אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עמיר פרץ: להעלות את המס על רכבי יוקרה מזהמים צילום: זהר שחר

עמיר פרץ: להעלות את המס על רכבי יוקרה מזהמים

השר להגנת הסביבה פנה לרשות המיסים ולאוצר בדרישה זו. תג המחיר לרכב יוקרה: מ-300 אלף שקל. בנוסף דורש השר להעניק הטבות נוספות לרוכשי רכב היברידי. בענף הרכב ובאוצר מביעים מורת רוח מהמהלך

10.04.2013, 14:25 | תומר הדר

אם בכוונתכם לרכוש מכונית יוקרה מזהמת, יתכן שתצטרכו לשלם יותר: השר להגנת הסביבה עמיר פרץ פנה לרשות המיסים ולאוצר בדרישה להעלות את המס על מה שבמשרד להגנת הסביבה מוגדר כ"רכבי יוקרה מזהמים שאינם רכבי עבודה". בנוסף דורש השר להעניק הטבות מס "משמעותיות" לרוכשי רכבים היברידיים.

קראו עוד בכלכליסט

הרף לקביעת הקריטריון מהו רכב יוקרה להערכת המשרד להגנת הסביבה הוא תג מחיר של כ-300 אלף שקל. פנייתו של השר להגנת הסביבה אינה מקרית: בימים אלה מתכוננת רשות המיסים ליישם את השלב השני של מתווה המיסוי הירוק: מדובר במתווה שלפיו מחושב שיעור המס אשר מוטל על כל המכוניות החדשות אשר נמכרות בישראל. כיום על כל המכוניות אשר נמכרות בישראל מוטל מס קניה של 83%, ממנו מנוכים סכומים של עד 15 אלף שקלים בהתאם למידת הזיהום שפולט כל רכב.

רכב לקסוס היברידי. יזכה להטבה נוספת? רכב לקסוס היברידי. יזכה להטבה נוספת? רכב לקסוס היברידי. יזכה להטבה נוספת?

ואולם, הצהרתו של השר להגנת הסביבה מעלה תמיהות רבות, הן בענף הרכב והן בקרב הרגולטורים: "מדובר במהלך תמוה, שכן חלק ניכר מרכבי השטח הגדולים שכמות הזיהום שהם פולטים ממצבת אותם בקבוצה הכי גבוהה  - כלל אינם מגיעים למחיר של 300 אלף שקלים", מסר ל"כלכליסט" גורם בכיר בענף והוסיף: "חלק ניכר ממכוניות המנהלים המזהמות אינן מגיעות למחיר של 300 אלף שקלים. בנוסף על כך, מדובר בהצעה שפתוחה לפרצות רבות: גם כיום חלק גדול מאוד מרכבי היוקרה שאכן מזהמים נרשמים על שמם של עסקים, גזרה כזו פשוט תגרום לרישום של יותר ויותר רכבי יוקרה על שם עסקים".

ביקורת בלתי צפויה על ההצעה מגיעה דווקא מכיוונם של גורמים המקורבים לאוצר. לדבריהם: "כיום מכוניות נקיות זוכות להטבה. מכוניות מזהמות אינן זוכות כלל להטבה, בין אם מדובר ברכב שעולה 200 אלף שקל ובין אם מדובר ברכב שעולה 600 אלף שקל. לא ברור כיצד ניתן בכלל להטיל עוד מס על רכבי יוקרה ומהי ההגדרה של רכב יוקרה. מדובר במהלך שמזכיר את שנות השמונים, בהן נקבע מיסוי בישראל על סמך נפח מנוע, מה שגרר גל של נסיונות להונות את שלטונות המס".

עוד מוסיפים הגורמים: "במשרד להגנת הסביבה דורשים הטבות נוספות לרכב היברידי בלי לשים לב לעובדה שרכב זה זוכה כיום להטבת מס חסרת תקדים בישראל: מדובר ברכב שמס הקניה עליו נמוך ועומד על כ-30% בלבד. תוקף הטבת המס על רכב היברידי רק הוארך לאחרונה על ידי רשות המיסים."

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
למה להיטיב עם ההברידיות ?
יש המון טענות שרכב היברידי מזהם גם בייצור וגם כאשר צריך להיפטר מהסוללות הישנות שלו. אותו דבר לרכב חשמלי לגמרי. שימו לב להטבה שנתנו לבטר פלייס - אפס אחוז מס על רכב חשמלי. לעומת זאת - על רכבי דיזל שנוסעים מעל 1:20 יש מס מלא. הגיע הזמן לשנות את קריטריונים.
א.ג  |  11.04.13
לכל התגובות