אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההסתדרות: הנתבים בנמל אשדוד שבים לעבודה מלאה צילום: גדי קבלו

ההסתדרות: הנתבים בנמל אשדוד שבים לעבודה מלאה

בשבועות הקרובים יתקיים משא ומתן בין הסתדרות להנהלת הנמל ולאוצר בניסיון למצוא פתרון לסכסוך שהוביל לירידה של כ-30% במספר האוניות הנכנסות לנמל אשדוד

26.04.2013, 10:16 | מיקי פלד

נתבי נמל אשדוד יחזרו בואפן מיידי לעבודה סדירה, כך הודיעה אמש (ה') ההסתדרות לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד.

קראו עוד בכלכליסט

עם זאת, השקט הוא זמני בלבד, שכן ההסתדרות סייגה את החזרה לעבודה באולטימטום לפיו מדובר בהסדר זמני עד ל-6 במאי, כאשר עד אז יתקיימו שיחות בין ההסתדרות לנמל ולממונה על השכר באוצר בניסיון למצוא פתרון שיביא לסופו את השביתה האיטלקית בה נוקטים הנתבים מאז מרץ. לפי הדיווחים, שביתה זו כבר הספיקה להוריד את קצב כניסת האוניות לנמל ב-30%. הדיון בלשכת הנשיאה התקיים בעקבות עתירה של התאחדות התעשיינים.

העיצומים בנמל החלו לאחר פסק דין שניתן במוסד לבוררות בשירות הציבורי שקבע כי הנתבים לא יוכלו להמשיך במתכונת של שני נתבים במשמרת כאשר רק אחד מהם נמצא פיזית בשטח הנמל והשני בכוננות בביתו. הנתבים מתנגדים לפסק הדין, אך נמנעים מלהפר אותו ולמעשה בשבועות האחרונים עבדו "לפי הספר" בעבודה איטית יותר וכך נכנסו פחות אוניות לנמל.

עבודת הנתב היא אחת העבודות המורכבות והחשובות בכל נמל, שכן הוא איש המקצוע האחראי על הכנסת האוניות לרציפים. הנתב הוא לרוב בעל ניסיון ארוך שנים של קברניט ושכרם של הנתבים גבוה בהתאם ויכול להגיע ליותר מ-70 אלף שקל ברוטו בחודש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
לא יעזור כלום
כל מי שמתמצא בנושא יודע כי לא יעזור למדינה שום מעשה. הנתבים בנמלי ישראל נבחרו על ידי איגוד קציני הים כאנשי שלומו והוא יעשה הכל כדי לחגן עליהם.האיגוד רק אינו מבין כי שימוש בכח רב מדי בסופו של דבר יביא למצב כמו בבריטניה אשר בה הנמלים נמכרו לאנשים פרטיים אשר לא נכנעו לשביתות שנמשכו שנים. בסופו של תהליך הנמלים בבריטניה התיעלו להפליא.האיגודים המקצועיים בסופו של תהליך מגיעים למצב אשר בו הם שולטים בהנהלה(נמל אשדוד), השלב הבא הוא פתיחת נמל חדש פרטי(ותחנות כח פרטיות) אשר ישבור את מעגל הקסמים ויכניס קצת הגיון לראשם של איגודי הפועלים.
אזרח ב' , תל אביב  |  27.04.13
13.
תגובה לאבנר
ההבדל בין תגובה רצינית ואמיתית לקישקוש שכתבת שפשוט אין לך מושג מה זה נתב. נתבים בעולם זה מקצוע מאד יחודי זה לא פשוט " להחנות " אוניות בגודל של שלושה מגרשי כדורגל (מתי עשית את זה עם אחד?) בעולם אבנר נתבים מרוויחים בין ארבע מאות אלף דולר לשבע מאות אלף דולר. ואתה לא יכול להביא כלום חוץ מלנסות ולמרוח את הציבור שלא מבין כל כך על מה מדובר.
אמנון  |  26.04.13
12.
כל הכבוד לנתבים
התגובות שאני קורא כאן נובעות מבורות וצרות עין. הנתב בנמלי ישראל הוא רב חובל שהפליג עשרות שנים בצי הסוחר באוניות ענק. רב חובל היכול להיות אחראי על חייהם של 5,000 איש באונית נוסעים גדולה הוא לא פחות בחשיבותו מטייס אל-על האחראי על 300 נוסעים. הסיפור של כוננות בבית נהוג אגב אצל כל הנתבים בנמלי העולם. רק אצלנו עושים מזה עניין וזה נובע מבורות.
א. הרשקוביץ  |  26.04.13
לכל התגובות