אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שונאים פרסומות וידאו אוטומטיות? בקרוב גם בפייסבוק

שונאים פרסומות וידאו אוטומטיות? בקרוב גם בפייסבוק

לפי דיווחים חוזרים ונשנים בתקשורת, הרשת החברתית עומדת להוסיף בחודשים הקרובים פלטפורמת פרסומות וידאו אוטומטיות, שיתחילו לנגן איך שתכנסו לאתר

17.04.2013, 16:52 | עומר כביר

מיליון דולר ביום - זה הסכום שפייסבוק עומדת לדרוש ממפרסמים עבור מודעת וידאו באתר שלה. כך מדווח אתר AdAge, על סמך מקורות בסוכנויות פרסום שנפגשו עם נציגי הרשת החברתית הגדולה בעולם. פייסבוק סירבה להגיב לפניות בנושא.

קראו עוד בכלכליסט

בדצמבר האחרון, האתר דיווח כי הרשת החברתית תשיק במהלך אפריל פלטפורמת פרסומות חדשה, עם מודעות וידאו שישולבו לתוך הפיד עצמו. כעת האתר מדווח על המחיר המיועד של שטחי הפרסום, מוסיף פרטים נוספים על הפלטפורמה, ומעדכן את התחזית לתאריך ההשקה המיועד ליוני הקרוב.

לפי הדיווח של AdAge, פייסבוק אמרה לסוכנויות הפרסום כי בכוונתה למכור ארבעה סלוטים יומיים, במחיר של מיליון דולר ליום, שיפולחו לפי קהלים: נשים מעל 30, נשים מתחת ל-30, גברים מעל 30 וגברים מתחת ל-30. כל סלוט יכלול מודעה בת 15 שניות, שיוצג בפני המשתמש למשתמש עד שלוש פעמים ביום. לפי ההערכות, הפרסומות המדוברות יוצגו ויתנגנו אוטומטית בניוזפיד, ייתכן שבאמצעות נגן מתרחב שמסתיר בזמן הניגון חלק מהניוזפיד.

הסערה התקשורתית הבאה, כבר בדרך

במידה פייסבוק תקבל את המחיר שהיא מבקשת, דבר הנחשב לבעל סבירות נמוכה בגלל המחיר הגבוה, יספקו לה פרסומות הווידיאו הכנסה משמעותית של יותר מארבעה מיליון דולר ביום ו-1.4 מיליארד דולר בשנה, יותר מהכנסותיה הרבעוניות מפרסום. מהלך שכזה גם ייצור תרעומת רבה בקרב המשתמשים כנגד פרסום כה אגרסיבי ואוטומטי. מספר מומחים מתעשיית הפרסום כבר הזהירו מההשלכות האפשריות של מהלך כזה.

לפי הדיווח, הפרסומות המדוברות ישולבו ברשת החברתית החל מיוני הקרוב, כנראה בסמוך לפריסת הניוזפיד החדש אותו חשפה פייסבוק בתחילת מארס. לאחרונה גם התפרסם ניסוי עבור פרסומות דיספליי מסוג חדש המשולבות ישירות לתוך הפיד. החברה עדיין לא החליטה סופית על הפורמט שבו יוצגו פרסומות הווידיאו, ובשלב זה היא פועלת על מנת למצוא מפרסמים לחודשי הפעילות הראשונים.

המהלך יכול למשוך את תשומת ליבן של סוכנויות פרסום הסובלות ממחסור חמור בשטחי פרסום אפקטיביים ברשת. “חוץ מהמעמוד הראשי של יוטיוב והעמוד הראשי של יאהו – וזה כבר לא מה שהיה פעם – זו יכולה להיות התשובה למה שכולנו מחפשים", אמר בכיר בסוכנות פרסום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות