אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: מיקרוסופט תרכוש את חטיבת ה-Nook של בארנס אנד נובל צילום: בלומברג

דיווח: מיקרוסופט תרכוש את חטיבת ה-Nook של בארנס אנד נובל

ענקית התוכנה מושקעת בחטיבה ואף סייעה בהקמתה. סכום הרכישה מוערך במיליארד דולר. המהלך עשוי להציל את קמעונאית הספרים האמריקאית, אשר מתקשה להתחרות מול אמזון

09.05.2013, 12:45 | עומר כביר
מיקרוסופט מעוניינת לקנות את Nook Media, חטיבת הטאבלטים, הספרים האלקטרוניים (E-Reader) והספרים הדיגיטליים של בארנס אנד נובל תמורת מיליארד דולר. כך דיווח אתר TechCrunch על סמך מסמכים פנימיים שהגיעו לידיו.

קראו עוד בכלכליסט

למיקרוסופט יש כיום נתח של 16.8% מנוק מדיה. החברה הקימה את החטיבה ביחד עם ברנס אנד נובל לפני שנה ואף השקיעה בה 300 מיליון דולר.

ספר אלקטרוני Nook (מימין) ולצידו קינדל מבית אמזון, צילום: בלומברג ספר אלקטרוני Nook (מימין) ולצידו קינדל מבית אמזון | צילום: בלומברג ספר אלקטרוני Nook (מימין) ולצידו קינדל מבית אמזון, צילום: בלומברג

מהמסמכים עולה עוד שבמהלך שנת הכספים 2014 מתכננת החטיבה להפסיק את ייצור טאבלטי נוק, שלא זוכים לפופלריות רבה ולעבור למודל של הפצת תכנים דרך אפליקציות שמותקנות במכשירי יצרניות אחרות. התוכן יתבסס בעיקר על ספרים דיגיטליים. החברה מכרה 10 מיליון מכשירי נוק בסך הכול ויש לה שבעה מיליון משתמשים פעילים.

נכון לעכשיו אין תוכניות להפסיק את ייצור הספרים האלקטרוניים של נוק, ואולם לפי המסמכים קו מוצרים זה צפוי לסבול מקמילה הדרגתית, בהתאם לטרנד הנוכחי של שוק ה-E-Reader שמאבד מהאטרקטיביות שלו לאור השקתם של טאבלטים זולים דוגמת הקינדל Fire, הנקסוס 7 ודומיהם.

חלוצה במכשירים, אך מפסידה לאמזון

אף שבארנס אנד נובל היא חלוצה בתחום הספרים האלקטרוניים והטאבלטים (הייתה למשל, הראשונה שהציגה ספר אלקטרוני עם תאורה פנימית) החברה לא הצליחה לשבור את הדומיננטיות של אמזון בשוק הספרים הדיגיטליים. החברה אמנם טענה בעבר לנתח שוק לא מבוטל של 20%, אך נראה שלא היה בכך די על מנת להפוך את הפעילות לרווחית. ב-2012 יצרה החטיבה הפסדים בסך 262 מיליון דולר (והכנסות של 1.22 מיליארד דולר) וב-2013 צפוי סכום ההפסד לגדול ל-360 מיליון דולר, על רקע ירידה של 1.09 מיליארד דולר בהכנסות.

רכישה על ידי מיקרוסופט יכולה לספק לחטיבה גב כלכלי ושיווקי שבארנס אנד נובל חסרה, אבל עלולה גם להרתיע הרבה לקוחות קיימים ופוטנציאלים. זאת, מכיוון שלמיקרוסופט יש עבר מר של סגירת שירותי מדיה (למשל MSN Music) מבלי לאפשר ללקוחות להעביר את רכישותיהם לשירות החדש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות