אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי: הרווח הנקי קפץ ב-17% ב-2012 ל-110 מיליון שקל צילום: ענת זכאי טמיר

רמי לוי: הרווח הנקי קפץ ב-17% ב-2012 ל-110 מיליון שקל

הכנסות רשת הסופרמרקטים גדלו ב-26% ל-2.8 מיליארד שקל ב-2012; הרווחיות נשחקה: הרווח התפעולי ירד ל-5.1% מהמכירות לעומת 5.4% מהמכירות ב-2011

18.03.2013, 12:09 | גיל קליאן
רמי לוי מסכם עוד שנה של עלייה בנתח השוק שלו. החברה הבורסאית שמפעילה את 24 סניפי הסופר של הרשת הקרויה על שם מקימה רשמה הכנסות של 2.8 מיליארד שקל בשנת 2012. מדובר על עלייה של 25.7% לעומת ההכנסות בשנת 2011, שנבעה מעלייה של 6.8% במכירות חנויות זהות, שמשמעותה עלייה בנתח השוק, ומפתיחה של 5 סניפים חדשים במהלך השנה.

רמי לוי דיווח ב-2012 על שיעור רווחיות גולמית של כ-22%, לעומת 22.2% בשנת 2011. שיעור הרווח הגולמי מצביע על הפער בין המחיר בו רוכש הקמעונאי מוצרים מספקי המזון ומוצרי הצריכה - לבין המחיר בו הוא מוכר את המוצרים האלה ללקוח. השחיקה ברווחיות הגולמית, לצד עלייה בהוצאות תפעול הסניפים של הרשת – בין השאר בגלל עליית מחירי החשמל, שכר המינימום ותשומות נוספות שחקה גם את הרווחיות התפעולית של רמי לוי ל-5.1% מהמכירות לעומת 5.4% בשנת 2011.

הצמיחה החדה במכירות הבטיחה כי גם אם הרווחיות נשחקת – הרווח התפעולי האבסולוטי גדל ב-15.1% ועמד על 141.7 מיליון שקל, והרווח הנקי קפץ ב-17.2% לסכום של 110.4 מיליון שקל.

רמי לוי, צילום: טלי מאייר רמי לוי | צילום: טלי מאייר רמי לוי, צילום: טלי מאייר

תגיות