אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תהיה שביתה? אל על לוקחת הזמנות כרגיל צילום: צביקה טישלר

פרסום ראשון

תהיה שביתה? אל על לוקחת הזמנות כרגיל

בחברת התעופה מסרו כי בינתיים לא בוטלו טיסות. מוקדם יותר נועד השר כץ עם לפיד ואמר כי הוא אינו מתכוון לסגת מהסכם השמיים הפתוחים

19.04.2013, 18:25 | ליאור גוטמן

האם חברות התעופה ישביתו את פעילותן ביום ראשון בבוקר? תלוי את מי שואלים. מבדיקת "כלכליסט" עולה שמשיבון הטלפון של מחלקת ההזמנות של אל על מתהדר בהודעה הבאה: "לקוחות יקרים, לידיעתכם - אין כל שינוי בלוח הטיסות של אל על ביום ראשון", ואם הלקוח חפץ בכך הוא מופנה, באמצעות הקשה על לחצנים ייעודיים, למוקד מאויש שמוכן. לקבל הזמנות טיסה.

קראו עוד בכלכליסט

האם אל על תטרח להחליף את ההודעה במוצאי שבת הקרוב? באל על מסרו בתגובה שבינתיים לא בוטלו שום טיסות מתוך תקווה שימצא פתרון למחלוקת. אם תירשם שביתה אזי החברה תתמודד עם המצב לכשיתרחש כאשר כבר מחר (שבת) תתבצע הערכת מצב בחברה. עוד מסרו בחברה שהם מקווים שמשרדי הממשלה יגלו אחריות למצב

כץ לא מתכוון לסגת מהסכם השמיים הפתוחים

באופן מפתיע, נושא הסכם השמיים הפתוחים עלה בשיחה שקיימו היום (ו') שר האוצר יאיר לפיד ושר התחבורה ישראל כץ רק באופן קצר, ונכון לעכשיו אין כוונה מצדו של כץ לסגת מהתכנית להציג את הצעת המחליטים לשולחן הממשלה. מוקדם יותר נועד לפיד עם נציגי חברות התעופה, החוששים מההסכם שיפתח קווים נוספים לאירופה ועלול לגרום לטענתם לפיטורים המוניים.

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: מיקי אלון שר התחבורה ישראל כץ | צילום: מיקי אלון שר התחבורה ישראל כץ, צילום: מיקי אלון

בעניין זה הצהיר כץ הבוקר  ש"ביום ראשון הקרוב צפויה הממשלה לאשר את הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי. ההסכם צפוי לצרף את ישראל לחלק מעולם התעופה האירופי, מה שיהפוך את הטיסות למוצר שווה לכל נפש ויאפשר להוזיל את מחירי הטיסה בין ישראל לאירופה. כמו כן, ההסכם יפתח יעדי טיסה חדשים בכל רחבי אירופה ללא הגבלה. מדובר בהסכם חשוב הטומן בחובו יתרונות לתעופה הישראלית ואני משוכנע ביכולתם של מנהלי חברות התעופה הישראליות להוביל את חברותיהן לשגשוג והצלחה גם במציאות של סביבה תחרותית, שתטיב עם כלל המשק".

כץ הציג בפני לפיד את הנימוקים כנגד הקיצוץ התקציבי המתוכנן בפרויקטים השונים של סלילת כבישים והנחת מסילות ברזל ברחבי הארץ. הפגישה בין הצדדים נערכה בביתו של לפיד שבתל אביב, זאת על קרע ההתבטאויות החמורות של כץ כנגד כוונת האוצר להקפיא לכמה שנים את הנחת מסילות הרכבת בין חיפה לבית שאן (רכבת העמק) ובין עכו וכרמיאל, זאת במטרה צמצם את הוצאות הממשלה ב-4-2 מיליארד שקל.

רק ביום רביעי האחרון תקף כץ בחריפות את כוונת האוצר ובמסגרת סיור שנערך בצפון ולאורך תוואי מסילת "רכבת העמק" הביע חשש וודאי שמיליארדים שהושקעו ומושקעים יירדו לטמיון אם יתממשו כוונות האוצר. "אני רוצה להודיע באופן חד משמעי, הפריפרייה לא תהיה הכספומט של משרד האוצר. בכל פעם שחסר כסף מוציאים את הכרטיס ומקצצים בפריפרייה. אנחנו נהיה לפה לתושבי הגליל והנגב ונאבק כנגד כוונות האוצר", אמר כץ, וחזר על הבטחתו משבוע שעבר שהוא יפנה למבקר המדינה בטענה שאחד מבכירי האוצר אמר לו לכאורה שהוא מעדיף לראות השקעות של מיליארדי שקלים "נקברות" באדמה ובלבד שרכבת העמק לא תצא לדרכה.

שרי התחבורה והאוצר קבעו להמשיך ולדון בסעיפי הקיצוץ גם בשבוע הבא.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
שמיים פתוחים
חברת אל על עם מנגנון מנופח ומשכורות הרבה מעל הממוצע. ההסכם אמור להטיב עם מיליוני אזרחים אשר נאלצים לשלם מחירים המופקעים. ושלא לא יספרו לנו ...הכיצד טיסה מישראל ללונדון עם אל על יותר יקרה מאשר טיסה עם לופטגנזה הגרמנית דרך מינכן עם שירותי קרקע בגרמניה ועוד ארוחה במטוס!! יגיעה זמן לתת גם שירות ולהטיב עם הנוסעים. פעם שיחות לחוץ לארץ גם עלו הון, ועכשיו זה זיל הזול....גם חברות כמו פלאפון, סלקום ופרטנר דחפו כסף לכיסים והנה עכשיו כככוווולללם מרוצים.
סמואל , ראשון לציון  |  20.04.13
11.
כן, חייבים לחתום על הסכם שמיים פתוחים, אבל...
הסכם שנותן גם לחברות תעופה ישראליות להגיע ליעדים באירופה, ולא רק לחברות אירופאיות להגיע לישראל. ואולי כדאי גם לתת לאל על כלים להתחרות באמת, ולעמוד בכל הוצאות הבטחון שנדרשות ממנה ע"י הממשלה והשב"כ, ואולי, רק אולי, 5000 אנשים לא יצטרכו ללכת הביתה. אז השר כץ צודק בכך שבאמת צריך לפתוח את השמיים לתחרות, אבל אולי שישקיע קצת יותר בהכנת ההסכם כך שיהיה הסכם הוגן והדדי, ולא הסכם שנותן את כל הזכויות לחברות האירופאיות וזורק לכלבים את כל החברות הישראליות...
נטע , תל אביב  |  20.04.13
10.
לפיד - הוצא אפך החוצה
לפיד צא לפריפריה ותראה איזה מהפכת תחבורה נעשית בשנים האחרונות. רכבות, מחלפים - הכל כדי להנגיש את המרכז לפריפריה וההפך. תחבורה - היא האמצעי היעיל והמהיר ביותר לצמצום פערים. יותר מחינוך. ברגע שדימונה תהיה במרחק שעה נסיעה מתל אביב, ישראל תבצע את הזינוק הכלכלי שלה. אל תעצור את כץ בדישו!!!
איתמר , נס ציונה  |  19.04.13
לכל התגובות