אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסקאוט בוחנת גיוס בנאסד"ק לפי שווי של 350 מיליון דולר צילום: מיקי נועם אלון

בלעדי לכלכליסט

פורסקאוט בוחנת גיוס בנאסד"ק לפי שווי של 350 מיליון דולר

חברת אבטחת המידע מנהלת בשבועות האחרונים מגעים עם בנקאי השקעות ואנליסטים במטרה לבחון את ההנפקה בארה"ב. ההכנסות ב־2013 צפויות לעמוד על 60–80 מיליון דולר

23.04.2013, 08:34 | אסף גלעד

חברת תוכנה ישראלית נוספת בוחנת את סיכוייה להנפיק בנאסד"ק בעקבות האווירה החיובית בשוק ההון. חברת אבטחת המידע פורסקאוט (ForeScout), שמרכז המחקר והפיתוח שלה יושב ברמת החייל שבתל אביב ושפעלה עד כה מתחת לרדאר התקשורתי, מנהלת בשבועות האחרונים מגעים עם בנקאי השקעות ואנליסטים במטרה לבחון את יכולתה לצאת להנפקה, לאור הצמיחה שהיא חווה בהיקף ההכנסות השנתי. השווי שלפיו צפויה לעמוד ההנפקה, אם תצא אל הפועל, יעמוד על 300–400 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

לפי ההערכות בתעשייה, הכנסות פורסקאוט צומחות בכ־30%–40% בשנה, כשב־2013 הן צפויות לעמוד על 60–80 מיליון דולר, וב־2014 הן צפויות לחצות את רף 100 מיליון הדולרים.

רמי קליש, פיטנגו, צילום: מיקי נועם אלון רמי קליש, פיטנגו | צילום: מיקי נועם אלון רמי קליש, פיטנגו, צילום: מיקי נועם אלון

אם תתחיל החברה תהליך קונקרטי ליציאה להנפקה, היא תצטרף לחברות ישראליות נוספות בתחום אבטחת המידע שבוחנות גם הן הנפקה, ובהן וארוניס, טרוסטיר וארק־סייבר, ולחברות תוכנה ישראליות נוספות ובהן אדפטיבי, וויקס, קנשו ואיירון סורס.

51 מיליון דולר מההקמה

פורסקאוט נוסדה בשנת 2000 בידי שלושה יזמים מהאקדמיה - פרופ' חזי ישורון מהפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת תל־אביב המשמש גם כיו"ר החברה, ועודד קומאי ודורון שקמוני, חוקרים באוניברסיטת תל־אביב ואוניברסיטת בר־אילן שהיו אחראים על הפעלת מיזם האינטרנט הראשון בישראל בשנות השמונים. החברה, שמנוהלת על ידי האמריקאי גורד בויס, נבנתה מלכתחילה כך שההנהלה ומחלקת השיווק והמכירות פועלת מקליפורניה, ומרכז המו"פ הוא ישראלי וממוקם, כאמור, בתל אביב.

לפי אתר חברת המחקר IVC, פורסקאוט גייסה כ־51 מיליון דולר מאז הקמתה, כשבין המשקיעים העיקריים בה קרן אקסל האמריקאית, הנחשבת למשקיעה המרכזית בפייסבוק, קרן פיטנגו הישראלית, והקרנות מריטק ואמדאוס.

כ־70% מכלל לקוחותיה של פורסקאוט מגיעים מארה"ב, כשבין לקוחותיה ניתן למנות את איטוצ'ו היפנית, המרכז הרפואי הדסה בירושלים, בית החולים לילדים של מיאמי וחברת הנפט אמראט מנסיכויות המפרץ. ענקית אבטחת המידע מק'אפי נחשבת למפיצה הגדולה ביותר של החברה כיום.

הגנה ארגונית פנימית

פורסקאוט מתמחה באבטחת רשתות ארגוניות במקומות עבודה, ומתמחה בארגונים המעסיקים יותר מ־500 עובדים. בניגוד לחברות דוגמת צ'ק פוינט או פאלו אלטו, פורסקאוט אינה מתמקדת בהגנה כנגד חדירת גורמים עוינים מבחוץ, אלא מתמקדת בניהול מדיניות הרשת הארגונית מבפנים, בעידן שבו עובדים יכולים להתחבר לרשת הארגונית מהמחשב, הסמארטפון או הטאבלט האישי שלהם. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת למנהל לראות, למשל, איזה שיעור מכלל הרשת הארגונית עומד ברגולציה הפנימית שקבעה לעצמה החברה.

בנוסף, מציעה הטכנולוגיה של פורסקאוט את האפשרות לשלוט על הרשת הארגונית באמצעות הרשאות שונות. למשל, היא מסוגלת למנוע מהעובדים להשתמש במצלמה הסלולרית שלהם בתוך מעבדות החברה, אך לאפשר למספר מצומצם של עובדים לעשות זאת, לפי דרישת מנהל הארגון. נוסף על כך, מציעה החברה שירות של זיהוי חדירה למערכת מבחוץ, זיהוי נוזקות ונטרולן. המתחרה הגדולה ביותר של החברה היא סיסקו האמריקאית.

מפורסקאוט לא נמסרה תגובה.

תגיות