אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מארק צוקרברג רוצה 5 מיליארד משתמשים בפייסבוק צילום: בלומברג

מארק צוקרברג רוצה 5 מיליארד משתמשים בפייסבוק

הצגת סביבת פייסבוק הום העלתה מחדש את פייסבוק לכותרות. עם 23% מזמן השימוש בסמארטפונים, למנכ"ל הצעיר יש שאיפות והן כוללות את החלק הארי של האנושות

06.04.2013, 15:17 | רפאל קאהאן

בראיון שקיים מארק צוקרברג עם המגזין האמריקאי "וויירד", חשף מקים פייסבוק את תוכניותיו וחלק מהאסטרטגיה שלו לעתיד. הוא מכוון ל-3 עד 5 מיליארד משתמשי פייסבוק בהמשך הדרך, וכבעל אייפון הוא היה רוצה לראות שיתוף פעולה מקיף יותר עם אפל.

קראו עוד בכלכליסט

עם מיליארד משתמשים לא מתווכחים. פייסבוק, שמגלמת כ-23% מזמן השימוש הממוצע של חבריה בסמארטפון רוצה להמשיך את תהליך ההשתלטות על הזמן הפנוי שלכם - ובעיקר להפוך לבחירה הראשונה של החברים לתקשורת עם הסביבה.

ההשקה של סביבת האפליקציות החדשה - "הום" - חושפת את חזונו של מארק צוקרברג לעולם המובייל, מדובר בראש ובראשונה על הפיכת פייסבוק לאמצעי התקשורת העיקרי על גבי הטלפון.   

פייסבוק Home - הבית החדש באנדרואיד פייסבוק Home - הבית החדש באנדרואיד פייסבוק Home - הבית החדש באנדרואיד

העתיד של פייסבוק במובייל

"העולם לא סובב סביב אפליקציות" הוא מסביר, "זה האנשים שחשובים. פייסבוק איננה מערכת הפעלה, אבל היא גם לא בדיוק אפליקציה. פייסבוק מייצגת 23% מזמן השימוש הממוצע בסמארטפון".

צוקרברג מדגיש כי הוא רואה את פייסבוק כקהילה, "יש לנו כמיליארד משתמשים. ואנחנו רוצים להגיע ל-3 עד 5 מיליארד ביום מן הימים. אנחנו מתכוונים להגיע ליעד הזה על ידי אספקת חוויית המשתמש הטובה ביותר על גבי כל המכשירים".

למרות השימוש בפלטפורמת אנדרואיד של גוגל, צוקרברג עדיין רוצה לראות את פייסבוק הום גם על האייפון. "יש לנו שיתוף פעולה חזק עם אפל. אבל הם רוצים לשלוט בחוויית המשתמש באייפון", הוא מנמק, "אני מאוד אוהב את האייפון שלי והייתי שמח לאפשר למשתמשיו לקבל את חוויית פייסבוק הום".

פייסבוק רוצה חזרה לקבוצות קטנות

לשאלה: מה טרנד העכשווי בפייסבוק, מסביר צוקרברג כי המשתמשים חוזרים לשתף בעיקר עם קבוצות קטנות. "יש מקום לשירות שמאפשר לך לתקשר עם גרעין קטן של משפחה וחברים".

"אחד מהאתגרים העיקריים שלנו לשנים הקרובות הוא להבין איך להתייחס לאחרים שמספקים שירותים חברתיים. זה יעזור לנו לשפר את הדברים שאנו מבצעים עם פינטרסט, פורסקוור וטוויטר", צוקרברג נוקב במתחרים אך אינו מפחד, "אנחנו לא פרנואידים, צריך למצוא דרכים לעבודה משותפת".

הפרסום בפיד הוא אחת מהדאגות העיקריות בפייסבוק, הוספת סטטוסים ממומנים שהן בסופו של יום פרסומות, לא מטרידה יותר מדי את צוקרברג, "על כל 10-15 סטטוסים רגילים אנחנו מוסיפים אחד ממומן", הוא מגלה. "אם יש לך זמן לעבור על כ-10 עד 20 סטטוסים עדיף שהטובים יופיעו למעלה. אני חושב שזו חווייה יותר טובה מאשר להצטער על שפספסת את הסטטוס על ההריון של בת-דודה שלך בגלל שהוא מופיע 30 סטטוסים מתחת לראש הפיד".

העתיד של הפיד העתיד של הפיד העתיד של הפיד

צוקרברג המחנך

חינוך הוא אחד ממוקדי העניין העיקריים של מארק צוקרברג, "ביל גייטס יעץ לי לא לחלק כסף סתם, תרומות זה משהו שדורש אימון על מנת להצליח לבצע אותו כהלכה". צוקרברג מסביר כי הוא נוקט בגישה של משקיעי הון-סיכון, "צריך להשקיע באנשים, השקענו בבתי הספר של ניוארק בגלל שהאמנו במושל ובראש העיר, וזה הצליח".

למה חינוך? "אשתי פריסילה היא מורה בהכשרתה, וגם אני מלמד קורס פעם בשבוע בחטיבת הביניים של מנלו פארק, (העיר בה שוכן מטה פייסבוק, ר.ק.), על כיצד מקימים עסק. כשהקורס מסתיים, התלמידים מוזמנים למשרדים של פייסבוק למכור את המוצרים שלהם, כאילו שהם משווקים אותם".

אבל צוקרברג לא מפחד מביקורת, "לפעמים אנחנו נעשה דברים שיעוררו סערה, וגם נבצע טעויות. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לקחת סיכונים", הוא מסכם.     

תגיות