אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמל"ת במגעים מתקדמים לרכישת יפנאוטו, יבואנית סובארו צילום: בלומברג

בלעדי לכלכליסט

סמל"ת במגעים מתקדמים לרכישת יפנאוטו, יבואנית סובארו

סוכנות מכוניות לים התיכון, שבבעלות מיכאל לוי, תעביר למחזיקי האג"ח של יפנאוטו כ-115 מיליון שקל, וסכום נוסף של מיליוני דולרים לידיו של גד זאבי

23.04.2013, 15:21 | גולן חזני
תפנית מפתיעה במכירת סובארו. סמל"ת, סוכנות מכוניות לים התיכון יבואנית פיאט, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת הזיכיון של יבואנית סובארו יפנאוטו. זאת לאחר ששמעון ברזילי, בעל זיכיון סובארו בירושלים, שכיהן כמנכ"ל החברה ועמד בראש קבוצת משקיעים שרכשה את יפנאוטו, התמהמה בהעברת סכום הרכישה. העסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים. 

קראו עוד בכלכליסט

סמל"ת, שבבעלות מיכאל לוי, תעביר למחזיקי האג"ח של יפנאוטו כ-115 מיליון שקל וסכום נוסף של מיליוני דולרים, לידיו של גד זאבי. סמל"ת הפסידה במכרז הקודם לפני ארבעה חודשים וסיימה שנייה.

ליפנאוטו חובות של 100 מיליון שקל לבנק מזרחי טפחות.

בדצמבר 2012 רכש כאמור שמעון ברזילי את יפנאוטו מידיו של גד זאבי. ברזילי וקבוצת המשקיעים שייצג, הציעו לבעלי האג"ח של החברה להגיע להסכמות עקרוניות לגבי הסדר החוב לממן אותו.

סובארו פורסטר, צילום: רונן טופלברג סובארו פורסטר | צילום: רונן טופלברג סובארו פורסטר, צילום: רונן טופלברג

כמו כן הציע ברזילי לבעלי האג"ח כחלופה אפשרית להסדר האג"ח לאמץ המתווה שאושר על ידם באוגוסט 2012 לפריסת החוב. הסדר צפוי לכלול גם שחרור השעבוד הרשום לטובת נאמן האג"ח והפטר בעלות השליטה מכל החובות למחזיקי

האג"ח.

במסגרת המתווה שנחתם כאמור, באוגוסט, יתרת קרן האג"ח שטרם נפרעה היתה אמורה להיפרס לתקופה של שש שנים החל מאוגוסט 2014, כאשר היא תשולם בתשלומים חצי שנתיים בפברואר ובאוגוסט כל שנה. לגבי הריבית, החל ממועד השלמת ההסדר אמור היה האג"ח לשאת ריבית של 8% לשנה כאשר היא תשולם פעמיים בשנה בסמוך למועדי התשלום של הקרן.

בנוסף הציע ברזילי לקחת על עצמו את הסכמת בנק הפועלים לשחרור השעבוד הרשום לטובתו על 20% ממניות החברה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
סמל"ת לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות
מתמחרים רבים מהדגמים בתמחור חזירי , וכאשר הם מורידים זה מעט מדי ומאוחר מדי, הם מעדיפים למכור רבע מכוניות ברווח כפול למכונית מאשר פי ארבע ברווח סביר למכונית. ומי שקונה באופן פרטי מכונית מקבל ירידת ערך מעוררת חלחלה. ככה עשו עם הפנדה שניסו למכור ב80000 ליחידה ורק כשהפיקנטו הפכה ללהיט הם הורידו אותה ל60000. ככה עשו עם הפיאט 500 שעכשיו מורידים את המחיר שלה אגרסיבית ועדיין לא מוכרים כי הם איחרו שוב את הרכבת. וכנראה שגם לא יגיבו בזמן לרפורמת הרכב ויזכרו שוב להוריד מחירים כשאנשים יביאו פיאט 500 ב50000 ש"ח מאיטליה.
בעל פיאט  |  25.04.13
3.
סוכנות סובארו בבעלות סמל"ת = סופה של סובארו בישראל?
סמל"ת השכילה עד כה להרוס (ואולי במתכוון...?) לחסל, להשמיד ולאבד כל מותג שייצגה. די לראות רק מה קרה למכירות של המותג קיה (בסמל"תית: קאיה), מאז נלקחה מסמל"ת והועברה לידי אחרים, כדי להבין ולהפנים את חוסר היכולת, הכשלון, והאבדון, המאפיינים כל כך את סמל"ת. זה לא תמיד היה כך, לפני שסמל"ת הועברה לבעלותו של מיכאל לוי, היתה זו אחת מחמש סוכנויות הרכב המובילות במדינה - ראו היכן היא נמצאת כיום.
משה יוגב , פתח תקוה  |  23.04.13
לכל התגובות