אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קסטרו: עלייה בהכנסות של 8.7% להיקף של 706 מיליון שקל צילום: דודי חסון

קסטרו: עלייה בהכנסות של 8.7% להיקף של 706 מיליון שקל

העלייה בהכנסות הגיעה מפתיחת סניפים חדשים. המכירות בחנויות הזהות עלו באותה תקופה בשיעור מזערי, ואילו המכירות למ"ר נשחקו ב-9.3%, דבר המעיד על שחיקה ברווחיות

18.03.2013, 12:42 | גיל קליאן
קסטרו מדווחת על עלייה בהכנסות של 8.7% להיקף של 705.9 מיליון שקל. עם זאת, העלייה בהכנסות הגיעה מפתיחת סניפים חדשים – כאשר המכירות בחנויות הזהות עלו באותה תקופה בשיעור מזערי של 0.6%, ואילו המכירות למ"ר נשחקו ב-9.3% לנתון של 1,731 שקל למ"ר בחודש בממוצע במהלך שנת 2012.

קראו עוד בכלכליסט

כאשר כל מ"ר של שטח חנות עולה לקסטרו יותר – אם בגלל עליות מחירי החשמל, שכר המינימום וכן הארנונה ומיסים אחרים – לשחיקה בנתון המכירות למ"ר יכולה להיות רק משמעות אחת, שחיקה ברווחיות.

גל גדות בקמפיין של קסטרו, צילום: אורית פניני גל גדות בקמפיין של קסטרו | צילום: אורית פניני גל גדות בקמפיין של קסטרו, צילום: אורית פניני

הרווח התפעולי של קסטרו בשנת 2012 עמד על 74.5 מיליון שקל, ירידה של 3.1% לעומת שנת 2011. שיעור הרווח התפעולי מתוך מכירות החברה עמד בשנת 2012 על 10.6%, לעומת שיעור של 11.8% בשנת 2011.

הדיווח הרבעוני של החברה חושף כי בגלל מזג האוויר ומבצע עמוד ענן – פריטים שהחברה היתה אמורה למכור במחיר מלא בנובמבר, נמכרו במחירי סוף עונה בדצמבר. עובדה זו הובילה בין השאר לעלייה במלאי של קסטרו, שהוריד את תזרים המזומנים של החברה ב-2012 בשיעור של 34.4% לסכום של 52.4 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות דווקא עלה ב-20.2% ועמד על 58.3 מיליון שקל – אך הסיבה לשיפור היא שיפור בסעיפי המימון של החברה, וכן הפרשה של 6.5 מיליון שקל על סגירת פעילות החברה בחו"ל שנרשמה בשנת 2011 ולא בשנה החולפת.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות