אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יעקבי הפסיקה לספק מוצרים לכמעט חינם צילום: שוקה כהן

בלעדי לכלכליסט

יעקבי הפסיקה לספק מוצרים לכמעט חינם

ספקית מוצרי הניקוי הצטרפה לסנו ולשחר העולה שנקלעו לסכסוך עם יינות ביתן על תנאים מסחריים, והפסיקה לספק סחורה לסניפי כמעט חינם. יעקבי: הפסקת האספקה נובעת מהתארגנות מחדש ברשת

07.05.2013, 09:52 | גיל קליאן

הקרע בין רשת יינות ביתן לספקים שלה הולך ומעמיק: ל"כלכליסט" נודע כי חברת יעקבי לא מספקת מוצרים לחנויות כמעט חינם שנרכשו על ידי יינות ביתן.  

קראו עוד בכלכליסט

על פי הערכות בשוק, יעקבי לא מספקת את המוצרים בגלל סכסוך מסחרי עם יינות ביתן, ובכך מצטרפת לספקים אחרים שכבר לא מספקים סחורה לרשת כמו סנו והשחר העולה.

מאז רכישת כמעט חינם על ידי יינות ביתן, שהושלמה בחודש פברואר האחרון, שורה של ספקים מתלוננים על התנהלות כוחנית של הרשת כלפיהם. כפי שחשף "כלכליסט" בעבר, בקשתו של בעל השליטה ברשת נחום ביתן להאריך את ימי האשראי עד למתן תשלום עוררה את זעמם של הספקים, שהתלוננו בהמשך גם על חיובים חד־צדדיים ועל חובות פתוחים שלא טופלו מול הבעלים הקודמים של כמעט חינם, האחים רני ועדי צים. עוד התלוננו הספקים כי השלמת המיזוג בין יינות ביתן לכמעט חינם גרמה לאנשי ביתן לבוא בדרישות חדשות לספקים לשיפור תנאי הסחר לטובת הרשת.

מחסני כמעט חינם (ארכיון), צילום: אביגיל עוזי מחסני כמעט חינם (ארכיון) | צילום: אביגיל עוזי מחסני כמעט חינם (ארכיון), צילום: אביגיל עוזי

לא מעט ספקים קטנים ובינוניים סיפרו שלא לציטוט (מחשש כי ברשת יתנכלו להם) שקיימות מחלוקות כספיות גדולות בינם לבין ביתן, שעדיין לא נפתרו. ספקים רבים לא פוסלים את האפשרות שלפיה הם יפסיקו לספק סחורה לרשת אם המחלוקות לא ייפתרו. כך, עלול להתברר בסופו של דבר כי סנו, השחר העולה ויעקבי הם רק קצה הקרחון בסכסוך נרחב יותר.

אותם ספקים גם טוענים כי הרשת הממוזגת מתמקדת בדרישותיה בספקים הקטנים והבינוניים, ולא באה בדרישות לספקים הגדולים עקב כוחם הרב של האחרונים מול הרשת הממוזגת. חלק מהספקים סיפרו כי כבר פנו לרשות ההגבלים העסקיים בבקשה שתבדוק את התנהלות יינות ביתן מאז המיזוג, אך טענו כי ספק אם הרשות תנקוט צעדים מול הרשת בגלל נתח השוק המוגבל יחסית שהיא תופסת (נתח שוק של כ־5%, על פי הערכות).

יעקבי נחשב לספק קטן יחסית בעולם קמעונאות המזון, ומספק לרשתות המזון בעיקר את חומרי הניקוי שהוא משווק תחת המותגים Hepi ואסטוניש. פעילותו מהותית יותר עבור הטמבוריות וחנויות העשה זאת בעצמך, שם פעילה יעקבי עם מוצרי הצבע של המרייט ומותגים נוספים. החברה קיימת כבר כ־50 שנה, ומפעילה גם שתי חנויות למכירת מוצריה תחת השם יעקבי סנטר בתל אביב ובפתח תקווה.

ביעקבי דחו אתמול את הטענות כי קיים סכסוך מסחרי בין החברה לבין הרשת, וטענו כי אי־האספקה לחנויות כמעט חינם נובעת מ"התארגנות" של כמעט חינם, שעדיין לא ערוכה לקבל אספקות.

יינות ביתן בתגובה: "אנו לא מגיבים על יחסינו עם לקוחותינו מעל גבי העיתון".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
התנעלות של שוק
נראה כי התנהלות של רשת יינות ביתן מראה סימנים של מצוקה, אין באפשרותם לשלם את ההתחייביות שלקחו על עצמם ועכשיו מתחיל המשחק, מי יוותר ראשון, הספק על החובות שנצברו כלפיו, או הרשת שתצליח לדחוף אותו לפינה, שהמשך עבודה מותנה בקיזוז החובות. המצב הזה לא מראה על חוסן כלכלי של הרשת, נראה שהפעם הרצון לגדול היה מהיר מדי וגדול על נחום ביתן. ימים יגידו .
רונן , מרכז  |  07.05.13
לכל התגובות