אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספקיות האינטרנט לא נותנות ללקוח להתנתק מהן בקלות צילום: shutterstock

ספקיות האינטרנט לא נותנות ללקוח להתנתק מהן בקלות

בדיקת "כלכליסט" מגלה כי שלושה חודשים לאחר כניסתן לתוקף של תקנות שנועדו להקל על הלקוח, מרבית החברות הגדולות עדיין לא מיישמות אותן

30.04.2013, 08:26 | אופיר דור

שלושה חודשים לאחר כניסתן לתוקף של התקנות שנועדו להקל על הלקוח להתנתק משירותי ספקיות האינטרנט, בדיקת "כלכליסט" מעלה כי החברות הגדולות בשוק מיישמות אותן באופן חלקי וסלקטיבי למדי.

קראו עוד בכלכליסט

החל מ־1 בפברואר השנה מחייב משרד התקשורת את ספקיות האינטרנט לפרסם בדף הבית באתר האינטרנט שלהן קישור בולט וברור לדרכים שבהן יכול לקוח להתנתק משירותיהן. אולם בפועל בחיפוש באתרי האינטרנט של בזק בינלאומי ו־HOTnet לא נמצא כלל מידע על דרכי ההתנתקות מהחברה. באתר 012 סמייל הפרטים הופיעו בעמוד פנימי, ורק באתרים של החברות אקספון, אינטרנט רימון ונטוויז'ן הופיע קישור כנדרש. גם בדרישה לכלול באתר טופס מקוון להתנתקות מהשירות עמדו רק שלוש מהספקיות - אקספון, נטוויז'ן וסמייל.

דרישה נוספת שהציב משרד התקשורת לספקיות היתה למנות נציב תלונות ציבור שיפתור מחלוקות בין החברה ללקוח.

הספקיות נדרשו לפרסם בדף הבית שלהן קישור לפרטי ההתקשרות עם אותו גורם ולכלול טופס מקוון שבאמצעותו ניתן לפנות אליו. מהבדיקה עולה כי רוב החברות הגדולות לא עמדו גם בדרישה זו.

לספקיות, שקיבלו את התקנות ממשרד התקשורת כבר באוקטובר, היו שלושה חודשים כדי ליישם את השינויים הדרושים. בתגובה לנתונים מסרה חברת בזק בינלאומי כי היא עומדת בכל התקנים החדשים. מאינטרנט רימון נמסר כי "חשוב לנו לתת ללקוחותינו שירות אכפתי, הוגן ובגובה העיניים. יישום התקנות הינו אמצעי נוסף להשגת מטרות אלו". מ־012 סמייל נמסר כי "בדף הבית מוענק ללקוחות מגוון שירותים לרבות קישור המאפשר הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור והגשת בקשה לניתוק שירותים".

גלישה במחשב. קשה להתנתק, צילום: ניצן סדן גלישה במחשב. קשה להתנתק | צילום: ניצן סדן גלישה במחשב. קשה להתנתק, צילום: ניצן סדן

החל מיום רביעי הקרוב ייכנסו לתוקף תקנות נוספות המחייבות בין השאר את ספקיות האינטרנט לפרט בראש החוזה עם הלקוח רשימה מקוצרת של הנקודות העיקריות הנכללות בו. כמו כן ייאסר עליהן לגבות מהלקוח תשלום על שירות אם אין בידן תיעוד מפורש, כתוב או מוקלט של הסכמתו לרכוש את השירות.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מה עם פרוט ההגבלות על הגלישה? בזק בינלאומי מגבילה וחוסמת המון לאחרונה
אם זה הכניעה ללא עירעור על כל צוי החסימה של זירה (מכל חברה נורמאלית הייתי מצפה לעירעור בשם לקוחותיה בבית המשפט על כל צו כזה-בטח לא ישום מיידי ללא הודעה ללקוחות) תוסיפו על זה שאין אפשרות ממש לנצל את רוחב הפס התאורטי שקיבלתם-ברגע שבחברה מזהים לקוח שממש משתמש ברוחב הפס שהוא משלם עליו-חונקים לא את הקו במכוון, ללא הודעה ומסתירים זאת גם אם הלקוח מתלונן. רוצים להגביל? סבבה, אבל רק עם שקיפות מלאה, למכור אינטרנט מלא במהירות גבוהה ואז לספק אינטרנט חסום ומוגבל בלי להודיע ללקוח זה סוג של הונאה שהרגולטור חייב להתערב בה, זה נמשך כך שנים.
אבי  |  30.04.13
לכל התגובות