אתר הכדורגל FTBpro גייס 5.8 מיליון דולר מג'מיני ובאטרי
האתר פועל לפי המודל של Seeking Alpha, ומסקר ליגות מרחבי העולם בעזרת מתנדבים חובבי התחום ועורכים בתשלום. החברה פועלת על מנת לתגמל כספית גם את הכותבים המתנדבים
קראו עוד בכלכליסט
FTBpro (לשעבר ספורטוריטי) נחשב כיום לאתר תוכן המשתמשים הגדול ביותר בתחום הכדורגל. בשנתיים מאז שהושק צבר 20 מיליון צפיות בחודש, כאלף כותבים וכמאתיים מאמרים המתפרסמים מדי יום ו-מכסים ליגות כדורגל מובילות כגון הליגה האנגלית, הספרדית, האיטלקית, הגרמנית, הארגנטינאית והמקסיקאית.
התכנים בו מיוצרים על ידי האוהדים וכוללים דיווחים חדשותיים, ניתוחים ופרשנויות וכן סרטוני וידיאו. הם עוסקים בקבוצות הכדורגל השונות, וכל המאמרים נערכים ומפוקחים על ידי מערכת של מומחים בשכר המסייעים בסינון התכנים ובבניית האתר. האתר פעיל כיום בארבע שפות: אנגלית, ספרדית, גרמנית ואיטלקית.
האם זהו המודל החדש של העיתונות?
FTBpro השלימה את גיוס ה- 5.8 מיליון דולר כבר לפני חצי שנה אלא שהוא נחשף רק עתה. את הסיבוב הובילו איציק פרנפס מקרן באטרי ויוסי סלע מקרן ג'מיני. קודם לכן גייסה החברה גיוס 'סיד' של כמה מאות אלפי דולרים ממשקיעים פרטיים, בייהם גם בועז דינטי וארז שחר, לשעבר שותפים באוורגרין.
מודל ההכנסות של החברה בנוי על חסויות ממותגים גדולים, באנרים ופרסומות, וכן על מכירת מוצרים באתר, כגון חולצות וכרטיסים למשחקים. לפני כחודש השיקה החברה אפליקציות אייפון ואנדרואיד וכיום 40% מתנועת הגולשים למערכת מגיעות ממכשירי סלולר. החברה הוקמה במקור על ידי אסף פלד, יובל לרום וגילי ביימן ומעסיקה כיום כ- 30 איש, מחציתם בישראל במשרד הממוקם בנוה צדק בתל אביב. פלד מסר ל"כלכליסט": "זהו סוג של עיתונות חדשה, בכך שהיא מנצלת את הקהל הרחב על מנת לפרסם תכנים ממגוון רחב של אנשים ודיעות סביב נושאים מוגדרים מראש, במקרה זה סביב קבוצות כדורגל. הכותבים לא מגיעים אלינו כדי לקבל כסף אלא כדי לשתף את הציבור במה שהם יודעים או חושבים, ומקבלים על כך תגמולים וריטואלים, למשל פרס הכתב הטוב ביותר בנושא מנצ'סטר יונייטד. בשלב זה איננו מתחלקים עם הכתבים בהכנסות, אך אנו פועלים כדי לשנות את המצב הזה".
תגובה אחת לכתיבת תגובה