אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שווי החברה "הוכפל" במהלך המו"מ: בעלי אליאנס רוצים 600 מיליון דולר

שווי החברה "הוכפל" במהלך המו"מ: בעלי אליאנס רוצים 600 מיליון דולר

ל"כלכליסט" נודע שקרן KKR קיבלה בלעדיות להשלמת רכישת חברת הצמיגים. בתחילת המו"מ הוערך שווי החברה ב־300 מיליון דולר

18.03.2013, 10:09 | גולן חזני

התקדמות במשא ומתן למכירת השליטה בחברת הצמיגים אליאנס: ל"כלכליסט" נודע שקרן KKR, שמעוניינת לקנות 77% ממניות החברה מקרן ורבורג פינקוס, קיבלה בלעדיות על העסקה לתקופה של חודש. המגעים למכירת החברה נחשפו ב"כלכליסט" בסוף 2012. במהלך המשא ומתן הוערך שוויין של כלל מניות החברה ב־500–600 מיליון דולר. בתחילת המגעים הוערך השווי ב־300 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בשבוע שעבר דיווחה אליאנס על שנת שיא בפעילותה. לפי דיווחי החברה לבורסה, היקף המכירות ב־2012 היה 421 מיליון דולר לעומת 401 מיליון דולר ב־2011. גם הרווח הנקי היה הגדול בתולדות אליאנס ועמד על 22 מיליון דולר.

KKR מעוניינת לרכוש את כל מניותיה של ורבורג פינקוס באליאנס. לעסקה עשויים לחבור מניות בודדות מקבוצת מהאנסריה, שמחזיקה ב־23% הנותרים בחברה. המחיר המוצע הוא עבור פעילות החברה בארה"ב, בישראל ובהודו. כפי שנחשף ב"כלכליסט", הגיעו נציגי הקרן לישראל בינואר כדי לקיים בדיקת נאותות במפעל החברה בחדרה. ברכישה מתעניינות גם שתי קרנות פרייבט אקוויטי אמריקאיות נוספות: בלאקסטון ו־TPG.

ורבורג פינקוס ומשפחת מהאנסריה ההודית רכשו רכשה את השליטה באליאנס ב־2007. מטעם המשפחה מנהל את המכירה ג'איש מהאנסריה, ונראה כי הם מעוניינים להישאר כבעלי מניות בחברה ולא למכור את אחזקותיה בה. המגעים מתנהלים בהודו, שאליה עבר רוב הייצור של אליאנס לאחר שנרכשה מאליעזר פישמן לפי שווי של 50 מיליון דולר. בנוסף, השקיעו הרוכשים 22.5 מיליון דולר לצורך רכישת פעילות אליאנס בארה"ב.

המחיר המבוקש בעסקה כולל גם את פעילות הקבוצה בהודו. אם היא תימכר במחיר המבוקש, הרי שמדובר ברווח של כ־250 מיליון דולר בחמש שנים - תשואה של כ־500%. העסקה לא צפויה לכלול את פעילות השיווק של הצמיגים בישראל, שנמכרה לחברת שנפ תמורת 20 מיליון דולר.

אליאנס. התקדמות במו"מ, צילום: אלעד גרשגורן אליאנס. התקדמות במו"מ | צילום: אלעד גרשגורן אליאנס. התקדמות במו"מ, צילום: אלעד גרשגורן

מערך ייצור בינלאומי

אליאנס היא יצרנית הצמיגים היחידה בישראל, ומרבית פעילותה היא ליצוא. אף שהיא נחשבת לשחקן קטן בשוק הצמיגים העולמי, נהנית החברה מיתרון גדול בפיתוח צמיגים ייחודיים למגזר החקלאי, תחום בעל רווחיות גבוהה. הפעילות של אלינאס מתחלקת בין הודו, ארה"ב וישראל. בהודו מתבצעים הייצור והמכירה של הצמיגים העממיים, ובמפעל בחדרה, שבו 750 עובדים, מיוצרים הצמיגים המתוחכמים והרווחיים יותר.

יו"ר אליאנס הוא איזיה (ישראל) צ'צ'יק, ואילו המנכ"ל הוא אוזקן דמיברס. תחת ההנהלה החדשה צמחו הכנסות החברה מ־169 מיליון דולר ב־2009 לשיא של 2012. השיפור בתוצאות נבע מהמעבר לדגש על ייצור הצמיגים המתוחכמים יותר. התוצאות שמפרסמת החברה בארץ כוללות את הפעילות בארה"ב ובישראל. לפי דו"חות 2012, הרווח התפעולי של החברה זינק ל־8.6% לעומת 6.8% ב־2011. במקביל הקטינה אליאנס את החוב הפיננסי שלה ל־81 מיליון דולר לעומת 138 מיליון דולר בסוף 2011.

הנתון הרלבנטי ביותר לקראת העסקה הוא ה־EBITDA (הרווח התפעולי בניכוי פחת, הפחתות והוצאות מימון). ב־2012 עמד הרווח על 42 מיליון דולר, 36 מיליון דולר מתוכם בזכות הפעילות בישראל. על פי הערכות, הפעילות בהודו מכפילה את ה־EBITDA של אליאנס. לחברה חוב של 34 מיליון דולר למחזיקי אג"ח בארץ, שפירעונן יסתיים ב־2016.

גם דירוג האשראי עלה

בינתיים העניקה אתמול חברת הדירוג מידרוג את דירוג האג"ח של החברה ל־A3 ושינתה את האופק מ"יציב" ל"חיובי". "רווחיות החברה טובה יחסית, אולם היא חשופה במידה ניכרת למחירי הגומי בעולם", אמר האנליסט אלעד סרוסי ממידרוג. "משום שאיננה שחקן מוביל, גמישות המחיר שלה בטווח הקצר היא פחותה".

במידרוג התייחסו לראשונה למגעים למכירת אחזקותיה של ורבורג פינקוס, ואמרו כי אי־הוודאות לגבי השליטה מנעו את העלאת דירוג האג"ח. החברה צופה כי ב־2013 תירשם ירידה במכירות באירופה, המהוות שליש ממכירות החברה, עקב המשבר בגוש היורו. אולם במידרוג העריכו כי יציאתה של חברת GOODYEAR מתחום הצמיגים לחקלאות עשויה לסייע לאליאנס בשנים הקרובות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות