אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"התעריפים ותדירות הטיסות השתפרו" צילום: בלומברג

"התעריפים ותדירות הטיסות השתפרו"

שרת התחבורה לשעבר של ארה"ב: "בזכות ההסכם הזה ירח הדבש בפריז, נסיעת העסקים לדבלין והאיחוד המשפחתי בנפולי נמצאים כולם בהישג ידם של הרבה יותר נוסעים מבעבר"

22.04.2013, 07:56 | סוכנויות הידיעות
באפריל 2007 חתמו ביניהן ארה"ב והאיחוד האירופי על הסכם שמים פתוחים אשר במסגרתו בוטלו כל המגבלות שהיו מוטלות עד אז על התנועה האווירית ביניהן. ההסכם נכנס לתוקפו ב־30 במרץ 2008 ומשמעותו היתה הסרת חסמים שחלו על נתיבים, הוזלת תעריפי כרטיסי טיסה והגדלת מספר הטיסות המותרות בנתיבים השונים מדי שבוע.

"בזכות ההסכם הזה ירח הדבש בפריז, נסיעת העסקים לדבלין והאיחוד המשפחתי בנפולי נמצאים כולם בהישג ידם של הרבה יותר נוסעים מבעבר", אמרה במעמד החתימה שרת התחבורה של ארה"ב דאז מרי פיטרס.

שדה התעופה לגרדיה בניו יורק , צילום: בלומברג שדה התעופה לגרדיה בניו יורק | צילום: בלומברג שדה התעופה לגרדיה בניו יורק , צילום: בלומברג

שנתיים לאחר כניסתו של ההסכם לתוקף פרסם האיחוד האירופי תחזיות שלפיהן הוא צפוי להגדיל את היקף התנועה האווירית הטרנס־אטלנטית לכ־75 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2013, תוספת של 23 מיליון נוסעים לעומת הנתון בעת הפרסום. במקביל פורסמו תחזיות שלפיהן ההטבות לנוסעים הנובעות בעיקר מהורדה במחירי כרטיסי טיסה יסתכמו בכ־12 מיליארד יורו עד שנת 2013, אך אלה טרם אומתו.

לפי אנליסטים בתעשיית התעופה, נוסעים עסקיים הרוויחו יותר מהסכם השמים הפתוחים מאשר נוסעים במחלקת התיירים. כרטיסי טיסה שעלותם המקורית עמדה על 10,000 דולר החלו להימכר בחצי המחיר בזכות שותפויות שההסכם עודד בין חברות תעופה שונות, כמו בין דלתא איירליינס האמריקאית לאייר פראנס.

"התעריפים טובים יותר, תדירות הטיסות טובה יותר, לוחות הזמנים שודרגו, המוצר כולו טוב יותר", לדברי דיוויד בישקו, מנכ"ל בריתות התעופה בחברת דלתא. עוד לדבריו, ההסכם סייע לחברות להתמודד טוב יותר עם השלכות המשבר הכלכלי הגלובלי שפרץ בסמוך למועד חתימתו.

תגיות