אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת האנרגיה

עמיר פרץ: "זה שצבעת את האוטובוס בירוק לא אומר שהוא פולט פחות"

השר להגנת הסביבה אמר בוועידת האנרגיה כי ידאג שיהיה תקן ירוק רשמי. "לא יכול להיות שכל שכונה שמה שלט 'בנינו שכונה ירוקה'". לדבריו, המשרד יהיה ידידותי ליזמים אם הם יהיו ידידותיים לסביבה

22.04.2013, 10:43 | חן פונדק

"השימוש 'אני ירוק' נעשה בצורה לא הוגנת. לא יכול להיות שכל שכונה שמה שלט 'בנינו שכונה ירוקה'. אני מתכוון לעמוד על כך שיהיו תקנים מסודרים ורשמיים. וזה יקפיץ את שווי הדירות שיבנו בצורה ירוקה בצורה משמעותית", כך אמר עמיר פרץ, השר להגנת הסביבה, בוועידה הלאומית החמישית לאנרגיה. "זה שצבעת את האוטובוס בירוק לא אומר שהוא פולט פחות. מי שירצה להיות ירוק יצטרך להיות ירוק באמת ובואו נהיה כולנו ירוקים לטובת העתיד של מדינת ישראל".

קראו עוד בכלכליסט

פרץ התייחס לדברים שנאמרו לפניו: "יש קשר בלתי ינותק בכל מה שמתרחש היום בהגנת הסביבה ועל אחת כמה וכמה עם מה שיקרה בעתיד. אני שמחתי לשמוע את שר האנרגיה שלא מתכוונים למשוך את היד ולראות את האנרגיות המתחדשות כחלק מהמטרות, כי אחת הבעיות בישראל זה כששיש משבר עוברים מקיצוניות לקיצוניות. כשדבקים במדיניות צריך להמשיך בה".

עמיר פרץ בוועידת האנרגיה, צילום: עמית שעל עמיר פרץ בוועידת האנרגיה | צילום: עמית שעל עמיר פרץ בוועידת האנרגיה, צילום: עמית שעל

פרץ התייחס גם לדברים על ההתייחסות למשקיעי הגז: "זה טוב שאנחנו יכולים להתווכח על הגז. צריך לברך את היזמים והמשקיעים שנתנו לנו על מה להתווכח. אין סיבה לחשוב שאנחנו נגד יזמות. אבל עכשיו שיש לנו צריך לקיים את הדיונים, ואני מציע להקשיב. מצאתי את עצמי הרבה פעמים אומר דברים שהייתה להם התנגדות חריפה ביותר. אילו היו מקשיבים לי לפני 20 שנה תופעת התספורות בישראל לא הייתה קיימת. גם הספרים (הבנקים, ח"פ) לא היו במצב שכל המדינה מתקיפה אותם. לא רק הכללים שנראים לנו מיידים הם היחידים שצריכים לדון בהם".

בנוגע לוועדת צמח אמר פרץ כי "ועדת צמח עשתה עבודה טובה, אבל הדרך שבה מגיעים למסקנות בלתי אפשרית. קודם כל צריך לקבוע מה מדינת ישראל צריכה, מה כמות הגז שענפי המשק בישראל צריכים. אנחנו מדברים על כמויות קטנות יותר ממה שהוועדה התבססה עליהן. מה שיישאר אחרי שנקבע מה שאנחנו צריכים, ילך ליצוא. אני בתור השר להגנת הסביבה שיודע שאחד הגורמים המזהמים ביותר זה ענף התחבורה לא יכול להיות שאאפשר שמדלגים על הענף הזה שצריך לשנות את שיטת הצריכה בו".

פרץ התייחס לגודלו של המשרד, שתקציבו עומד על 300 מיליון שקל בלבד: "המשרד שאני נכנס אליו הוא אמנם משרד קטן, אין לו את כמויות המשאבים שיש למשרד האנרגיה, אבל זה נותן לנו יותר זמן לעסוק במהויות. להגן על האוויר של הנכדים שלכם, אתם לא יכולים להגיד שזו לא משימה חשובה".

לגבי הטענות על רגולציה מוגזמת אמר פרץ: "המשרד לא יהיה אויב של התקדמות ויזמות. אנחנו נהיה ידידותיים ליזמות, אבל היזמים יהיו ידידותיים לסביבה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה