אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
IDC: מיקרוסופט מכרה 900 אלף טאבלטי Surface מתחילת השנה צילום: בלומברג

IDC: מיקרוסופט מכרה 900 אלף טאבלטי Surface מתחילת השנה

ניתוח של שוק הטאבלטים ברבעון האחרון מראה שענקית התוכנה הצליחה להיכנס לרשימת חמש יצרניות מחשבי הלוח הגדולות. מכירות אסוס וסמסונג בולטות במיוחד בטבלה, לאחר שעלו במאות אחוזים

02.05.2013, 11:42 | נמרוד צוק

מיקרוסופט מכרה ברבעון הראשון של 2013 כ-900 אלף מכשירי Surface, כך עולה מדו"ח של חברת המחקר IDC על שוק הטאבלטים העולמי.

קראו עוד בכלכליסט

למרות שבפועל מדובר בנתח שוק של 1.8% בלבד, זה הספיק כדי להכניס אותה לחמישיה הראשונה של יצרניות הטאבלטים, אחרי אפל (39.6%), סמסונג (17.9%), אסוס (5.5%) ואמזון (3.7%).

מכשיר הסרפס פרו של מיקרוסופט מכשיר הסרפס פרו של מיקרוסופט מכשיר הסרפס פרו של מיקרוסופט

מרבית היחידות שנמכרו היו מדגם הפרו היקר יותר, שמבוסס על מעבד של אינטל ו-ווינדוס 8 ונמצא בשוק מאז חודש פברואר האחרון, ומיעוטן מדגם RT המעט ותיק יותר, שפועל על מעבד של NVIDIA ומריץ את ווינדוס RT.

אסוס וסמסונג מזנקות

הסרפס תפס כמחצית ממכירות הטאבלטים מבוססי ווינדוס 8 ו-ווינדוס RT ברבעון, שהסתכמו ב-1.8 מליון יחידות - נתח שוק של 3.7%. נתח השוק של טאבלטים מבוססי אנדרואיד טיפס ל-56.5%, וזה של מכשירי האייפד עמד על 39.6%. הטאבלטים מבוססי האנדרואיד מובילים במרוץ מאז הרבעון השלישי של 2012, על פי IDC. בסך הכל נמכרו ברבעון 49.2 מליון טאבלטים - צמיחה של 142.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשעה שמכירות האייפד של אפל צמחו מ-11.8 מליון יחידות ברבעון הראשון של 2012 ל-19.5 מיליון יחידות ברבעון האחרון, את המספרים המעניינים יותר הציגו אסוס, שמכירותיה זינקו פי 3.5, מ-600 אלף ל-2.7 מיליון, וסמסונג, שמכרה 8.8 מליון יחידות - גידול של 282.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-2.3 מליון יחידות.

תגיות