אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט משנה את מדיניות תמחור המוצרים כלפי מעלה צילום: shutterstock

מיקרוסופט משנה את מדיניות תמחור המוצרים כלפי מעלה

מודל הרשיונות החדש של מיקרוסופט גורם לכך שמחירים של מוצרי החברה עולים. המעבר ממודל תמחור לפי מעבד למודל תמחור לפי ליבת מעבד צריכה להדאיג את לקוחות החברה

10.04.2013, 14:44 | סוכנויות הידיעות
מיקרוסופט הציגה תכנית חדשה לקביעת מחיר מוצר BizTalk, המיועד לחברות. אולם היועצת לענייני רישיונות סינתיה פארן מזהירה בראיון לביזנס אינסיידר, כי התכנית החדשה עשויה לעלות לחלק מהלקוחות הגדולים ביותר של החברה הרבה יותר כסף. לדברי SHI אינטרנשיול, שמוכרת את מוצרי מיקרוסופט, החברה שינתה את האופן שבו היא מחשבת את הסכומים שהיא גובה עבורו .

קראו עוד בכלכליסט

המחירים שנגבים עבור עדכונים לשרת תלויים בגודל של המחשב שיארח את התוכנה. ככל שהמחשב גדול יותר, כך גם יעלה תג המחיר. זאת לעומת שיטת החישוב הקודמת של מיקרוסופט, במסגרתה היא נהגה לחשב את התעריפים לפי מספר המעבדים על השרת. לחלק יש 8, 16, 32 ואף יותר. אולם כיום, לכל אחד מאותם מעבדים יש גם שני "מעבדי ליבה" או יותר.

מיקרוסופט החליטה לפיכך לספור "מעבדי ליבה" ולא "מעבדים" בעת החישוב כמה לגבות. המוצר המדובר, BizTalk הוא "תוכנת ביניים" (middleware) שעוזר לאפליקציות לתקשר אחת עם השנייה.

אולם מה שמדאיג את הלקוחות הוא שמדובר כבר במוצר השני שתכנית קביעת המחירים שלו משתנה. מיקרוסופט פעלה בצורה דומה גם עם מאגר המידע SQL. יש בכך כדי להצביע על כוונתה של מיקרוסופט להשתמש במודל הרישיונות החדש על כל המוצרים המיועדים לחברות, כולל ווינדוס סרבר.

מיקרוסופט רוצה יותר כסף אז היא משנה את מודל התמחור של הרשיונות, צילום: בלומברג מיקרוסופט רוצה יותר כסף אז היא משנה את מודל התמחור של הרשיונות | צילום: בלומברג מיקרוסופט רוצה יותר כסף אז היא משנה את מודל התמחור של הרשיונות, צילום: בלומברג

פירוש הדבר שהתוכנה של מיקרוסופט תהפוך להיות הרבה יותר יקרה. לטענתה של פארן, המודל החדש יגרום לכך שחלק ממשתמשי BizTalk יספגו העלאת מחירים של מיליון דולר. לאחר התקנתם, BizTalk ושרת SQL, אינם מוצרים שקל להסיר ולהחליף, כך שהלקוחות קרוב לוודאי שיעדיפו לשלם את התוספת במקום להיפטר מהם.

להערכתה של פארן, המהלך נועד לסייע למיקרוסופט "למשוך" עוד הכנסות "על חשבון" הלקוחות העסקיים הקיימים שלה. "הם מנסים לכסות על אבדן עסקים בתחומים אחרים כמו חטיבת המחשבים האישיים", היא טוענת.

ישנו גם חלק מורכב יותר. אם לחברה יש את תכנית האחריות המורחבת של מיקרוסופט, המכונה Software Assurance (SA), היא לעיתים קרובות זוכה להנחות במחירים בעת הצגת החשבונית הראשונה, זאת כל עוד החברה מחדשת את תעודת האחריות. למרבית החברות יש את תעודת האחריות המורחבת הזו.

אולם, בהתאם לתכנית החדשה, גם SA יעלה יותר. כך שהלקוחות יתבקשו לשלם יותר הן עבור התוכנה והן עבור תעודת האחריות המורחבת. ישנם תכסיסים טכנולוגיים שחברות יכולות לנצל כדי להפחית את כמות התוכנה הנחוצה ובכך להוריד את המחיר, אך לדבריה של פארן, גם במקרה כזה, התעריפים של מיקרוסופט "יהיו עדיין כואבים יותר" מבעבר.

מיקרוסופט אינה החברה היחידה שמשתמשת בתמחור לפי מעבדי ליבה עבור מוצרי מאגרי המידע ותוכנות הביניים שלה. אורקל מחשבת בצורה כזו את תעריפי הרישיונות שלה כבר שנים. אולם אם מיקרוסופט כן תנסה לבצע את השינוי הזה לכל מוצרי השרתים שלה, כולל שרת ווינדוס הפופולארי, היא עשויה לעמוד בפני "מרד לקוחות מלא", מזהירה פארן. לדבריה, הלקוחות ינוסו ישר לזרועות הפתוחות של היריבה רד האט.

חברת VMware עמדה ב-2011 בפני מרד לקוחות דומה לאחר שניסתה לשנות את תכנית המחירים שלה. התכנית החדשה זכתה במרחבי הטוויטר לכינוי #vTax לאחר שנה של התמודדות עם זעם הלקוחות, החברה החליטה לבטל את השיטה החדשה.

מיקרוסופט מסרה בתגובה לביזנס אינסיידר כי כעת היא משתמש במודל "לפי מעבדים" עבור שרתי ווינדוס, אך בחברה סירבו לענות על השאלה האם המודל ישתנה בקרוב. בחברה גם לא הגיבו לשאלות לגבי עליית המחירים עבור הלקוחות הנוכחיים של BizTalk.

תגיות