אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון פון: אחרי הטאבלט, טלפון תלת-ממד צילום: בלומברג

אמזון פון: אחרי הטאבלט, טלפון תלת-ממד

ענקית הקמעונאות המקוונת ממשיכה בניסיונותיה להפוך לאפל הבאה. על הכוונת: שוק הסמארטפונים ומכשירי הזרמת המדיה שיאפשרו לה להתחרות ביעילות באייטיונז

11.05.2013, 12:52 | רפאל קאהאן

חברת אמזון מתכננת סמארטפון, על פי הדיווח הסמארטפון יצוייד במסך בעל תצוגת תלת ממד ללא צורך במשקפיים ייעודיות לצפייה. למכשיר יהיה גם מנגנון זיהוי מבט בדומה לזה שקיים בסמסונג גלקסי S4. כך עולה מהדיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

קראו עוד בכלכליסט

מנגנון זיהוי המבט יאפשר מיקוד אוטומטי של מנגנון התלת ממד, כך שהמכשיר יידע מאיזו זווית המשתמש מביט ויתאים את זווית הצפייה בהתאם. זו התקדמות ניכרת בתצוגת תלת ממד, שעד היום עובדת באופן יעיל רק בעזרת משקפיים.

מעבר לסמארטפון, אמזון גם מכינה שלושה מוצרים נוספים ואולי אפילו יותר. מרכז המחקר של החברה בקופרטינו עובד בימים אלו על סמארטפון נוסף ללא תלת ממד, על נגן MP3 עם יכולת התחברות לאחסון ענן ועל ממיר דיגיטלי שיכלול יכולת הזרמת מדיה של סטרימר.

פרויקטים סודיים למלחמה באפל

מגוון הפרויקטים הללו זכו לכינוי "Alphabet Projects" והם חלק מהאסטרטגיה החדשה של אמזון. כל המכשירים האלו דומים מאוד לקו מוצריה של אפל עם האייפון, האייפוד, האייפד והאפל TV - וזה לא במקרה.

אמזון כבר הוכיחה שהיא מסוגלת להתחרות בטאבלטים של אפל, צילום מסך: The Verge אמזון כבר הוכיחה שהיא מסוגלת להתחרות בטאבלטים של אפל | צילום מסך: The Verge אמזון כבר הוכיחה שהיא מסוגלת להתחרות בטאבלטים של אפל, צילום מסך: The Verge

אמזון שולטת היום בשוק הספרים האלקטרוניים, לעומת אפל ששולטת בתחום האודיו והוידיאו עם אייטיונז. באמזון מבינים שעל מנת להתחרות באפל יש להשתמש ביכולות הקיימות. אמזון, ששולטת גם בתחום מחשוב הענן תנסה לספק למשתמשיה את התכנים שלהם ללא שהם יצטרכו לסנכרן אותם בין המחשב למכשיר צריכת התוכן.

לאמזון, שלא כמו לאפל, אין דריסת רגל בעולם המחשבים. על כן היא צריכה לעקוף את את עניין הסינכרון מול המחשב. את זה היא תוכל לעשות רק על ידי מכשירי צריכת תוכן שיוכלו לעבוד באופן עצמאי וללא תלות בתוכנה חיצונית. אם התוכניות של אמזון יתממשו, ונראה שאין שום סיבה שזה לא יקרה, לאפל ולגוגל יש הרבה מה לדאוג מהשחקן החדש. אנליסטים מעריכים שלמעט בעיית טכנולוגיה או עלות, מכשיריה של אמזון יגיעו לשוק בחודשים הקרובים.

בתוך כך אמזון הודיעה כי היא השיקה אפליקציה לסינכרון תמונות בין מכשירי אפל ושירות אחסון הענן שלה "Cloud Drive", השרות זמין לכל בעלי חשבונות אחסון הענן של אמזון ומאפשר גם צפייה בתמונות ללא שימוש באפליקציה ייעודית, זאת לעומת שירות ה-"Photostream". ניתן לקבל 5 גיגה-בייט של שטח אחסון בחינם או יותר בתוספת תשלום כמובן.

תגיות