אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מריסה מאייר רוצה לכבוש את האייפון, לבעוט את גוגל החוצה

מריסה מאייר רוצה לכבוש את האייפון, לבעוט את גוגל החוצה

המנכ"לית יזמה מגעים עם אפל, להעמקת האינטגרציה של שירותי יאהו ב-iOS. שיתוף פעולה שכזה יאפשר ליאהו להעצים את נוכחותה בעולם המובייל ולאפל - לקבל תחליף נוח לשירותי גוגל

10.04.2013, 11:35 | עומר כביר
אפל ויאהו מקיימות דיונים, במטרה לבדוק האם השירותים השונים של הפורטל המקרטע יכולים לשחק תפקיד מרכזי במכשירי האייפון והאייפד הפופולריים. כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל על סמך אנשים שתודרכו בנושא. אפל ויאהו סירבו להגיב לדיווח.

קראו עוד בכלכליסט

שתי החברות מקיימות כיום שיתוף פעולה משמעותי: הנתונים לאפליקציות מזג האוויר והפיננסים במכשירי המובייל של אפל וסטטיסטיקות הספורט שמספקת סירי מקורם בשירותי יאהו. כעת בודקות שתי החברה אפשרות להרחיב שיתוף פעולה זה, ולהביא לאייפון תוכן מיאהו ניוז ושירותים אחרים שלפחות חלקם ישולב כנראה ביכולות של סירי.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, את המגעים מובילה מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר, במטרה להגדיל את נוכחות החברה בעולם המובייל. שת"פ עם אפל יסייע ליאהו לבלום את הירידה התלולה במספר המשתמשים שלה, שהובילה לסגירת שירותים מקוונים.

רוצה לכבוש את ספארי מידי גוגל. מאייר, צילום: עמית שעל רוצה לכבוש את ספארי מידי גוגל. מאייר | צילום: עמית שעל רוצה לכבוש את ספארי מידי גוגל. מאייר, צילום: עמית שעל

אפל לומדת מטעויות

לאפל, מצידה, יש עניין ניכר ליצור שיתופי פעולה עם גורמים בעלי נוכחות נרחבת בעולם השירותים המקוונים. לאורך שנים קיימה אפל שיתוף פעולה משמעותי עם גוגל, שכלל אפליקציות מפות ויוטיוב מובנות ושימוש במנוע החיפוש של גוגל כברירת המחדל בדפדפן ספארי במכשיריה.

ואולם, המחויבות של גוגל לאנדרואיד הובילה לקרע מתמשך בין החברות, שהגיע לשיאו בשנה שעברה עם הפרדת יוטיוב והמפות של גוגל מחבילת האפליקציות המובנות ב-iOS (אם כי הן עדיין זמינות באפסטור).

ייתכן שהניסיון המר של אפל עם השקת אפליקציית המפות שלה הראה לחברה שהיא לא יכולה לעשות הכול בכוחות עצמה, ונמצא כעת בין הגורמים שדוחפים אותה לנהל מגעים עם יאהו ולבנות שותפות חדשה כתחליף לגוגל.

ניתוק סופי מגוגל?

השאלה המרכזית היא האם כחלק משותפות זו תצליח יאהו להפוך להחליף את גוגל כברירת המחדל למנוע החיפוש בספארי ב-iOS, עסקה שלפי הערכות מספקת לאפל הכנסה שנתית של מיליארד דולר מגוגל. לפי הוול סטריט ג'ורנל, יאהו מנסה לקדם מהלך כזה, אך ככל הנראה שיש לו סיכויים קלושים להצליח בגלל העסקה בין יאהו למיקרוסופט במסגרתה בינג משמש כמנוע החיפוש של הפורטל.

גם אפל, כך נראה, לא מוכנה עדיין לוותר על מנוע החיפוש של גוגל, ולדברי המקורות אדי קיו, סגן נשיא בכיר לשירותי ותוכנת אינטרנט, אמר שהחברה לא מוכנה להתפשר בנוגע לאיכות תוצאות החיפוש - ושגוגל עדיין מספקת את הטובות ביותר.

תגיות