אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רש"ת תקיים טקס הנחת אבן הפינה לשדה התעופה בתמנע במאות אלפי שקלים

בלעדי לכלכליסט

רש"ת תקיים טקס הנחת אבן הפינה לשדה התעופה בתמנע במאות אלפי שקלים

הטקס יתקיים מחר. רש"ת: "ביצוע הטקס הצנוע ועלותו הנמוכה התאפשרו הודות להתגייסות עובדי רש״ת. הצעות המחיר של טקס בסדר גודל כזה עמדו על למעלה מחצי מיליון שקל"

08.05.2013, 17:16 | ליאור גוטמן

רשות שדות התעופה מתכננת להניח מחר (ד') את אבן הפינה לשדה התעופה החדש בתמנע. מבדיקת "כלכליסט" עולה שהאירוע, שיתקיים בשעות היום יעלה כ-200 אלף שקל.

קראו עוד בכלכליסט

האירוע כולל הטסה של מכובדים ובכירים בענף התעופה מאזור המרכז לקצה המדינה, שם הם ינוחו באוהל ממוזג ויהנו מכיבוד. האירוע צפוי להימשך כמה שעות במהלכו השדה החדש יקרא על שמו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון.

הדמיית שדה התעופה בתמנע הדמיית שדה התעופה בתמנע הדמיית שדה התעופה בתמנע

נושא הקמת שדה התעופה בתמנע עמד במרכז שערורייה פיננסית, זאת לאחר שבפברואר האחרון התגלה דו"ח שהוכן סמנכ"ל הכספים של הרשות צחי חבושה, שם נקבע שהקמת שדה התעופה במימון עצמאי ידרדר את החברה כך ש"על פי התחזית הפיננסית, מצבה התזרימי של הרשות יורע עד כדי פגיעה ביכולתה לממש את תפקידה ולפרוע את כלל התחייבויותיה". הסיבה לחשש: חבושה גילה שהקמת שדה התעופה במימון עצמאי של הרשות תוביל לגירעון מצטבר של 9.45 מיליארד שקל עד 2030.

עם פרסום הדו"ח תוקנה תכנית ההקמה ואושרה לבסוף באמצע מרץ האחרון ובעלות של 1.65 מיליארד שקל מתקציב רשות שדות התעופה. התכנית החדשה כללה התאמות בתוכנית הרב שנתית של רשות שדות התעופה לרבות דחייה של פרויקטי הקמת הזרועות הרביעית החמישית בנתב"ג שנועדו להגדיל את תפוסת הנוסעים.

מרשות שדות התעופה נמסר: "רש״ת מקיימת טקס צנוע במקום בו יקום שדה התעופה תמנע. רשות שדות התעופה ממנת את הטסת משפחת רמון, חברי המועצה ואנשי התקשורת. כל שאר המוזמנים אשר באים בטיסה מסחרית של ארקיע משלמים את טיסתם מתקציבם כולל לשכת השר. עלות הטקס עומדת על כ-200 אלף שקל. ביצוע הטקס הצנוע ועלותו הנמוכה התאפשרו הודות להתגייסות עובדי רש״ת, כדי לקיימו בעלות נמוכה ובאמצעים פנים ארגוניים. הצעות המחיר של טקס בסדר גודל כזה עמדו על למעלה מחצי מיליון שקל".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
ל 8 , השדה הקיים באילת לא מתאים וחייב לזוז
מדובר בסכנה בטיחותית - מטוסים מנמיכים בסמוך לאיזור מיושב בלי הרבה יכולות תמרון (גבול מצרים / ירדן) ורוחות חזקות. המסלול קצר מאד ולא מאפשר נתיתות של מטוסים גדולים (טיסות בינלאומיות) הטרמינל קטנטן ולא מאפשר עבודה ושרות בסטנדרטים של היום (מספיק ששני מטוסים נוחתים וכבר יש לחץ באיסוף המזוודות) לכן, וללא קשר לטכס - טוב שיהיה שדה בינלאומי נוסף בישראל, הוא גם יכול להוריד קצת לחץ מנתב"ג.
י  |  09.05.13
11.
מעולם לא היו נבחרי הציבור מנותקים יותר מהעם
כמו האריסטוקרטים ביוון כמו האריסים בצרפת כמו השלטון הסובייטי (הכאילו) קומוניסטי כך גם השלטון בישראל על כל מנגנוניו (פקידי האוצר, הגנרלים בצבא וכו') יום אחרי שמסבירים לנו כמה המצב קשה ושהמדינה עומדת בפני פשיטת רגל ולכן אין מנוס מלהטיל גזרות קשות. יום אחרי ומזכירים לנו שגזרות וצמצום נועדו למעמד העובדים ולא לאצילים. איפה השר (לפיד אמרתם?) שיגיד לא יקום ולא יהיה. גוזרים סרט, אוכלים בורקס ונוסעים הביתה. איפה המנהיג (בנט חשבתם?) שיסביר שנכון שמדובר בסכום זניח לעומת התקציב אבל הכל מתחיל מדוגמא אישית.
רפי , חיפה  |  08.05.13
לכל התגובות