אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח של דן ממכירת 40% ממניות המטרונית: 125 מיליון שקל צילום: אבי רוגר

הרווח של דן ממכירת 40% ממניות המטרונית: 125 מיליון שקל

המניות נמכרו לקרן נוי ולחברת SNCF בחלקים שווים בעסקה שהושלמה השבוע; חלק מהרווח יחולק כדיבידנד בין בעלי המניות

26.04.2013, 14:21 | גולן חזני
חברת דן תרשום רווח הון של 125 מיליון שקל מעיסקת מכירת נתח של 40% ממניות פרוייקט המטרונית בחיפה. המניות נמכרו לקרן נוי ולחברת SNCF בחלקים שווים (20% כל אחד). העסקה הושלמה השבוע.

קראו עוד בכלכליסט

דן נשלטת בידי אלף חברי הקואופרטיב לשעבר וקבוצת משקיעים בהובלת משפחת רוטנברג. חלק מהרווח יחולק כדיבידנד בין בעלי המניות. את העסקה הובילו יו"ר דן, מיכאל נגר, והמנכ"ל שמואל רפאלי, והיא נחתמה אתמול (ה') בטקס חגיגי. בטקס השתתפו גם יו"ר קרן נוי, פיני כהן, ומנהליה, רן שלח וגיל-עד בושביץ', ואנשי חברת הרכבות הצרפתית SNCF בראשות גיום פיפי, נשיא הקבוצה.

היקף ההשקעה של שלוש השותפות בפרויקט נאמד בכ-300 מיליון שקל וסך התקבולים לאורך התקופה צפוי להסתכם בלמעלה ממיליארד שקל. תמיכת המדינה בפרוייקט תסתכם ב-1.4 מיליארד שקל. בשלב הראשון, תוקם מערכת תחבורה באורך של כ-40 קילומטר שתופעל במשך 12 שנים. הפעלת המטרונית צפויה בסוף השנה. את עבודת התשתיות מבצעת חברת "יפה נוף", חברה עירונית בבעלות עיריית חיפה.

במסגרת הפרויקט, יוחלפו מרבית האוטובוסים המרכזיים הנעים כיום במטרופולין, בכ-100 מטרוניות בעיצוב מודרני חדשני ובטכנולוגיית BRT שינועו בשלושה צירים מרכזיים. הפרויקט נועד לתת מענה תחבורתי לאזור המטרופולין שצפוי לכלול בשנת 2020 כמיליון וחצי תושבים. הפרויקט יופעל בטכנולוגיה ייחודית, שתתופעל בדומה לרכבת הקלה ותאפשר תנועה בנתיבי תחבורה המופרדים מיתר הכביש תוך מתן עדיפות ברמזורים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
כל הבכיינים לא מבינים...
מהרגע שנוצר נת"צ ייחודי האוטובוסים יכולים לנסוע עליו מבלי להידרש לחוכמולוגים שמשתמשים בם גם הם ועם עדיפות ברמזורים. זה נתן יתרון אדיר לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה וקיצץ בעזרות דקות את הזמן בין מקומות הדיור לתחנות המרכזיות. בנוסף, זה לא דרש עבודות תשתית עצומות כמו הרכבת הקלה. כל מי שמתבכיין על כך ש"סתם הזיזו את הנתיב" פשוט לא מבין שהאלטנרטיבה היא חסימה מלאה של הנתיב לכל תקופת העבודות.
חיפאי  |  28.04.13
5.
פרויקט פשוט הזוי
1. כפי שציינו ברוב המסלולים פשוט הזיזו את הנתץ מצד אחד לצד שני, שמו אבנים משתלבות יפות בצבע ורוד. 2. פקקו את הדר והעיר שהו פקוקות ממילא, יפגע גם בתחבורה הציבורית כי אטובוסים רגילים לא יסעו על קו המטרונית. 3. במקום לקחת אטובס אחד יש צורך בשנים או שלושה קוים, עד המטרונית ומהמטרונית ולכן החיסכון בזמן נסיעה מתקזז עםן זמן ההמתנה לקווים נוספים. 4. סללו קויים כאלה גם בהדר המפולת הכין שקווי המטרונית לא יוכלו כנראה לעבור. 5. במליארדים שהושקעו אפשר היה להאריך קצת את הכרמלית, או לבנות את הרכבל המפורסם לטכניון ולאוניברסיטה, זה באמת היה מועיל במשהו.
דן חסכן  |  28.04.13
לכל התגובות