אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחום מוצרי הנייר הוריד את הרווח הנקי של סנו ל־81.9 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

תחום מוצרי הנייר הוריד את הרווח הנקי של סנו ל־81.9 מיליון שקל

סנו סיימה את 2012 עם הכנסות של 1.47 מיליארד שקל, עלייה של כ־4% לעומת הכנסות של 1.4 מיליארד שקל בשנת 2011

18.03.2013, 20:01 | ניר צליק

סנו סיימה את שנת 2012 עם הכנסות של 1.47 מיליארד שקל, עלייה של כ־4% לעומת הכנסות של 1.4 מיליארד שקל בשנת 2011. הרווח הנקי של חברת מוצרי הניקוי והטואלטיקה הסתכם ב־81.9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 84 מיליון שקל בשנת 2011, ירידה של כ־3%. הירידה ברווח הנקי נבעה משחיקה במחירי המכירה של החברה, כך שעל אף השיפור בהכנסות, שיעור הרווחיות של סנו נפגע.

קראו עוד בכלכליסט

התחום שאחראי לעיקר הפגיעה בשורה התחתונה של סנו היה מוצרי הנייר, שבהם חלה שחיקה משמעותית ברווחיות. מכירות הקבוצה בתחום פעילות זה גדלו ב–2012 בשיעור של כ־3% לעומת 2011, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל־22% לעומת 27% שנה לפני כן.

ברונו לנדסברג, צילום: עמית שעל ברונו לנדסברג | צילום: עמית שעל ברונו לנדסברג, צילום: עמית שעל

בדו"חותיה כתבה סנו כי בשנים האחרונות חלה התייקרות בחומרי הגלם בעולם, אחרי תקופה שבה נרשמה ירידה במחירים כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי שפרץ בסוף 2008. בסנו העריכו כי שיעור העלייה במחירי חומרי הגלם ב־2012 נע בין 2% ל־4%, כאשר במחצית השנייה של 2012 חלה התייצבות במחירי חומרי הגלם. מאחר שהחברה התקשתה להעלות את המחיר לצרכנים על רקע המחאה החברתית, היא חוותה שחיקה ברווחיות.

מוצרי הנייר של סנו רשמו הכנסות של 288.3 מיליון שקל ב־2012 לעומת 278.8 מיליון שקל ב־2011. אולם בשנה שעברה רשמה החברה הפסד בהיקף של 5.6 מיליון שקל במכירה של מוצרים אלו, לעומת רווח של 7.9 מיליון שקל ב־2011.

שנה טובה במוצרי הניקוי

עוד כתבה סנו בדיווחיה כי בשנים האחרונות התגברה התחרות בשווקים המקומיים בשל התחרות בין רשתות השיווק בישראל, כמו גם כניסה של רשתות השיווק הגדולות לתחום המותגים הפרטיים. לרוב, מוצרי המותג הפרטי הם זולים יותר ממוצריה של סנו. בנוסף, נפגעה החברה מכניסתן לשוק של חברות רב־לאומיות לשוק, שפועלות להחדרת מותגים בינלאומיים לישראל. החברה גם מתמודדת מול יצרנים מקומיים, כאשר תחרות זו גוררת עלייה בהוצאות הפרסום והשיווק ולפגיעה ברמת הרווחיות שלהם.

בתחום מוצרי הניקוי ואחזקת הבית עמד היקף המכירות על 596 מיליון שקל ב־2012 לעומת 564.4 מיליון שקל ב־2011. הרווח התפעולי מפעילות זו עמד על 63.3 מיליון שקל ב־2012 לעומת 58.2 מיליון שקל ב־2011.

מכירות מוצרי הטואלטיקה הסתכמו בשנ שעברה ב־232.4 מיליון שקל, לעומת 233.3 מיליון שקל ב־2011. הרווח התפעולי במוצרי הטואלטיקה הסתכם ב־38.1 מיליון שקל ב־2012 לעומת 35.2 מיליון שקל שנה לפני כן.

השכר של הלנדסברגים

מלבד תוצאותיה העסקיות, חשפה סנו גם את שכרם של בכיריה, בעיקר בני משפחת לנדסברג. יו"ר הדירקטוריון ברונו לנדסברג משך שכר בעלות של 1.6 מיליון שקל ב־2012. בנו אלכס לנדסברג, שמכהן כסגן היו"ר, משך שכר בעלות של 1.5 מיליון שקל ב־2012. המנכ"ל יובל לנדסברג משך שכר בעלות של 1.5 מיליון שקל בשנת 2012. איה שחר, נכדתו של ברונו לנדסברג המכהנת כמנכ"לית חברת היצוא, משכה שכר בעלות של 312 אלף שקל ב־2012. מנהלת הפיתוח העסקי, תמר לנדסברג, משכה שכר בעלות של 282 אלף שקל בשנה שחלפה.

בסך הכל משכה משפחת לנדסברג שכר בעלות של 5.2 מיליון שקל בשנת 2012. ב־2011 שילמה סנו לבני המשפחה שכר בעלות של 4.3 מיליון שקל אך בתקופה זו לא לא הועסקה בחברה תמר לנדסברג.

תגיות