אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פארקו מגייסת חצי מיליון דולר מגיגי לוי ו- OurCrowd

פארקו מגייסת חצי מיליון דולר מגיגי לוי ו- OurCrowd

האפליקציה, המאפשרת לנהגים לראות אילו חניות פנויות באזורם, עומדת להתרחב בקרוב לערים נוספות ולהוסיף יכולות כגון איתור מקומות בחניונים והשכרת חניות פרטיות

18.04.2013, 19:24 | אסף גלעד
אפליקציית החנייה הישראלית פארקו מגייסת חצי מיליון דולר מגיגי לוי, לשעבר מנכ"ל 888 וכיום אחד המשקיעים הפרטיים הבולטים בתחום הסטארט-אפים הישראליים, ו-OurCrowd, מיזם האנג'לים של ג'ון מדבד המאפשר למשקיעים פרטיים אמידים להשקיע יחד בפורטפוליו חברות בשיטת מימון-המונים.

קראו עוד בכלכליסט

פארקו, אפליקצייה פופולרית, מאפשרת לנהגים להודיע על כוונתם לפנות מקום חניה. נהגים אחרים יכולים לראות אילו חניות התפנו לאחרונה באזורם. לדברי אחד מהמייסדים, תומר נוינר, האפליקציה מבקשת להיות "ה-Waze של החניה": כלומר אפליקצייה שבה המשתמשים עצמם מזינים את עיקר המידע הרלוונטי ומגדילים את האטרקטיביות של האפליקציה. עד כה הורידו את האפליקציה כ- 50 אלף משתמשי אייפון ואנדרואיד, רובם באזור תל אביב. המייסדים מצויים כעת במגעים עם שותפים אסטרטגיים על מנת להרחיב את הפעילות לערים נוספות בעולם, כגון ניו יורק, פריז ומוסקבה.

בשונה מאפליקציות חניה אחרות, כגון Kurbkarma או ShareMySpot, פארקו לומדת את התנהגות הצרכן ויכולה לדווח באופן אוטומטי על מקום חניה שמתפנה כבר כאשר המשתמש צועד לעבר המכונית, או מתחיל לנהוג. בחברה פותח אלגוריתם מיוחד הלומד את הרגלי הנהג, ויודע כי הוא מתכוון לצאת מהחניה, על בסיס פרמטרים כגון השעה ביממה, הדרך שאותה עושה הנהג עם הטלפון שלו, והצד שממנו הוא בוחר להגיע אל הרכב. בחברה מתהדרים בסטטיסטיקה של 95% הצלחה ב"ניחוש" כוונת הנהג לצאת ממקום החניה.

חניה בתל אביב. מצרך נדיר, צילום: יובל חן חניה בתל אביב. מצרך נדיר | צילום: יובל חן חניה בתל אביב. מצרך נדיר, צילום: יובל חן

נוהגים לעבר עתיד מתקדם יותר

בנוסף, הטכנולוגיה עושה שימוש בתשעה חיישנים הקיימים כיום בכל סמארטפון, וכך מזהה באופן אוטומטי מקומות חניה פנויים נוספים ומתריעה על כך מבלי התערבות של המשתמש. בעתיד, פארקו תתמרץ נהגים לדווח על מקומות חניה פנויים על ידי מתנות כגון קופונים לשטיפת רכב, אביזרים לרכב או לטלפון ואפילו תגמול כספי.

מעבר להתראות על מקומות חנייה שמתפנות, פארקו עומדת להשיק יכולות נוספות, כגון השכרת חניות פרטיות לפי שעה דרך האפליקציה באמצעות שותפות עם PinkPark, ויכולת איתור חניונים לפי מיקום ולפי מספר שעות חנייה הרצויות שמגדיר הנהג. במקרה הזה, האפליקציה משקללת את כל החניונים מרשת 'אחוזות החוף' הסמוכים לרכב וכן את מחירם הנוכחי לפי שעת חנייה, וממליצה על החניון הסמוך שמציע את המחירים הנוחים ביותר ביחס לשעות החנייה הרצויות.

בעתיד תאפשר פארקו גם לרשתות החניונים הפרטיות והלא-ממוחשבות להצטרף לשירות. רשת חניוני אחוזות החוף כוללת מונה כיום כ- 100 חניונים מתוך כ- 240 בכלל תל אביב. פארקו היתה אמורה להשיק במהלך השנה מיזם משותף עם עיריית תל אביב, אשר שמתעכב בינתיים בעקבות הקמת ועדה עירונית. לפי ההערכה, העירייה בוחנת אפליקציות שונות בהן Twitpark ו-סנסור פארק וצפויה להגיע להכרעה בנושא בימים הקרובים.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
3 - שנה שנתיים ... אתה קצת אופטימי לא ?
לשפר את הסוללה פי 11 תוך שנה שנתיים? איפה ובמי אפשר להשקיע? חוק מור מדבר על הכפלה כל שנתיים במקרה הכי אופטימי... מאיפה הבאת את זה? בינתיים אני מבין שהמשקיעים צריכים לשבת ליד נר בבית ולהתפלל שמישהו ימציא את הקריפטונייט שלך... לא היה עדיף להם להשקיע *אחרי* שמישהו ימציא אותה? אני מבין שתשואה להון זה לא משהו חשוב לך.. אולי גיגי לוי אוהב להשכיב מיליוני דולרים. בדרך כלל הם אוהבים לראות את הרווחים די מהר. בכל מקרה , לא שמעתי על אותו אדם שאמר שלא צריך לשפר את איכות התמונה בגלל כרטיס הזכרון (נראה לי דבילי כי גם ככה היו כבר דיסקים ניידים שתמכו בנפחים גדולים בהרבה) אבל שמעתי על אחד שי אגסי שדי נכשל בגלל , אופס, בטריות. השקיעו בו קצת יותר.. גם הוא חשב כמוך. המצגות אוכלות הכל. בום !
יוסי , תל אביב  |  19.04.13
1.
בעיית "צריחה"
זה מצחיק אותי. מהנדסי צ'יפים למובייל יושבים שנים על שנים וחושבים איך להביא את צריכת הזרם של הצי'פ שלהם למינימום, כך שהבטרייה תחזיק מעמד כמה שיותר זמן. הם מוציאים עוד ועוד גרסאות של הצי'יפים שלהם שבאמת, באופן מרשים מאתגרות כל פעם מחדש את כמות הלוגיקה שתצרוך פחות ופחות זרם. הם מוציאים על זה פטנטים. הלקוח בוחר אותם בזכות זה (הלקוח - יצרניות הטלפונים, סמסונג אפל וכו,). על כל מילי אמפר הם מזיעים שנה. ואז בא איזה ילד, בטח סטודנט או אחד שסיים, וחשב שהרעיון הכי טוב זה לקחת את הצי'פ שצורך הכי הרבה זרם (ה GPS) ופשוט, להפעיל אותו כל הזמן...חחח. כאילו, בוא ותוסיף לאפלקיציה גם קופון לבטריה נוספת. כי, אתה יודע, קנינו בסופו של דבר טלפון בשביל. איך לומר, לדבר....לא (רק) בשביל למצוא חניה... יש הבדל גדול בינכם לבין waze ...הפתרון שלהם לבעית הבטריה טמון במיקרו קוסמוס שבו האפליקציה שלהם רצה .. שהוא המכונית. ובמכונית יש שקע. בעיה - כאשר אני מחוץ למכונית והאפליקציה רוצה לדעת אם "התקרבתי" למכונית, היא צריכה את המיקום... סורי.הרעיון גרוע. ניסיתי. אחרי עשר דקות שראיתי שהבטריה ירדה ל 50% הסרתי את האפליקציה והמשכתי בסיבובים. תתאמצו יותר. תרימו מזלט לאויר. תשתמשו במצלמות רחוב. תיהיו מקוריים .... בשביל זה צריך להבין קצת טכנולוגיה ולא סתם לבזבז חצי מיליון דולר של משקיעים שאיך לומר באופן עדין... כנראה הם לא העפרונות הכי חדים בעולם הVC-ים
יוסי , תל אביב  |  18.04.13