אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוק ההסדרים: עידוד נסיעה באוטובוסים וברכבות צילום: נמרוד גליקמן

חוק ההסדרים: עידוד נסיעה באוטובוסים וברכבות

המדינה תקצה סכום של 40 מיליון שקל עד שנת 2018, שיועברו למעסיקים שינקטו צעדים להפחתת השימוש במכוניות, כמו ארגון הסעות מאורגנות לעובדים

25.04.2013, 07:09 | ליאור גוטמן

במסגרת חוק ההסדרים המדינה תנסה לשכנע עובדים לנטוש את הרכב הפרטי שלהם ולעבור לשימוש בתחבורה ציבורית. המדינה תקצה סכום של 40 מיליון שקל עד שנת 2018, שיועברו למעסיקים שינקטו צעדים להפחתת השימוש במכוניות, כמו ארגון הסעות מאורגנות לעובדים.

קראו עוד בכלכליסט

מגזר נוסף שיטופל הוא עובדי מדינה שמחזיקים ברשותם רכב צמוד. עבור רובם שילמה עד כה המדינה על נסיעות בכמות מוגבלת וקצובה. לעומת זאת, בעלי מכוניות יכלו לקבל אחזקת רכב לפי מרכיב קבוע כך שנוצר מצב שבחלק מהמקרים השתלם לעובד לנוע ברכב ולא בתחבורה ציבורית. המדינה רוצה להפוך את המצב ולתת לעובדי מדינה אפשרות להשתמש ברכבות ובאוטובוסים ללא הגבלה. אז כמה אנשים יקבלו חופשי־חודשי לרכבת ולכלל האוטובוסים? המדינה מעריכה שקהל היעד שלה הוא 56.7 אלף עובדי המגזר הציבורי ועוד כחצי מיליון עובדי הרשויות המקומיות.

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: צביקה טישלר שר התחבורה ישראל כץ | צילום: צביקה טישלר שר התחבורה ישראל כץ, צילום: צביקה טישלר

במקביל, המדינה עורכת פיילוט שבמסגרתו נהג שיצליח לצמצם את צריכת הדלק שלו באמצעות נסיעה מתונה יותר, יהיה זכאי לתמריץ של מאות שקלים בחודש. מהלך נוסף שהמדינה מנסה לבצע הוא מתן אפשרות לפקחים עירוניים לתת דו"חות תנועה למי שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית.

השורה התחתונה

המדינה מודה שלא תצליח להתמודד עם הגודש התחבורתי ומציעה לנהגים לעבור לנסיעה באוטובוסים וברכבות

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
קרפול - מסלולים לשני נוסעים ומעלה פתרו את הבעיה באירופה
קרפול - מסלולים לשני נוסעים ומעלה פתרו את הבעיה באירופה צריך להפוך את אילון לשני מסלולים של שני נוסעים ומעלה ככה זה יפתור את כל בעיות התחבורה יוריד גודש של 20-30% תחשבו שאם יקח לך רבע שעה פחות לסוע לעבודה אם אתם נוסעים ביחד(שני אנשים ) אז הרבה יתחילו לסוע ביחד יוריד את העומס .
יוסי  |  28.04.13
20.
כשקוו 142 לא יגיעו ב-6:45 בבוקר 2 אוטובוסים ביחד (קבוע) באבא הלל ר"ג לעתידים - יהיה עתיד
אוטובוסים מלוכלכים שלא מנקים אותם באופן תדיר (מורגש בריח ו"דבק" בידיות האחיזה), איחורים קבועים ואי עמידה לגמרי בלוחות הזמנים המפורסמים ובתדירות הגעת האוטובוסים, נהיגה פרועה ומזלזלת של הנהגים כאילו מובילי בקר (ברור לי שתפקיד נהג אוטובוס הוא קשה בישראל) אולי מחוסר תיגמול נאות שלהם. בקיצור לפני שמבצעים עידוד ומתן תמריצים כדאי לבדוק איך אפשר במיידי להשביח את השירות הקיים. המנהיגים מנותקים, בעלי האמצעים מנותקים, האזרח הפשוט סובל. האמת שבמצטבר כולם סובלים ויסבלו יותר כי אנחנו חיים במערכת סגורה אחת - הפתרונות חייבים להיות תוך הסברה וחינוך של כולם לטובת כלל המערכת כלומר כלל החיים המשותפים שלנו בארץ הזאת.
ישראל  |  28.04.13
לכל התגובות