אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חשיפת יתר: הסטארט-אפ שקורא לנשים לפרסם תמונות בחזייה

חשיפת יתר: הסטארט-אפ שקורא לנשים לפרסם תמונות בחזייה

הסטארט-אפ בראיולה, שמקל על נשים לאתר חזייה שתואמת את מבנה גופן, השיק כלי שמעודד נשים לפרסם תמונות שלהן בהלבשה תחתונה. המטרה היא סיוע באיתור ורכישת חזייה נוחה - אך לא מונע כניסת גברים

12.05.2013, 14:47 | הראל עילם
פתרון לבעיה אמיתית או ספין? היזמת הישראלית אורית חשאי השיקה לאחרונה את הסטארט-אפ שלה, בראיולה (Brayola), שנועד לסייע לנשים למצוא את מידת החזייה המתאימה להן. בין היתר - על ידי Fit or Not - כלי מקוון חדש שמעודד נשים להעלות תמונות שלהן בחזייה.

קראו עוד בכלכליסט

 לפי חשאי, כ-80% מהנשים רוכשות חזיות במידה שאינה מתאימה להן - מה שלא פעם גורם לאי נוחות ואף לכאבי גב ושרירים. על מנת לפתור את הבעיה, חשאי מעודדת את המשתמשות לצלם את עצמן לובשות חזייה ולהעלות את התמונות. לאחר מכן, גולשים יצביעו האם החזייה "מתאימה או לא", בצורה שמזכירה הצבעות "מושכת או לא" באתרי דייטינג למיניהן ואף את הפרויקט השוביניסטי הראשון של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. בשל כך, עורר Fit or Not טענות של גולשות במדיה החברתית.

תכונת Fit ot Not של בראיולה תכונת Fit ot Not של בראיולה תכונת Fit ot Not של בראיולה

חשאי עצמה ביטלה את הביקורת שהופנתה כנגד החברה על השירות החדש, שיכול להראות כסקסיסטי. "אני בעצמי אישה. כאשר ויקטוריה סיקרט עושה מגזין לבגדי נשים, אי אפשר למנוע שהוא יגיע לשירותים"' אמרה ל"כלכליסט". "המטרה שלנו היא לעזור לנשים לקנות חזיות. ונשים מאוד מעוניינות בשירות שיעזור להן לקנות חזיות, והן אפילו מוכנות להעלות תמונות שלהן".

לדבריה עד כה עלו כאלף תמונות, ועד כה יש בממוצע כ-40 הצבעות לתמונה. כל התמונות הן אנונימיות, ללא פרטי הגולשת או פניה. יש כ-200 אלף משתמשות רשומות לאתר.

חשאי פיתחה טכנולוגיית מיקור המונים, שמאפשרת לנשים לקבל המלצות לדגמי חזיות, על בסיס ההתנסות של שאר המשתמשות. כל אישה מציינת את מידת החזייה שלה ודגמי חזיות שהיו נוחים עבורה, ואז מקבלת המלצות על דגמים דומים.

החברה תשתמש במידע מהצבעות הגולשות על מנת להציע למשתמשות חזייה נוחה יותר, במידת הצורך. האתר גם מתפקד כחנות מקוונת לחזיות. לפי חשאי, התחרות היא הזדמנות לחנך את הציבור בנוגע לסוגיה בריאותית חשובה המטרידה חלקים משמעותיים מהאוכלוסיה, אבל קשה שלא לדמיין מקרים שבהם עיקר הגולשים באתר כלל לא יהיו כאלה שמוטרדים ממידת חזייה.

בדרך לארצות הברית

מאז הדיווחים הראשונים על התחרות, התעבורה לאתר גדלה משמעותית והאתר סובל כעת מבעיות חיבור. האתר אומנם דורש מהמשתמשים להירשם לפני שהוא מאפשר להם לדרג את התמונות שעלו לרשת, אבל הוא אינו מונע מגברים סקרנים לעשות זאת.

זהו הסטארט-אפ השלישי של חשאי, שכבר עשתה שני אקזיטים בעבר. היא גייסה לפני מספר חודשים כ-850 אלף דולר עבור בראיולה, אשר הוקמה לפני שנתיים. האתר עצמו הושק לפני מספר חודשים.

החברה מעסיקה כיום שבעה עובדים. בעקבות הצלחת המיזם, חשאי עומדת לעבור לניו יורק וכך גם חטיבת השיווק והמכירות. "זה לא רק שוק קטן, אנחנו גם לא קונים הרבה אונליין - אפשר פשוט לקפוץ לקניון. בארצות הברית, ברור שיקנו אונליין. לא צריך לחפש חניה, לצאת מהעבודה. ויש גם פרטיות - ונשים אוהבות לקנות ברשת בגלל זה, במיוחד חזיות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות