אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מ-AIG ועד אמריקן איירליינס: מי הן החברות השנואות ביותר בארה"ב צילום: בלומברג

מ-AIG ועד אמריקן איירליינס: מי הן החברות השנואות ביותר בארה"ב

סקר המוניטין פורסם בפעם ה-14 בארה"ב - ומדרג את החברות השנואות והאהובות ביותר על האמריקאים. מי בראש?

17.03.2013, 19:56 | סוכנויות הידיעות

מוסדות פיננסיים רבים בארה"ב הם בעלי מוניטין שלילי, בעוד רשתות קמעונאות וחברות טכנולוגיה זוכות למוניטין חיובי, כך עולה מסקר חישוב המוניטין שנערך זו השנה ה-14 על ידי מכון האריס אינטראקטיב. הסקר מדרג 60 חברות אמריקאיות גדולות בהתבסס על שש קטגוריות, בהן איכות מוצר, אחריות חברתית, אמון והאופן שבו מתייחסים לעובדים.

10 החברות עם המוניטין הגרוע ביותר

10. קומקאסט

ניקוד מוניטין: 60.99

ניקוד ב-2012: 59.10

חברת התקשורת מככבת בתחתית רשימת המוניטין כבר שלוש שנים. אחת הבעיות העיקריות שלה נוגעות לשירות לקוחות. עם זאת, השירות הגרוע לא מפריע לשורה התחתונה. מניות החברה טיפסו בשנה האחרונה ב-47%, ולאחרונה היא השלימה את רכישת NBC יוניברסל תמורת 16.7 מיליארד דולר.

קומקאסט. שירות לקוחות בעייתי, צילום: בלומברג קומקאסט. שירות לקוחות בעייתי | צילום: בלומברג קומקאסט. שירות לקוחות בעייתי, צילום: בלומברג

9. וולס פארגו

ניקוד מוניטין: 60.47

ניקוד ב-2012: 59.50

ניקוד המוניטין של וולס פארגו עלה במעט לעומת השנה שעברה, אולם לפי הסקר עולה כי מדובר בבנק הגדול הראשון בארצות הברית שהצליח לזכות מחדש באמון הלקוחות שלו.

וולס פארגו. זכה מחדש באמון הלקוחות, צילום: בלומברג וולס פארגו. זכה מחדש באמון הלקוחות | צילום: בלומברג וולס פארגו. זכה מחדש באמון הלקוחות, צילום: בלומברג

8. ג'י.פי.מורגן

ניקוד מוניטין: 58.20

ניקוד ב-2012: 54.84

הבנק חווה לא מעט שערוריות בשנה האחרונה, בהן הפסד של 5.8 מיליארד דולר בשל הימורים שגויים שביצע "הלווייתן מלונדון". כמו כן, הבנק הואשם שדחף ללקוחות קרנות שלו אף שהמתחרות היו זולות יותר וכללו הזדמנויות להרוויח יותר.

7. BP

ניקוד מוניטין: 56.55

ניקוד ב-2012: 53.50

דליפת הנפט במפרץ מקסיקו שארעה ב-2010 בעקבות פיצוץ באסדת קידוח נפט של BP, פגעה קשות במוניטין של החברה, וגם היום, שלוש שנים לאחר מכן, הדירוג שלה נותר נמוך.

דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, צילום: אי פי אי דליפת הנפט במפרץ מקסיקו | צילום: אי פי אי דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, צילום: אי פי אי

6. סיטיגרופ

ניקוד מוניטין: 55.90

ניקוד ב-2012: 55.95

בסיטיגרופ ממשיכים לעבוד על תיקון המוניטין לאחר שהבנק כמעט וקרס בשיאו של המשבר הפיננסי, אולם מתקשים להשתפר. הבנק עשה כמה צעדים לאחרונה, בהם הפיטורים של המנכ"ל ויקראם פנדיט באוקטובר וההכרזה על תוכנית לפטר 11 אלף עובדים.

5. בנק אוף אמריקה

ניקוד מוניטין: 55.85

ניקוד ב-2012: 49.85

בדומה למרבית חברות הפיננסיים, גם המוניטין של בנק אוף אמריקה עדיין לא הצליח להתאושש מהנזקים שספג במהלך המשבר הפיננסי. עם זאת, הבנק הצליח לשפר את הניקוד שלו בהשוואה לשנה שעברה, אז דורג במקום השלישי מלמטה.

4. אמריקן איירליינס

ניקוד מוניטין: 53.85

ניקוד ב-2012: אין מידע

בחודשים האחרונים הודיעה החברה כי היא מקצצת בשכר ומפטרת עובדים. זאת לאחר שב-2011 החברה האם, AMR, הגישה בקשה להגנה מפני נושים.

אמריקן איירליינס. קיצוצי שכר ופיטורים, צילום: בלומברג אמריקן איירליינס. קיצוצי שכר ופיטורים | צילום: בלומברג אמריקן איירליינס. קיצוצי שכר ופיטורים, צילום: בלומברג

3. הליברטון

ניקוד מוניטין: 52.51

ניקוד ב-2012: המידע לא זמין

החברה שמעניקה שירותים לשדות נפט אמנם ירדה בשנים האחרונות מסדר היום הציבורי, אך היא ממשיכה לשמור על מעמדה כאחת החברות בעלות המוניטין הגרוע ביותר בארה"ב. החברה משתמשת בטכניקה הנחשבת לשנויה במחלוקת.

2. גולדמן זאקס

ניקוד מוניטין: 49.39

ניקוד ב-2012: 47.57

אחד משני המשתתפים היחידים בסקר שקיבלו ניקוד הנמוך מ-50. הבנק עומד בקו האש בשנים האחרונות, שכן רבים טוענים כי היה לו תפקיד מרכזי במשבר הפיננסי. השנה עמד שוב במרכז שערורייה לאחר שעובד לשעבר בשם גרג סמית האשים את הבנק בהעדפת אינטרסים אישיים על פני האינטרסים של העובדים.

1. AIG

ניקוד מוניטין: 48.57

ניקוד ב-2012: 46.18

ענקית הביטוח AIG היא החברה בעלת המוניטין הגרוע ביותר בארה"ב זו השנה החמישית ברציפות. מוניטין החברה נהרס בימי המשבר הפיננסי, אז נזדקקה לחילוץ ממשלתי. המוניטין לא שוקם מאז אף שהחברה יצאה בקמפיין שבו הבטיחה שהחזירה את כל כספי משלמי המסים.

AIG. המוניטין לא שוקם, צילום: בלומברג AIG. המוניטין לא שוקם | צילום: בלומברג AIG. המוניטין לא שוקם, צילום: בלומברג

10 החברות עם המוניטין הטוב ביותר

10. קוסטקו

ניקוד מוניטין: 77.95

ניקוד ב-2012: 76.72

הרשת הסיטונאית רשמה עלייה מכובדת בדירוג לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-19. העלייה נזקפת לזכות הכבוד וההערכה מצד הלקוחות שלה.

9. פרוקטר אנד גמבל

ניקוד מוניטין: 77.98

ניקוד ב-2012: 78.09

החברה, יצרנית מותגים ידועים כמו סכיני הגילוח ג'ילט ואבקת הכביסה טייד, שיפרה גם כן את הדירוג שלה בהשוואה לשנה שעברה, אז דורגה במקום ה-15. החברה זוכה להערכה מצד הלקוחות והעובדים שלה.

מוצר של פרוקטר אנד גמבל. הלקוחות מרוצים, צילום: בלומברג מוצר של פרוקטר אנד גמבל. הלקוחות מרוצים | צילום: בלומברג מוצר של פרוקטר אנד גמבל. הלקוחות מרוצים, צילום: בלומברג

8. סוני

ניקוד מוניטין: 78.29

ניקוד ב-2012: 79.22

בשנים האחרונות איבדה סוני חלק ממגע הקסם שלה לאור הופעת מכשירי הסמארטפון שדוחקים את רגליה בתחומי המצלמות הדיגיטליות והמשחקים. עם זאת, היא ממשיכה לשמור על שירות לקוחות מעולה.

7. הול פודס מרקט

ניקוד מוניטין: 78.65

ניקוד ב-2012: 80.14

הרשת נחשבת לאחת האהובות בקרב הלקוחות. בחברה מתכוונים לפנות לטווח רחב יותר של לקוחות על ידי הורדת מחירים והצעת מגוון רחב יותר של מותגים.

6. קוקה קולה

ניקוד מוניטין: 80.39

ניקוד ב-2012: 81.99

החברה אמנם עדיין מדורגת בעשירייה הפותחת, אך היא נפלה שלושה מקומות בהשוואה לשנה שעברה. המשיכה הרגשית של הצרכנים לחברת המשקאות הגדולה בעולם עדיין קיימת, ומצביעה על כך שהציבור מכבד את המותג וסומך עליו.

קוקה קולה. הציבור אוהב את המותג, צילום: בלומברג קוקה קולה. הציבור אוהב את המותג | צילום: בלומברג קוקה קולה. הציבור אוהב את המותג, צילום: בלומברג

5. ג'ונסון אנד ג'ונסון

ניקוד מוניטין: 80.95

ניקוד ב-2012: 80.45

ג'ונסון אנד ג'ונסון היא אחת משש חברות בלבד שקיבלה ציון הגבוה מ-80.למעשה, זו החברה היחידה שקיבלה ניקוד הגבוה מ-80 בכל שנה בין 2013-2006, זאת אף שבשנים האחרונות נקלעה לכמה שערוריות הקשורות לריקולים של מוצרים.

4. גוגל

ניקוד מוניטין: 81.32

ניקוד ב-2012: 82.82

גוגל נהנית ממוניטין חיובי הן בקרב הלקוחות והן בקרב העובדים. 44% מהלקוחות דירגו את שירות הלקוחות כ"מעולה" ובמקביל היא נחשבת כגן עדן לעובדים, בין השאר בשל מתחמי הספורט שנפתחו ברחבי המשרדים, וכוללים זירת החלקה על רולר בליידס ומגרשי כדורסל.

משרדי גוגל. גן עדן לעובדים משרדי גוגל. גן עדן לעובדים משרדי גוגל. גן עדן לעובדים

3. דיסני

ניקוד מוניטין: 82.12

ניקוד ב-2012: 81.28

זו השנה השלישית ברציפות שבה גרפה דיסני ניקוד גבוה מ-80, ציון שהופך אותה לאחת החברות המוערכות ביותר במדינה. לחברה יש משיכה רגשית חזקה עם הלקוחות וכן היא רושמת ביצועים פיננסיים מרשימים.

2. אפל

ניקוד מוניטין: 82.54

ניקוד ב-2012: 85.62

אפל נפלה למקום השני, לאחר שבשנה שעברה כבשה את המקום הראשון בדירוג. בתקופה זו הביצועים הפיננסיים של החברה הואטו גם כן, וברבעון האחרון התוצאות אכזבו את המשקיעים.עם זאת, הצרכנים ברובם נותרו מרוצים ביתר מהחברה.

1. אמזון

ניקוד מוניטין: 82.62

ניקוד ב-2012: 81.92

אמזון מדורגת כחברה בעלת המוניטין הטוב ביותר, זאת לאחר שבשנים האחרונות השתפרה בעקביות – בשנה שעברה דורגה רביעית וב-2011 דורגה במקום השמיני. החברה זכתה לציונים הגבוהים ביותר בקטגוריות המשיכה הרגשית של הלקוחות וכן באיכות המוצרים ושירות הלקוחות.

אמזון. במקום הראשון בזכות המוצרים ושירות הלקוחות, צילום: בלומברג אמזון. במקום הראשון בזכות המוצרים ושירות הלקוחות | צילום: בלומברג אמזון. במקום הראשון בזכות המוצרים ושירות הלקוחות, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות