אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי נמל אשדוד צפויים לקבל מענק של 9.6 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

עובדי נמל אשדוד צפויים לקבל מענק של 9.6 מיליון שקל

באוצר מתכוונים לדרוש תשלום דיבידנד של 96 מיליון שקל מנמל אשדוד, לאחר שהודיע אתמול כי סיים את שנת 2012 ברווח נקי של 192 מיליון שקל. אם יחולק הדיבידנד במלואו צפויים עובדי הנמל לקבל מענק בגובה 10% ממנו או שתי משכורות

04.04.2013, 06:58 | ליאור גוטמן

משרד האוצר מתכוון לדרוש תשלום דיבידנד בהיקף של 96 מיליון שקל מנמל אשדוד, כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה לדרישה היא הוראה של רשות החברות הממשלתיות, שקובעות שחברה תעביר כחצי מרווחיה למדינה, אם היא סיימה את שנת הפעילות ברווח נקי שמאפשר חלוקה. זאת לאחר שאתמול פרסמה חברת נמל אשדוד הודעה לפי היא סיימה את 2012 ברווח נקי של 192 מיליון שקל. עם זאת, בנמל לא פרסמו את הדו"חות הכספיים לשנה זו כך שלא ניתן להסביר את מקור הרווח. 

קראו עוד בכלכליסט

אם הדיבידנד יחולק במלואו, צפויים גם עובדי הנמל ליהנות ממנו: על פי חוזיהם עבודים יזכו למענק בגובה 10% מהדיבידנד או לתשלום בגובה שתי משכורות, הנמוך מביניהם. לפי בדיקת "כלכליסט", מדובר בסכום של 8,000 שקל ברוטו לכל אחד מ־1,200 עובדי נמל אשדוד.

נמל אשדוד. עיצומים ושביתות, צילום: צפריר אביוב נמל אשדוד. עיצומים ושביתות | צילום: צפריר אביוב נמל אשדוד. עיצומים ושביתות, צילום: צפריר אביוב

בחודשים האחרונים נרשמו בנמל מספר עיצומים ושביתות, שבעקבותיהם דרש הממונה על השכר במשרד האוצר קובי

בעקבות עיצומי העובדים חברת החשמל קיזזה בשכר למרות התנגדות ועד העובדים, חברת החשמל קיזזה במשכורת מרץ של עובדים ששבתו בחודשים האחרונים בהתאם להנחיות הממונה על השכר ליאור גוטמןלכתבה המלאה

אמסלם לקזז כ־40 מיליון שקל משכר השובתים. בעקבות איומי הוועד להשבית את נמל אשדוד לפני פסח הוחלט לדחות את הטיפול בנושא לאחר החג.

מבדיקת "כלכליסט" עולה שהנהלת הנמל ביקשה ארכה עד סוף מאי כדי ללבן את הנושא, לאחר שלא חלה התקדמות בין הצדדים.

ייבוא של 150 אלף מכוניות

עוד עולה מבדיקת "כלכליסט" שהיקף ההתחייבויות החברה הגיע ל-1.532 מיליארד שקל, מתוכם 1.234 מיליארד שקל לטווח ארוך והשאר לטווח קצר. מדובר בסכום דומה לעומת סוף 2011 אז הגיע היקף ההתחייבויות לכ-1.56 מיליארד שקל. שווי נכסי חברת נמל אשדוד הסתכם בסוף 2012 בכ-3.75 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.97 מיליארד שקל בסוף 2011. היקף המזומנים ושווי המזומנים לסוף השנה הגיע ל-532 מיליון שקל, זאת לעומת 363 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שלפני.

לפי נתוני נמל אשדוד, בשנה החולפת כ-154 אלף מכוניות חדשות פקדו את רציפי החברה, גידול של 4% ביחס ל-2011. תנועת המכולות (במונחי TEU - מכולה סטנדרטית באורך 20 מטר) נשאר כמעט זהה והסתכם ב1.17 מיליון מכולות, שיפור זעיר של 0.2% ביחס ל-2011. היקף תנועת המטענים הסתכם ב-19.5 מיליון טון, נתון שלטענתם מהווה שיא שנתי של הנמל וגידול של 1.4% ביחס להיקף שנמדד בשנה שלפני.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
למה לא מעבירים את השליטה בנמלים לצהל - שעבודות התחזוקה יבוצעו על ידי מבצעי "שירות לאומי"
לתבוע את וועד העובדים וחבריו על נזקי השביתות - תביעה אישית - לפטר את כולם - ולהביא "שירות לאומי" לעבודות תחזוקה ותפעול - ניתוב יכול להתבצע על ידי חיל הים - תמורת העברת התקציבים לחיל הים - עדיין יצא יותר זול למדינה. הגיע הזמן שישראל תדאג לאזרחיה - ולא לוועד כוחני. נמאס לקרוא את הכתבות האלה - כל הטבה שהמדינה מחלקת לוועד הזה צריכה לרדת ממשכורות הבכירים בשירות הציבורי שמעניקים אותן - לא ייתכן שמנהלים פחדנים או פוליטיקאים מושחתים ימשיכו לקבל משכורת על ניהול גרוע המנוגד לאינטרס הלאומי!
אפי  |  04.04.13
9.
עובדי נמל אשדוד יקבלו בונוס
יאיר לפיד שמעת איפה הכסף?אנחנו עובדים בשכר מינימום ומנגד ישנם תאגידים שמתחלקים בעוגה ששייכת לכל המדינה לבד.איפה הצדק?איפה השויון?לא מספיק שיש איגודים מושחתים אז רוב הנטל נופל על ה"עמך"שמשתכרים 4300 שח כאילו אנחנו חיים במדינה בתוך מדינה ועוד מתפלאים אחכ מאיפה החובות .הגיע הזמן שיתחילו לקצץ בשכר המושחת שניתן להם ולהעלות את השכר הנמוך שניתן לרוב השכירים רק ככה אפשר יהיה להגיע לשויון ולא בדרך שממשיכים להעלות להם שכר ולשכבות הנמוכות הפער רק גודל
אור , מרכז  |  04.04.13
7.
סה"כ 2 משכורות וכולם כבר מתפוצצים מקנאה, תרגיעו, הם עובדים ומגיע להם...
מספיק עם צרות העין, אלה עובדים בחברה שהרוויחה כסף, זה שהבעלים הם המדינה זה בכלל לא משנה, העובד כעובד צריך לקבל מה שמגיע לו. מי שישמע כולה שתי משכורות , אז עוד קצת משפחות יכסן over . שיהיה להם לבריאות.
אלי , חיפה  |  04.04.13
לכל התגובות