אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ויזה: יש להטיל עמלה על עסקאות פייפאל צילום: בלומברג

מנכ"ל ויזה: יש להטיל עמלה על עסקאות פייפאל

לדבריו, השימוש באמצעי התשלום המקוונים פורץ את האינטרנט ומגיע גם לחנויות פיזיות - מה שפוגע ברווחי החברה. ויזה שוקלת לחייב את פייפאל ודומותיה בתשלומים נוספים, כדי להחלישן ולפצות על הפסדים

21.03.2013, 11:52 | נמרוד צוק

ענקית כרטיסי האשראי ויזה שוקלת להטיל עמלה מיוחדת על עסקאות שמבוצעות דרך שרותי תשלום מקוונים כמו פייפאל או Google Wallet. כך הצהיר אתמול מנכ"ל החברה צ'רלי שאפט בכנס Barclays Emerging Payments Forum שנערך בבוסטון.

קראו עוד בכלכליסט

הדברים נאמרו על רקע חשש גובר של חברות כרטיסי האשראי ממעבר ספקי הארנקים הדיגיטליים מפעילות ברשת בלבד לשימוש גם כאמצעי תשלום בחנויות פיזיות, מה שמאיים על רווחיהן. חברת מאסטרקארד כבר הודיעה מוקדם יותר השנה שהיא מתכננת להטיל עמלה כזו החל מחודש יוני הקרוב, ומניית eBay ששולטת בפייפאל כבר נפגעה כתוצאה מחששות המשקיעים ממהלך כזה.

התשלום הווירטואלי מאיים על כרטיס הפלסטיק. ויזה, צילום: בלומברג התשלום הווירטואלי מאיים על כרטיס הפלסטיק. ויזה | צילום: בלומברג התשלום הווירטואלי מאיים על כרטיס הפלסטיק. ויזה, צילום: בלומברג

פייפאל ומתחרותיה משלמות כבר היום לחברות האשראי את העמלה הרגילה שהן גובות מכל עסק כאשר הלקוח משתמש בהן לחיוב מיידי באמצעות הכרטיס או טוען את החשבון שלו באמצעותו. הכוונה היא להוסיף עליה עמלה נוספת שתכביד עליהן ותפצה את חברות האשראי על הפסדים שנגרמים להן בשל כניסת החברות הללו לתחומים שמהווים מבחינתן תחרות ישירה; למשל, כרטיס התשלום הפיזי שפייפאל מנפקת במדינות מסוימות או האפשרות לשלם בחנות באמצעות אפליקציית מובייל.

עם תשלום מקוון, תשכחו מהנקודות

בעיה נוספת שציין שאפט היא המצב בו שרותי התשלום הדיגיטליים משמשים כחוצץ בין בעל העסק ללקוח ומונעים העברת מידע בין העסק לחברת האשראי בנוגע אליו, וכך פוגעים ביכולת של חברת האשראי לתת שירות ולהפעיל תוכניות נקודות. "חלק מהמתחרים שלנו החלו כמשהו אחד ועכשיו הפכו למשהו אחר, ולעשות דברים אונליין זה דבר שונה מאוד מלעשות אותם בנקודות מכירה", סיכם שאפט.

מלבד פייפאל וגוגל, חברות נוספות שעשויות להפגע מהמהלך של חברות האשראי (שגם אמריקן אקספרס עשויה להצטרף אליו) הן Square, הספקית האירופאית iZettle ו-GoPayment של אינטואיט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
טוב שהתעוררתם - עכשיו כבר מאוחר מידי...
ימיכם ספורים. כבעל עסק שהקים אתר עם סליקה אני יכול להעיד על מסכת הייסורים שעברתי כדי לקבל מכם (יותר נכון מישראכרד) אישור לסליקה - כמעט 4 חודשים. לסדר סליקה עם פייפאל לקח לי בדיוק 5 דקות. מה הפלא שחברות הסליקה המסורתיות נהפכו ללא רלוונטיות. לא רוצה נקודות ולא רוצה כלום - רוצה פשטות, שקיפות ומחירים טובים. ראו מה קרה לחברות הסללולר בישראל - בקרוב אצלכם
בוקר טוב אליהו , חיפה  |  21.03.13
12.
עמלות כפולות בpaypal
אני כבר מזמן הפסקתי עם הויזה בפאיפל.. נוכחתי לדעת כי על עסקאות שאני משלם בpaypal נלקחת לי עמלת המרה כפולה. לדוגמא: אם ביצעתי קנייה באי ביי ב USD אני משלם לpaypal עמלת המרה לשקלים. אולם במעמד החיוב בכרטיס האשראי אני משלם עמלת המרה נוספת!! חוצפה שאין לתאר.תעברו למאסטרכרד שם זה לא קורה
ג'אם , Israel  |  21.03.13
לכל התגובות