אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יינות ביתן לאחר המיזוג: שילוט מפעם ותאורה שמחמיאה לירקות צילום: עמית שעל

יינות ביתן לאחר המיזוג: שילוט מפעם ותאורה שמחמיאה לירקות

הרשת השיקה אתמול במודיעין את הסניף הראשון שפתחה לאחר המיזוג עם כמעט חינם. ביקור בסניף מגלה לצד השקעה בשדרוג המחלקות והכפלת מצבת העובדים, גם שילוט ושקיות עם הלוגו של כמעט חינם. הצצה למתיחת הפנים שעוברת בימים אלה רשת המזון השלישית בישראל

01.05.2013, 09:01 | גיל קליאן

בפברואר האחרון השלימה רשת יינות ביתן של נחום ביתן את רכישת כמעט חינם של האחים צים - ולקחה ביס ענק משוק הקמעונאות המקומי. הרשת, שמנתה 27 סניפים, רכשה רשת שמונה 36 סניפים - ויצאה למשימה אדירה לעכל את הרכישה הזאת, מבחינת תשתיות, כוח אדם, הסכמי סחר, מימון ועוד. התוצאות הראשונות של תהליך העיכול הזה נראו אתמול בסניף מודיעין במרכז ישפרו, שנקרא פעם כמעט חינם וכעת הושק מחדש תחת השם יינות ביתן. בהסבת הסניף הושקעו מאות אלפי שקלים בשדרוג מחלקות הפירות, הירקות והקצבייה, נוספו מחלקת דגים טריים ופינת מאפה חדשה, וכעת עובדים גם על הקמת מסעדה מוזלת.

קראו עוד בכלכליסט

"עבדנו כמו שרשום בתורה של יינות ביתן"

"הפלנוגרמות (תוכניות סידור המדף - ג"ק) נעשו כמו שרשום בתורה של יינות ביתן", מתגאה אושר מגירה, מנהל הסניף החדש, שעד לפני שבע שנים עוד עבד כסדרן חלב בסניף יינות ביתן בראש העין. "גם מספר העובדים שהעסיק הסניף תחת כמעט חינם, 40 איש, יוכפל".

התאורה החדשה בסניף, צילום: עמית שעל התאורה החדשה בסניף | צילום: עמית שעל התאורה החדשה בסניף, צילום: עמית שעל

אנשי ביתן התקינו גם 300 מנורות חדשות בסניף, לרבות מה שהם מכנים שם "תאורה מחמיאה" על הירקות והבשר, וכן רכשו עגלות חדשות בעלות של 500 שקל לעגלה. הביתנים כבר השתלטו על השילוט החיצוני, אך עוד לא הגיעו לשילוט הפנימי שעדיין נושא את המיתוג של כמעט חינם. "בעוד שבוע נשים את המדבקות שלנו", זורק מגירה.

גם השקיות עדיין נושאות את השם כמעט חינם. "כל שקיות הסופר בכל הארץ מגיעות ממפעל אחד בחברון", מתנצל מגירה, "עוד לא עשו לנו גלופה לסניף הזה. הייתי יכול להביא שקיות של יינות ביתן מסניף אחר, אבל אז לא היה על זה לא טלפון ולא כתובת. איך הלקוח היה מוצא אותנו?".

בסניף החדש ניתן למצוא גם התחלה של תחרות מחירים, שמתחילה כמו תמיד במחלקת הירקות. שם כבר מציעה הרשת כרוב לבן, גזר ושומר ב־0.99 שקל לק"ג, אבל מבצע הדגל של הרשת הוא 4 ק"ג סלמון טרי ב־100 שקל, שהומצא עם כניסת קוסט 365 לכפר סבא.

העגלות החדשות. "כל אחת 500 שקל", צילום: עמית שעל העגלות החדשות. "כל אחת 500 שקל" | צילום: עמית שעל העגלות החדשות. "כל אחת 500 שקל", צילום: עמית שעל

בעל הבית נחום ביתן ממשיך להתרחק מהתקשורת, ומי שמנצח על האירוע הוא ערן וידר, מנהל השיווק של הרשת. "זה תהליך ארוך", הוא אומר לגבי סוגיית החלפת השמות של כל סניפי כמעט חינם שמוזגו לתוך יינות ביתן. "אנחנו לוקחים את זה חנות־חנות. משפצים כל חנות ומתאימים אותה, קיבלנו פה חנות שבורה וזה אתגר גדול. לא מיהרנו גם להסב חנויות, אין מה לשים שלט בחוץ לפני שהסניף בפנים מסודר. שלושה סניפים ראשונים אנחנו מסבים עכשיו (מודיעין, קריית אתא וצומת ירקונים), ובעוד חודש־חודשיים יהיה הגל הבא".

האם בכל הסניפים המוסבים נראה הכפלה של מספר העובדים כמו כאן?

"קשה לדבר במושגים של הכפלה, אבל אנחנו כל הזמן בונים. בנינו כבר שבע מחלקות דגים בסניפים של כמעט חינם, הקמנו בתי מאפה חדשים, כשאתה בונה אתה צריך עוד עובדים. גם המחזורים של הסניף עולים אז צריך עוד קופאיות. העסק גדל וזה טבעי, אבל אנחנו מנסים למצוא את האיזון התפעולי הנכון".

אתם כבר מרגישים עלייה במכירות?

"אנחנו בכיוון מאוד חיובי. יש לנו גידול קטן שמתגבר כל הזמן, אבל עכשיו עדיין לא נכון למדוד את זה".

מאיפה הכסף לכל השינויים?

"זה מהלך מחושב. יש רשת אחת בארץ שהיתה יכולה לקחת מהלך כזה וזאת יינות ביתן".

"תמיד יהיו כמה ספקים לא מרוצים"

אמנם אנשי יינות ביתן חוגגים, אך לא מעט ספקים של הרשת נותרו מתוסכלים. הם טוענים כי מימון הרכישה מתבצע, בין היתר, על גבם. הם טוענים שהרשת הלכה למהלכים של הגדלת ימי אשראי ובמקביל על שימור הנחות מזומן, וכי היא הוציאה להם חיובים ללא הסכמתם על מידוף וסעיפים נוספים. עוד הם טוענים כי חובות עבר שהושארו על ידי האחים צים לא טופלו.

עד כה נמנעו אנשי ביתן מלהתייחס לטענות אלה, אך כעת וידר מגיב לראשונה לטענות הספקים. "אני שומע דברים אחרים מספקים", אומר וידר. "תמיד יהיו כמה ספקים לא מרוצים אבל לרובם זה עושה רק טוב. תבין, לנו אין מותג פרטי. לכמעט חינם היה מותג פרטי. זה יתרון לספקים קטנים שנהנים עכשיו משטחי מדף שהלכו פעם למוצרי המותג הפרטי. יש פה מהלך מצוין לספקים".

תגיות