אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל WhatsApp טוען: "עקפנו את טוויטר" צילום: Asa Mathat, All Things Digital

מנכ"ל WhatsApp טוען: "עקפנו את טוויטר"

אפליקציית המסרים המיידים הגיעה כבר ל-200 מיליון משתמשים פעילים. לפי מנכ"ל החברה, זאן קואום, היא כעת הרשת החברתית השניה בגודלה

17.04.2013, 12:49 | עומר כביר
לאפליקציית המסרים המיידים הפופולרית WhatsApp יש כבר יותר מ-200 מיליון משתמשים פעילים בחודש, השולחים 20 מיליארד הודעות מדי יום – כך טען אתמול (ד') מנכ"ל החברה, ז'אן קואום, בוועידת Dive Into Mobile של בלוג הטכנולוגיה AllThingsD.

קראו עוד בכלכליסט

“אנחנו יותר גדולים מטוויטר", פסק קואום בנחרצות, אף שהרשת החברתית המתחרה הודיעה על חציית קו 200 מיליון המשתמשים כבר דצמבר שעבר ומאז הוסיפה בוודאי עוד כמה מיליוני משתמשים. לדברי קואום, וואטסאפ הגיעה ל-200 מיליון המשתמשים שלה עם פחות מ-50 מהנדסים, היחס הגבוה ביותר בין עובדים גבוהים למשתמשים פעילים בכל חברה טכנולוגיה פעילה כיום.

ג ג'אן קואום, מנכ"ל WhatsApp | צילום: Asa Mathat, All Things Digital ג

קואום טען עוד כי באפליקציית המובייל הפופולרית של החברה עוברים מדי יום כ-20 מיליארד הודעות. בנוסף, הוא דיבר על היכולת של החברה לייצר הכנסות: "אנחנו מתנגדים לפרסום, ומאוד גאים בזה. מי אוהב פרסומות? אנחנו מופצצים בכל כך הרבה פרסומות בחיי היומיום שלנו והרגשנו שסמארטפונים הם לא המקום לכך. הטלפונים שלנו קשורים אלינו באופן אינטימי. לשים פרסומות על מכשיר כזה זה רעיון רע. אתה לא רוצה שפרסומות יפריעו לך כשאתה מדבר עם האנשים שקרובים אלייך."

בהמשך, הוא הרחיב על אסטרטגיית המוניטיזציה של החברה: "המודל העסקי שלנו פשוט. דולר בשנה. אם נעשה משהו אחר, זה פשוט יפריע. אנחנו רוצים מוצר נהדר וחוויית משתמש נהדרת. אנחנו בדרך לעולם שבו יהיו מיליארדי טלפונים. וברגע שזה יקרה, יהיה קל מאוד ליצור הכנסות. אבל הרבה יותר אנשים צריך להצטרף למהפכת הסמארטפונים והרבה יותר אנשים צריכים לקנות יותר טובין עם הטלפונים שלהם לפני שזה יקרה".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-4
1. רוב ההודעות לא מאוחסנות על השרתים שלהם אלא על הטלפונים. אם מחקת/איפסת אין דרך לשחזר. האחסון היחידי הוא רק של הודעות שלא נקלטו על ידי הנמענים וגם לזה יש תוקף. 2. ככל שהתודעה על אבטחת מידע ופרטיות יחלחלו לתודעה של אנשים פה - אני לא חושב שהם יבחרו בגוגל כספק שירות על הודעות סופר אישיות ופרטיות. 3. אנשים מוציאים 4000 ש"ח על טלפונים אבל לא יוציאו 4 שקל על אפליקציה שיש לכולם? אני מעדיף לפזר את המידע הפרטי שלי על מגוון גדול של נותני שירות מאשר לרכז הכל בגוגל. היום אם אני מחפש כתובת של מקום במחשב, אחרי חמש דקות הטלפון שלי מודיע לי כמה זמן ייקח לי להגיע לשם. לא סתם מכנים את גוגל סוכנות הביון הכי גדולה וטובה בעולם...
אריה , כפר יונה  |  17.04.13
4.
ל-2 הוצאות על שרתים? אחסון מידע? מתכנתים? מעצבים? ועוד ועוד..
חוצמזה ב-200 מ' ד' בהנחה שכולם ישלמו ורוב הסיכוי שלא.. רוב הסיכוי שיקום תחליף אחר בחינם גם כן. מספיק שחברה ענקית כמו גוגל תספק שירות דומה ועבורם אין מודל של דולר בשנה אלא ב"חינם" מסוג קצת אחר שאנשים התרגלו "לשלם" את החינם הזה וישמחו לשלם את החינם הזה. הרגלת את הלקוחות לקבל מוצר בחינם עכשיו אתה רוצה כסף? זה קשה.
ד  |  17.04.13
3.
אם זה המצב למה היו פרסומים או שמועות שהם סרבו להמכר במיליארד דולר ????
הרי גם בעולם ללא הוצאות ... המנכ"ל מצהיר שהצלחה מבחינתו תהיה הכנסות של 200 מליון דולר בשנה. וזה בהנחה שהמודל בתשלום (שאני מאד בעדו) לא יקרוס. לפי תחזית אופטימית זו ... הוא היה צריך להסכים בחיוך להצעה של גוגל לרכישה בכמיליארד דולר. למה הם סירבו ? משהו פה לא מסתדר (אולי השמועות לא היו נכונות)
m  |  17.04.13