אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הגלקסי ישלם: מה קונה הישראלי הממוצע בעזרת הסמארטפון שלו? צילום: שי ענבל

הגלקסי ישלם: מה קונה הישראלי הממוצע בעזרת הסמארטפון שלו?

סקר של חברת TRI גילה ש-63% מבעלי הטלפונים החכמים בישראל רוכשים דרכם קופונים, שירותי חניה, כרטיסי קולנוע, מוזיקה ועוד. מדובר בנתון שהוא מהגבוהים ביותר בעולם

15.04.2013, 16:01 | הראל עילם
40% מכל הישראלים, ו-63% מבעלי הטלפונים החכמים רוכשים מוצרים ושירותים בעזרת הסמארטפון שלהם. חמישית מהם מבצעים רכישות בקביעות, ולפחות פעם אחת בחודש. כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר TRI עבור מאסטרקארד.

קראו עוד בכלכליסט

הסקר הטלפוני נערך החודש והקיף 505 איש בעלי טלפונים חכמים. לפי TRI, מדובר ב-63% מהאוכלוסיה - אחד מהשיעורים הגבוהים בעולם. הוא נערך לכבוד "שבוע החדשנות" בחברה, שמחפשת כעת פתרונות סלולר חדשים - ואף השיקה בעבר תחרות בארץ שמטרתה איתור פיתוחים בתחום.

 

ישראלים אוהבים לשלם מהסלולרי. מכשירי אפל ונוקיה, צילום: ניצן סדן ישראלים אוהבים לשלם מהסלולרי. מכשירי אפל ונוקיה | צילום: ניצן סדן ישראלים אוהבים לשלם מהסלולרי. מכשירי אפל ונוקיה, צילום: ניצן סדן

 

מבין הנשאלים, 63.4% ציינו כי ביצעו לפחות רכישה אחת דרך הסמארטפון בששת החודשים האחרונים. מספר זה עלה ל-76.4% בקרב צעירים בני 25 עד 34, וירד ל-39% בקרב למבוגרים בני 65 ומעלה.

 

במקום הראשון: תשלומי חניה

 

רוב הנשאלים משתמשים בסלולר על מנת לשלם על חניה - 58% מהנשאלים, שהם 37% מכל האוכלוסיה - שילמו לפחות פעם אחת על חניה דרך אפליקציה זו או אחרת. הדבר נפוץ במיוחד בקרב בני 45 ומעלה. הנתון עולה בקנה אחד עם נתוני "כלכליסט" שהגיעו מרשתות קמעונאיות, חברות כרטיסי האשראי ומפעילות אפליקציות ישראליות.

 

בנוסף לחניה, 51% גם רכשו קופונים, 39% רכשו כרטיסי קולנוע ו-28% רכשו תוכן דיגיטלי כגון אפליקציות, מוזיקה ועוד. בקרב הנשאלים שלא ביצעו רכישות, הסיבה המובילה לכך היא ש"אין להם סיבה לרכוש דרך הסלולרי". שיקולים אחרים כוללים נושא פרטיות ותהליך רכישה מסובך. כאשר נשאלו מה יעודד אותם לרכוש דרך הסמארטפון, הסיבה המובילה עם 72% היא שיפור אתרי המובייל. 63% ציינו את מהירות התהליך.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לא יודע אם זה מדויק אבל
לדעתי, מרבית האנשים אשר משתמשים בסמארטפון אינם יודעים לתפעל מחצית מיכולותיו. לא פעם יצא לי להיתקל בבן אדם ברחוב ששואל אותי היכן נמצא מקום או רחוב מסוים, לא די בזאת אלא גם כמה עולה דבר מה בזמן שהוא אוחז בסמארטפון ולעניות דעתי זה די טיפשי. מנגד, לאפליקציות ישנן ממשק משל עצמן ומשמשות את המשתמש הממוצע גם לקניות, יתרה על כך נותנת לנו כלים ופותחת בפנינו אפיקים בעצם לכל מידע קיים. הסמארטפון הוא מכשיר עצמתי מעין כמוהו אך כמו לנהוג במכונית ספורט או לבשל באופן מוצלח צריך ידע, לכן הייתי מפנה למקורות מידע באינטרנט להעשרה.
סמארטפונר , חדרה  |  15.04.13
לכל התגובות