אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר התקפל? משרד התחבורה: תקציבי רכבות הצפון לא ייפגעו צילום: גיל נחושתן

האוצר התקפל? משרד התחבורה: תקציבי רכבות הצפון לא ייפגעו

באוצר קיבלו ממשרד התחבורה רשימה אלטרנטיבית לקיצוץ שכוללת בין השאר דחיית עבודות בכביש 3 בין אשקלון לבית חורון, בכביש 541 שחוצה רוחבית את אזור השרון ובכביש 4

23.04.2013, 14:38 | ליאור גוטמן

הישגים ראשונים למשרד התחבורה במאבק על התקציב - פגישה בין ראשי המשרד לאוצר הובילה לכך שרכבות הצפון לא יסבלו מחרב הקיצוצים המתוכננת. לפיכך, התוכנית להקפיא את העבודות המתוכננות בקווים עכו-כרמיאל, חיפה-בית שאן ונתיבות-אשקלון יוחרגו ולא יכללו במסגרת פרויקטי התחבורה שהעבודה עליהם תוקפא לשלוש שנים.

קראו עוד בכלכליסט

 "מצד אחד תרמנו תרומה משמעותית לצמצום הגירעון בתקציב ומנגד לא פגענו במהפכת התשתיות שמוביל משרד התחבורה בשנים האחרונות הכוללת את חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ ותסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים של כל התושבים", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

אז איפה הכסף החסר? באוצר קיבלו ממשרד התחבורה רשימה אלטרנטיבית לקיצוץ המשרדי, שכוללת בשלב זה דחיית עבודות בכביש 3 (אשקלון-בית חורון) בהיקף של 2 מיליארד שקל; כביש 79 בצפון (קריית ביאליק עד אזור נצרת) בהיקף של כחצי מיליארד שקל; כביש 541 (חצה רוחבית את אזור השרון) בהיקף של כחצי מיליארד שקל ועבודות שונות בכביש 4 (הכביש הישן לחיפה) בעוד כחצי מיליארד שקל.

שר התחבורה ישראל כץ (מימין) באתר הבנייה של רכבת העמק (ארכיון), צילום: גיל נחושתן שר התחבורה ישראל כץ (מימין) באתר הבנייה של רכבת העמק (ארכיון) | צילום: גיל נחושתן שר התחבורה ישראל כץ (מימין) באתר הבנייה של רכבת העמק (ארכיון), צילום: גיל נחושתן

בנוסף לאלו נדחו שורת מכרזים ברכבת ישראל שתוכננו ל-2013 ו-2014 בתחומי הרכש כך שתזרים המזומנים של הרכבת לא יזדקק לתמיכה ממשלתית שוטפת, מהלך שיתרום עוד כמיליארד שקל.

גורמים בענף התחבורה מסבירים, כי היקף הקיצוץ המשרדי שתוכנן במקור לא ישתנה באופן קיצוני וינוע בין 4.5 ל-5 מיליארד שקל, הפרש של כחצי מיליארד שקל מהתוכנית המקורית. עוד הוחלט שרכבת ישראל תצא להנפקת אג"ח בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כדי לממן את תוכנית החשמול.

"מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקושים באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון-מערב, בנתניה–מזרח וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ", סיכם כץ.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
"האוצר התקפל" - למה תמיד להשתמש במונחים הקטנוניים והסכסכניים האלה?
אולי לפיד פשוט השתכנע בנקודות מסויימות? השימוש במונחים משפילים כמו "התקפלות", "זגזוג", "נכנע" וכולי, לא עושה טוב לאף אחד, מקסימום זה יגרום לפוליטיקאים לפחד לשקול ולחשוב שוב על עמדותיהם, ולהכנס סתם למלחמת כוחות. הרי גם כץ וגם לפיד מנסים לעשות דברים טובים. אז עיתונאים יקרים - העם כבר התבגר - הגיע הזמן שגם אתם תתבגרו - לא?!
סנופקין , שומרון  |  23.04.13
6.
שורפים לנו את הכסף
המדינה ממש מתנהגת כמו ילד קטן ומפגר שלא מבין כלום! הרכבת של קו העמקים היא רכבת שלוקחת אף אחד ונוסעת לשום מקום כי הכל מתרכז בגוש דן כמו בכל מדינה בעולם השלישי. כל קוי הרכבת האחרים עברים דרך רומא א.. סליחה תל אביב לכן הם בשימוש יעיל, אבל אני לא חושב שיש אדם שישלם כפול על נסיעה לתל אביב וגם יעשה זאת בכפול מהזמן. זה לא פותר כלום רק גורם לגרעון כי הקו לא יהיה רוחי אבל 20000 ש"ח למשכורות לעובדי החברה הממשלתית יהיה צריך לשלם כל חודש כן, לכן אין טעם בלשרוף לנו את הכסף פשוט קודם ל תעודדו את היצרנים ואת נותני השירות לצאת לאזור הפריפריה אז תהייה תעסוקה משפחות יהגרו לפריפריה כי השכר יהיה גבוה ועלות המחיה נמוכה וכך בעוד 15 שנים יהיה כבר שווה להשקיע ברכבת מזן חדיש יותר ואולי היא כבר תהיה חשמלית.
the g , מרכז  |  23.04.13
4.
עדיין לא הבנתי איך בכלל זה חוסך כסף
אם אני צריך לשלם משכנתא מחר, ובמקום זה אני דוחה את התשלום לחודש הבא - חסכתי כסף??? (בהנחה שלא מתכוונים לריבית אלא לקרן - כפי שעולה מהידיעה) דחיית הביצוע של עבודות תשתית, בהנחה שיש צורך לבצען, אינה "מצמצמת את הגירעון", אלא רק משנה קלות את התזרים. האם הבעיה של מדינת ישראל היא תזרימית?
תמהני , נווה תימהון  |  23.04.13
לכל התגובות