה באחרונה למשרד התחבורה בבקשה לדון בדחיפות בסקרי שביעות הרצון שעורך המשרד לחברות המספקות שירותי תחבורה ציבורית בישראל.

רפאלי ציין בהתייחס למדידות שביעות רצון שעורך המשרד: "המדדים שלוקח בחשבון המשרד לא בהכרח משקפים את הנושאים החשובים והרלוונטיים לציבור הנוסעים". פניה זו באה על רקע תחושות קשות בחברת דן הנובעות מחוסר הסכמה על שיטת המדידה הקשורה בשביעות רצון הנוסעים שעורך משרד התחבורה מפעם לפעם.

מימין שמואל רפאלי והיו"ר מיכה נגר מימין שמואל רפאלי והיו"ר מיכה נגר מימין שמואל רפאלי והיו"ר מיכה נגר

בפעמים האחרונות שפרסם המשרד סקירות בנושא, דן זכתה לביקורת שלילית על איכות השירות ולא פעם הואשמה כי איכות השירות ירודה מאחר והיא למעשה סוג של מונופול בגוש דן. בשנים האחרונות עושה דן מאמצים רבים להתנער מהתדמית הקשורה באיכות השירות הפגומה ופעלה לשיפור משמעותי של חווית השירות הניתנת על ידה ואף הגדילה והודיעה כי תהיה מהפעיל התחבורתי הציבורי הראשון בישראל להצטייד כבר השנה באוטובוסים חשמליים. בנוסף זאת דן חברה לענק התחבורה הצרפתי SNCF וקרן נוי במטרה להפעיל מספר פרויקטים תחבורתיים גדולים בישראל ביניהם המטרונית בחיפה.

דן מתבססת על סקר עדכני שערכה דן באמצעות "מאגר מוחות" באזור בת ים בו פועלת דן ובאזור פ"ת וקריית אונו בו פועלת חברת קווים (ואשר הקיף 1100 מרואיינים) . ממצאיו הראו כי במרבית היבטי איכות השירות כולל שביעות רצון מתדירות ההגעה, רמת האדיבות של נהגי האוטובוס, נוחות הנסיעה ורמת הניקיון מקבלת דן ציונים גבוהים ומדורגת במקום הראשון, לעיתים בפער ניכר מהמדורגת במקום השני. גם במדד שביעות הרצון הכללית מחברת התחבורה הציבורית זכתה דן לציון הגבוה ביותר בסקר.

מעבר לכך, ביחס לשאלה האם תמליץ לאחרים על חברת התחבורה הציבורית (מבין בעלי הדעה בנושא) זוכה דן לשיעור ממליצים של 82% גבוה מזו של קווים בפ"ת (75% בלבד) ושל קווים בקרית אונו (80%). לאור ממצאים אלה, הוסיפו גורמים בדן, כי רק מדדים רלבנטיים יכולים לסייע בשיפור השירות ולדרג נכון את החברות המעניקות שירות לציבור. יו"ר דן הוא מיכאל נגר.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
מנכ"ל דן - מתע זנחת לשבוע את הרכב ועלית על אוטובוס?
אוטובוסים: לא נקיים. מושבים שהגיע הזמן לרענן, ריצפה מלוכלכת, מתחת למושבים הכל שחור, עמודים מטונפים (אחרי כל נסיעה באוטובוס, תחושה שהידיים מטונפות. נהגים: חייבים לעבור רענון. אתם בעיר, למה ללחוץ כ"כ חזק על הגז? כדי שעוד שניה יהיה ברקס וכולנו נקבל בחילה? שקט: אין דבר כזה. רדיו תמיד בפול ווליום אצל הנהג. או חדשות. צפיפות: אם זה לא אוטובוס כפול - צפיפות רבה. אדיבות: גיברת גיברת שימי כבר את הכרטיס...נהגים חצופים וחסרי כל דרך ארץ. פתיחת דלתות: הדלת מאחור - עוד לפני שהיא נפתחת היא נסגרת. ועם זאת, לא כל הנהגים כאלה, חייבים לומר. אבל רמת השירות עדיין רחוקה מאוד מזו שמקבל אזרח בכל מדינה מתוקנת. את הטיול שלי בהודו כבר סיימתי, תודה.
נוסעת יום יום , תל אביב  |  17.03.13
10.
התחבורה הציבורית דן
אני מאוד מצטער חברת דן כול הרפורמה לא שווה כלום!!!אני נוסע בקו 61 כל הזמן לחוץ בלתי הגיוני קו היחידי שמחבר בין ר"ג לת"א לא טופל אחרי שפניתי לדן מספר פעמים הם שקרנים לא מטפלים בכלום!!!!!!!! בערב קו זה איטי וכל הזמן עמוס!!!צריכים להחליף לאוטובוסים כפולים או 2 אוטובוסים באותו רגע!!!!!בקיצור אכזבה גדולה מאדם שנוסע יום יום !!!!!!!!
אלימלך פרויד , רמת גן  |  17.03.13
7.
מסכים עם מספר 2
לעיתים רחוקות אני עוזב את הצפון הרחוק ומגיע לכרך הגדול. ובכל פעם אותו סיפור, כאשר אני מבקש מהנהג עזרה מבחינת התחנה שבה צריך לרדת, אני מקבל מבול עסיסי של חוצפה ולעג, פעם אחת אפילו קללות. מזל שיש סמארטפונים, פשוט הפסקתי לשאול ואני משתמש בטלפון כדי לקבל נק' ציון. וחס וחלילה אם תשאל בטעות אם האוטובוס מגיע לתחנה X שאינה התחנה של אותו אוטובוס. גם בצפון יש מונופולים שונים, לעולם נהגי אגד או כל חברה אחרת התייחסו אליי ככה.
אבי , צפון  |  16.03.13
לכל התגובות