אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רדוור איבדה 190 מיליון דולר מהשווי ביום אחד צילום: עמית שעל

רדוור איבדה 190 מיליון דולר מהשווי ביום אחד

יום לאחר שהודיעה על מועד פרסום הדו"חות יצאה ספקית פתרונות העומס ברשת עם אזהרת רווח, והמניה צללה ב־23%

07.04.2013, 08:10 | ניר צליק

רדוור, ספקית פתרונות ניהול העומסים לאתרי אינטרנט, פרסמה במפתיע ביום שישי אזהרת רווח והכנסות. בעקבות ההודעה המפתיעה נחתכה מניית החברה במסחר ביום שישי ב־22.7%, ושווי השוק של החברה צנח ב־188 מיליון דולר ל־642 מיליון דולר בלבד. ההפתעה נגרמה בשל העובדה שרק יום קודם לכן הודיעה רדוור בניהולו של רועי זיסאפל, כי תפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2012 ב־25 באפריל.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד למקובל בשוק ההון

לרוב, מהרגע שחברה מודיעה לציבור על התאריך שבו היא מתעתדת לפרסם את הדו"חות, המשמעות היא כי החברה צופה כי היא תעמוד בתחזיותיה וכי אין אזהרת רווח באופק, אולם במקרה של רדוור, יום אחרי קביעת המועד, יום שישי, נפל דבר.

על פי אזהרת הרווח שפורסמה, רדוור צופה כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 יעמדו על 45 מיליון דולר בלבד, זאת לעומת תחזיתה הקודמת להכנסות של 48.5–49.5 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם צפוי לעמוד על 7 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת לרווח של 10–9.3 מיליון דולר.

 

כל החברה היתה ממודרת

מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של רדוור, אמר ל"כלכליסט" כי "הנושא של אזהרת הרווח היה ממודר משאר החברה. הודעת תאריכי הדו"חות יוצאת ממחלקת השיווק. הם לא ידעו על האזהרה ולא רצינו שם שזה ידלוף, כי אפילו עוד לא דיברנו על זה עם הדירקטוריון". באשר לסיבה לאזהרת הרווח אמר משה: "מה שקרה הוא שהיו לנו עסקים חזקים מאוד בצפון אמריקה, אבל באירופה ובסין היו לנו מכירות פחות טובות ממה שציפינו. עסקאות שהיו צריכות להגיע, בעיקר מלקוחות קיימים, נדחו. דווקא לקוחות חדשים, במקומות שבהם אנחנו מתחרים נגד אחרים, היו בסדר". באשר לשאלה האם רדוור מאבדת נתחי שוק למתחרים אמר משה כי "אנחנו לא מאבדים נתחי שוק למתחרים. אם אנחנו מפלחים את המקומות שפספסנו בהם, זה היה בקרב לקוחות קיימים. אנחנו נוטים להאשים יותר את אנשי המכירות שלנו ומקווים שזה ישתפר בהמשך".

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

במקביל לרדוור, פרסמה ביום שישי גם המתחרה הגדולה שלה - F5 - אזהרת רווח חמורה, ומנייתה צנחה ב־19%. F5 הודיעה כי היא צופה כעת הכנסות של 350 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של 2013, כאשר התחזית הקודמת היתה להכנסות של 370–380 מיליון דולר. הסיבה להורדת התחזית נעוצה בחולשה בהזמנות למוצרי החברה בצפון אמריקה, בניגוד לרדוור, שלה היו הזמנות טובות בצפון אמריקה וחולשה בסין ובאירופה. בעקבות החולשה בעסקי רדוור ו־F5 נפלו מניות של יצרניות ציוד תקשורת נוספות, על רקע החשש כי מדובר במגמה כלל־ענפית, בהן ג׳וניפר שאיבדה 3.2% וסיסקו שירדה ב2%.

אנחנו ממשיכים לגדול

באשר לשאלה האם מדובר בחולשה כלל־ענפית ולאו דווקא בחולשה של רדוור, אמר משה: "אנחנו, בניגוד ל־F5, ציינו שהחולשה אצלנו היא בסין ובאירופה, ולא אמרנו שהחולשה היא בתחום הטלקום או בארה"ב, כך שלא מדובר במגמה כלל־ענפית. אנחנו מרגישים שהבסיס העסקי שלנו ממשיך להיות חזק. עובדה שאנחנו ממשיכים לגדול בצפון אמריקה".

תגיות