אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"פרסום החוצות בישראל דל למדי" צילום: עמית שעל

"פרסום החוצות בישראל דל למדי"

לדברי מנכ"ל JCDecaux ישראל פיליפ רו, כדי לפתח שוק אמיתי לפרסום חוצות, חייבים נתוני חשיפה

21.04.2013, 10:46 | אופיר דור

"ענף פרסום החוצות בישראל הוא דל למדי, והשחקנים הפועלים בו מעדיפים להוריד מחירים מאשר להשקיע בסקר חשיפה שיהפוך אותו למקצועי יותר. היום קונים בישראל פרסום לפי משקל", אומר מנכ"ל JCDecaux ישראל פיליפ רו. "אלא", לדברי רו, "שבסופו של דבר כדי לפתח שוק אמיתי לפרסום חוצות, חייבים נתוני חשיפה שיעשו את החיים קלים יותר לכולם".

מנכ"ל JCDecaux ישראל, פיליפ רו, צילום: עמית שעל מנכ"ל JCDecaux ישראל, פיליפ רו | צילום: עמית שעל מנכ"ל JCDecaux ישראל, פיליפ רו, צילום: עמית שעל

חברת JCDecaux הצרפתית פועלת בישראל כבר כמעט חמש שנים מאז זכתה בבלעדיות על שיווק הפרסום על גבי תחנות האוטובוס ומכווני התנועה בתל אביב. "שני המספרים היחידים שהלקוחות יודעים היום בישראל הם על כמה פוסטרים פרוס הקמפיין וכמה הם משלמים עבורו. זה הכל. כשהגעתי מצרפת לפני חמש שנים והתחלתי לפגוש לקוחות ישראלים, שמעתי מהם שוב ושוב שפרסום על תחנות אוטובוס לא מעניין אותם כי 'הלקוחות שהם פונים אליהם לא נוסעים באוטובוס', אבל מחקרי חשיפה מראים דווקא שמי שנחשף בעיקר לפרסום על התחנות הם הנהגים בכביש. בישראל עובדים לפי תחושת בטן, אבל זה לא נכון. אנחנו צריכים לתת למשרדי הפרסום וללקוחות כלים לבחור בפרסום חוצות, ואז המדיום לא יהיה רק 4%–5% מעוגת הפרסום אלא 10% כמו באירופה".

רו אומר שטעות נוספת שנעשית בישראל היא הנטייה להשאיר את הקמפיין באוויר זמן רב מדי. "באירופה קמפיין חוצות יורד לאחר שבעה ימים, אך בישראל השאירו אותו 14 יום עד שאני קיצרתי את זה לעשרה ימים. אני מאמין שכאשר יהיו לנו נתוני חשיפה של השוק הישראלי, הלקוחות יבינו כי אחרי שבעה ימים הקמפיין יהיה פחות אפקטיבי".

אופיר דור

תגיות