אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: מכירות טלפונים חכמים עקפו את אלו של הטלפונים הפשוטים צילום: רויטרס

לראשונה: מכירות טלפונים חכמים עקפו את אלו של הטלפונים הפשוטים

לפי חברת המחקר IDC, סמסונג מובילה את מהפכת הטלפונים החכמים עם שליש מהשוק, בזמן שאפל ממשיכה לאבד גובה. LG והאוואי הסינית מזנקות, אבל ZTE ונוקיה מדשדשות

26.04.2013, 11:59 | הראל עילם
מכירות הטלפונים החכמים עקפו לראשונה את מכירות הטלפונים הפשוטים. כך הכריזה אמש (ה') חברת המחקר IDC, בדו"ח הרבעוני שלה על שוק הסלולר הבינלאומי. לפי החברה, ברבעון האחרון נמכרו 216 מיליון טלפונים חכמים ברחבי העולם, לעומת 202 מיליון טלפונים פשוטים.

קראו עוד בכלכליסט

בסך הכל, לטלפונים חכמים מחזיקים כעת בנתח שוק של 51.6% מכלל תעשיית הסלולר, לעומת 37.9% ברבעון המקביל אשתקד. זאת כתוצאה מזינוק של 41.6% בהיקף המכירות של טלפונים החכמים, לעומת ירידה של 20% בהיקף המכירות של טלפונים פשוטים. בסך הכל, שוק הסלולר צמח ב-4% בלבד - מה שמצביע על כך שהשוק נהיה רווי.

סמסונג מצידה ממשיכה להחזיק בתואר יצרנית הסלולר המובילה בעולם - גם במכירות של טלפונים פשוטים וגם במכירות טלפונים חכמים. בסך הכל, סמסונג מכרה 115 מיליון מכשירים, מתוכם 71 מיליון טלפונים חכמים. נתונים אלו אינם כוללים את מכירות מכשיר הדגל של החברה, גלקסי S4, שהשקתו בצפון אמריקה נדחתה למאי. ההשקה צפויה רק להגדיל את הפער בין סמסונג ואפל.

סמסונג גלקסי S4. צפוי רק להגדיל את היתרון של סמסונג על פני המתחרות סמסונג גלקסי S4. צפוי רק להגדיל את היתרון של סמסונג על פני המתחרות סמסונג גלקסי S4. צפוי רק להגדיל את היתרון של סמסונג על פני המתחרות

עוד לפני השקת המכשיר החדש של סמסונג, אפל ממשיכה לאבד מנתח השוק שלה. למרות שברבעון האחרון רשמה צמיחה קלה ואף עקפה בתקופת החגים את סמסונג בשוק האמריקאי, הדו"ח הרבעוני מראה כי היה מדובר בהישג זמני בלבד. נתח השוק של אפל ירד ל-17.3% ברבעון האחרון, לעומת 23% ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף לסמסונג, גם היצרנית הקוריאנית LG הצליחה לרשום הצלחה מסחרית נאה עם המכשירים החדשים בסדרת אולימפוס, והיקף מכירות של טלפונים חכמים זינק ב-110% ברבעון האחרון - יותר מכל יצרנית סלולר אחרת. החברה אף הצליחה לעקוף את יצרנית הסלולר האוואי, וחזרה למקום השלישי ברשימת יצרניות הטלפונים החכמים המובילות. עם זאת, גם האוואי רשמה צמיחה מרשימה של 94%.

המפסידות הגדולות ברבעון הנוכחי הן ללא ספק ZTE ונוקיה, סימן לא מעודד עבור יורוקום, המייצגת בארץ את שתיהן. ZTE ירדה למקום האחרון ברשימת יצרניות הטלפונים החכמים, והיקף מכירות הטלפונים הפשוטים שלה ירד ב-57%. נוקיה מצידה ממשיכה לאבד נתח שוק: מי שהחזיקה בעבר יותר מ-40% משוק הסלולר עומדת כעת על 14.8%, לעומת 20.6% לפני כשנה.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
2 - אני עדיין לא מבין למה צריך פלאפון משוכלל ויקר
אני סטודנט, אם אני מנתח את המצב של אלה שלומדים איתי: ל50 אחוז יש דגם של סמסונג, 30 אחוז אייפון, 20 אחוז לומיה. אולי בן אדם אחד מתוך 15 משתמש בטלפון שלו בתור משהו מועיל, כמו קריאת פידיאף, או גלישה לוויקיפדיה לבדוק דברים. כל השאר משתמשים במכשיר כדי לראות סרטים, אבל בעיקר כדי לשחק ולגלוש בפייסבוק באמצע ההרצאות, או אפילו כשהם יושבים בקפיטריה במקום לנהל שיחה כל אחד מדפדף בפייסבוק. מי שיש לו כסף להוציא על כאלה שטויות שיבושם לו. לי אין אז להוציא מעל ל2000 שקל על צעצוע אני לא מוכן ואף אחד לא ישכנע אותי שאני "צריך" כזה מכשיר. אולי פרומיל באמת צריך את המכשירים האלה על שלל תכונותיהם. השאר סתם רוצים לשחק או להיראות מגניבים.
ד"ר רשע , ברלין  |  27.04.13
1.
הסוף של נוקיה קרוב
נוקיה צוברים הפסדים כבדים , מכירות הטלפונים הפשוטים יורדות בקצב אחיד של 20 אחוז ברבעון , מכירות יחידות חלונות 8 לא מפיקות רווחים כיוון שיש לשלם עבור מערכת ההפעלה ירודה. בעוד רבעון יעברו שנתיים מכניסתו של המנכ"ל השתול ואז ההנהלה חייבת להעיף אותו ולהתחיל לשווק אנדרואיד - בדיוק כמו שסאמסונג וHTC .
חיים עדן  |  26.04.13