אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טמפו מקימה מפעל חדש בשדרות בהשקעה של כ-20 מיליון שקל צילום: נמרוד גליקמן

בלעדי לכלכליסט

טמפו מקימה מפעל חדש בשדרות בהשקעה של כ-20 מיליון שקל

הפרויקט משותף לחברת ברם תעשיות. הוא יעסיק בשלב הראשון 30 עובדים ויחל לפעול ברבעון השלישי של השנה

23.04.2013, 16:50 | גולן חזני

חברת המשקאות טמפו מקימה מפעל חדש בשדרות בהשקעה של כ-20 מליון שקל יחד עם חברת ברם תעשיות. ל"כלכליסט" נודע כי החברה תייצר במפעל בקבוקי משקאות בשיטה חדשנית.

המפעל החדש שיעסיק בשלב הראשון כ–30 עובדים, יחל לפעול ברבעון השלישי של 2013.

המפעל המרכזי של טמפו ממוקם בנתניה. טמפו מעסיקה כ-1,000 עובדים. הקמת המפעל החדש מצטרפת להשקעות נוספות של טמפו של הקמת מבשלת בירה ומרלוג מתקדם בנתניה.

 מפעל טמפו בנתניה, צילום: נמרוד גליקמן מפעל טמפו בנתניה | צילום: נמרוד גליקמן  מפעל טמפו בנתניה, צילום: נמרוד גליקמן

טמפו סיימה את 2012 ברווח נקי של 35 מיליון שקל, גידול של כ-17% ביחס לרווח של 30.3 מיליון שקל ב-2011. טמפו אמורה היתה לחלק דיבידנד של 12 מיליון שקל ב-18 באפריל.

טמפו מייבאת ומשווקת משקאות אלכוהוליים ובירה תחת המותגים הייניקן, מכבי, גולדסטאר, פאולנר, בקרדי, בריזר, שיבאס ריגל (ויסקי), אבסולוט (וודקה) ועוד. כמו כן היא מייצרת יין באמצעות החברה הבת ברקן ( 1,310.0 )

ב-2012 גדלה צריכת הוויסקי בישראל בלא פחות מ-20%, ואילו מכירות הוודקה ירדו ב-4.6%. העלאת המס על הבירה הקטינה את צריכתה ב-7%. נתונים אלה לקוחים מסטורנקסט.

טמפו רשמה גידול קל של 3% בהכנסות לכ-1.06 מיליארד שקל לעומת 2011. מכירות המשקאות האלכוהוליים רשמו את הגידול המשמעותי יותר - 7% -והסתכמו ב-418 מיליון שקל לעומת 391 מיליון ב-2011. יקבי ברקן מכרה ב-2012 פחות, והכנסותיה ירדו ב-5% ל-146 מיליון שקל לעומת 154 מיליון שקל ב-2011. המשקאות הקלים רשמו הכנסות של 502 מיליון שקל - גידול של 3%.

ההון העצמי של החברה עמד על 257.5 מיליון שקל, גידול של 10% לעומת שנת 2011. הגידול נובע מהרווח הכולל של החברה בניכוי דיווידנד שחולק לבעלי מניות בסך של 12 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות