אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד נתון מאכזב בארה"ב: מדד ביטחון הצרכנים בשפל מאז יולי 2012 צילום: בלומברג

עוד נתון מאכזב בארה"ב: מדד ביטחון הצרכנים בשפל מאז יולי 2012

עמד על 72.3 נקודות לעומת 78.6 נקודות במרץ ותחזית ל-79.3 נקודות; המכירות הקמעונאיות נפלו ב-0.4% - הירידה החדה ביותר מאז יוני 2012. האנליסטים ציפו לירידה של 0.1% במכירות. מדד המחירים ליצרן נפל בשיעור מותאם עונתית של 0.6%

12.04.2013, 17:07 | סוכנויות הידיעות

נתון מאקרו מאכזב נוסף התפרסם היום (ו') בארה"ב: מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד לרמה של 72.3 נקודות באפריל - הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי שעבר. זאת לעומת 78.6 נקודות במרץ ותחזית ל-79.3 נקודות. ההסבר לתוצאה הוא מצב שוק העבודה והוצאות הממשל. עד תחילת המיתון האחרון, הממוצע החודשי עמד על 87 נקודות.

מוקדם יותר פורסם כי המכירות הקמעונאיות בארצות הברית נפלו בחודש מרץ בשיעור הגבוה ביותר מזה תשעה חודשים, סימן לכך שהעלאת המיסים וההתאוששות האיטית של שוק העבודה מתחילות להשפיע. על פי הדו"ח שיצא היום עולה כי המכירות הקמעונאיות נפלו בשיעור מותאם עונתית של 0.4%, שמהווה את הירידה החדה ביותר מאז יוני. לא כולל כלי רכב, המכירות עדיין נפלו ב-0.4%.

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים פספסו את תחזיות האנליסטים, שציפו לירידה של 0.1% במכירות. הירידות החדות ביותר נרשמו בתחנות הדלק, זאת בשל ירידת מחירי הדלק. אולם המכירות הואטו גם בקטגוריות נוספות, ביניהן רכב, מוצרים אלקטרונים, מזון וטיפוח אישי. לעומת זאת, נרשמה עלייה במכירות רהיטים, בברים ובמסעדות ובמכירות באינטרנט. המכירות הקמעונאיות מייצגות כשליש מהצריכה הפרטית, שבתורה נחשבת לאחד מהמנועים העיקריים של הכלכלה האמריקאית.

המכירות הקמעונאיות אמנם נחשבות למדד טוב למעקב אחרי הצמיחה, אך ישנה תנודתיות רבה בנתונים מחודש לחודש. בפברואר לדוגמה, נרשמה עלייה של 1% במכירות, לאחר שבינואר דווח על ירידה של 0.1%. בהשוואה למרץ 2012, המכירות טיפסו בשיעור מתואם עונתית של 2.8%, ירידה מ-4.4% שנרשמה בפברואר.

מדד המחירים ליצרן נפל

המחירים הסיטונאיים בארצות הברית נפלו במרץ בשיעור גבוה מהתחזיות. משרד העבודה האמריקאי דיווח כי מדד המחירים ליצרן נפל בשיעור מותאם עונתית של 0.6%, כאשר מחירי האנרגיה מובילים את הירידות, ונפלו ב-3.4%. לעומת זאת, הכלכלנים ציפו לירידה של 0.3% בלבד. בהשוואה למרץ 2012, המחירים לצרכנים עלו ב-1.1%, זוהי העלייה הנמוכה ביותר מזה שמונה חודשים.

מדד הליבה של המחירים ליצרנים, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, טיפס בחודש שעבר ב-0.2%, בהתאם לתחזיות. מחירי הליבה רשמו עלייה של 1.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בפברואר המדד טיפס ב-0.7%, בעודד שמדד הליבה התחזק ב-0.2%.

המלאי העסקי בארה"ב עלה ב-0.1% בפברואר ועמד על רמה מתואמת עונתית של 1.64 טרליון דולר, כך לפי נתונים שפרסם משרד העבודה בארה"ב. זאת לעומת תחזית לעלייה של 0.4%. העלייה בינואר תוקנה מקריאה ראשונית של 1% ל-0.9%.

תגיות