אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנטרופי תומכת בעסקת בעלי עניין של אלוביץ' בחלל ו־yes צילום: מיקי אלון

אנטרופי תומכת בעסקת בעלי עניין של אלוביץ' בחלל ו־yes

בעלי המניות של בזק נקראים לאשר עסקת בעלי עניין שלפיה תספק חלל תקשורת שירותים לחברה־הבת של בזק, yes. באנטרופי טוענים כי העסקה טובה ביחס לאלטרנטיבות, ואילו בחברת הייעוץ החדשה, עמדה, מתנגדים

23.04.2013, 08:07 | ניר צליק

בתחילת מאי צפויה להתקיים אסיפת בעלי מניות בבזק, כשאחד הנושאים הבולטים שחמקו מתחת לרדאר של המשקיעים המוסדיים הוא עסקת בעלי עניין שבמסגרתה תספק חלל תקשורת שירותים לחברה־הבת sey (%94) בהיקף של 227 מיליון דולר. ל"כלכליסט" נודע כי אנטרופי, החברה המייעצת למוסדיים, תומכת באישור העסקה, בעוד חברת הייעוץ החדשה עמדה, שהוקמה על ידי איתי מקמל, מתנגדת.

קראו עוד בכלכליסט

בזק מבקשת מבעלי המניות לאשר כי חלל תהיה זו שתחכיר ל־yes מקטע לוויין מעמוס 2, עמוס 3 או עמוס 6 אחרי שנת 2016. החברה במעלה הפירמידה של בזק — יורוקום שבשליטת שאול אלוביץ' - היא גם בעלת השליטה בחלל תקשורת.

ענת גואטה, צילום: מיקי אלון ענת גואטה | צילום: מיקי אלון ענת גואטה, צילום: מיקי אלון

העסקה עצמה היא עד שנת 2028, כשהחוזה הנוכחי של החברה מול חלל תקשורת אמור לפוג ב־2015. במסגרת ההסכם, תקבל yes, בין היתר, הנחה של 11.5 מיליון דולר על השימוש בלוויין על שלוש השנים הקרובות.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי בתהליך בחירתה של חלל נפלו פגמים. ראשית, בזק סיפקה לאנטרופי חוות דעת של קומסיס, חברת ייעוץ בינלאומית, שתמכה בעסקה, אולם חוות הדעת עצמה לא הגיעה מעולם לידי כלל הציבור. רשות ני"ע פנתה לבזק כדי שזו תפרסם את חוות הדעת לציבור, וכך היא צפויה לעשות בימים הקרובים. אנטרופי עצמה לא הסתפקה בחוות דעת זו והיא ביקשה חוות דעת נוספת של גוף בלתי תלוי שהיא תבחר - מכון פישר לחלל.

מכון פישר כתב כי "ההסכם בין חלל תקשורת ל־yes נעשה בתנאי השוק, ובתחומים מסוימים אף טוב יותר מאפשרויות ההתקשרות החלופיות". קומסיס ציינה בחוות הדעת כי ל־yes היו 11 ספקי לוויין פוטנציאליים ושהיא פנתה רק לשניים מתוכם, אולם אלו לא סיפקו לה הצעות מחיר.

אף שחוות הדעת של אנטרופי המליצה לגופים המוסדיים לאשר את העסקה, היא הביעה הסתייגות מהדרך שבה היא נעשתה, וכתבה כי "תהליך בחינת החלופות לא מוצה על ידי yes". אנטרופי כותבת עוד כי "אנו מעריכים כי עיכוב בלוחות הזמנים לצורך בחינה מחודשת של החלופות עלול לפגוע בהישגים שהושגו במו"מ".

מנגד, עמדה טוענת כי התחרות בתחום הלוויינים היא קשה, כך שלעמוס 2 ו־3 יש מתחרים ש־yes היתה יכולה לשכור את שירותיהם במקום את לווייני עמוס. עמדה כותבת כי ראוי שעסקה בסדר גודל כזה תיקבע באמצעות מכרז ולא באישור של דירקטוריון ובעסקת בעלי עניין, ולאור זאת, היא מתנגדת לאישור העסקה. עם זאת, בחברות פרטיות לא נהוג לערוך מכרזים, אלא לפנות לקבלת הצעות מכמה חברות, כפי שעשתה yes.

תגיות