חיסכון מרשים
טויוטה אוריס ההיברידית מציגה נסיעה נוחה וצריכת דלק נמוכה. האם היא מצדיקה מחיר גבוה ב-10,000 ש"ח מאחותה המונעת בבנזין?
טויוטה נמצאת במלחמה. עם הונדה. המלחמה שמנהלות שתי ענקיות הרכב היפניות היא על הובלת שוק הרכב ההיברידי בעולם.
לכל מתמודדת יש קו התקפה ברור: המכונית המשפחתית של טויוטה, הפריוס, מתהדרת במראה עתידני. המתחרה מבית הונדה, סיוויק הייבריד, נראית רגילה בהשוואה. המשפחתית הקטנה של הונדה, אינסייט, נראית כמו חללית. לעומתה המשפחתית הקטנה של טויוטה, אוריס הייבריד, נראית רגילה. לא עוד.
האוריס ההיברידית המחודשת, שהגיעה לאחרונה ארצה, נראית מוכנה לקרב. אנשי טויוטה חידדו את החרטום, הנמיכו את הפגוש ופיסלו את הישבן. גם בפנים ניכר שיפור: תא הנוסעים מרווח יותר לעומת האוריס הקודמת הודות לעיצוב מחדש של לוח המחוונים, ואילו מערכות השליטה בבקרת האקלים והמערכת ההיברידית נוחות לתפעול.
אך תא הנוסעים והמראה החיצוני אינם מהווים שיקול עיקרי עבור רוכשי אוריס היברידית, אלא צריכת הדלק: בדומה לאוריס הייבריד הקודמת, גם הדגם החדש מצויד במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ובמנוע עזר חשמלי, שמסוגל להניע את האוריס במהירויות עירוניות בלי שזו תצרוך טיפה של דלק. התוצאה בפועל מרשימה: בנסיעת מבחן שמדמה תנאי יום־יום שגרתיים, כולל פקקים, אוריס הייבריד צורכת ליטר בודד של דלק לכל 16.4 קילומטרים. הנסיעה עצמה שקטה למדי וההתנהגות מכוילת לטעמם של לקוחות אירופיים, כלומר נוחה למדי, אך פעילותה של המערכת ההיברידית מעט פחות חלקה מזו של המערכת שמותקנת בפריוס.
האוריס היא מכונית היברידית מוצלחת, אך רכישתה מעלה גם סימני שאלה, בעיקר לאור קיומה של אוריס רגילה, שעולה 10,000 שקל פחות. לצד הדאגה הכנה לאיכות הסביבה, לקוחות פוטנציאליים יצטרכו לבחון היטב את צריכת הדלק השנתית שלהם ולהחליט לבד אם החיסכון מצדיק את תוספת התשלום עבור הגרסה ההיברידית.
טויוטה אוריס הייבריד
מנוע: בנזין, נפח 1,798 סמ"ק, מנוע עזר חשמלי. הספק מרבי 136 כ"ס, מומנט מרבי 14.4 קג"מ
מנוע: חשמל, 650V, הספק מרבי 82 כ"ס, מומנט מרבי 21.1 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 180 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 10.9 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן: 26.3 ק"מ לליטר, נתוני מבחן: 16.4 ק"מ לליטר
בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי, ABS
קבוצת זיהום: 2
מחיר: 140 אלף שקל
תגובה אחת לכתיבת תגובה