אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

HappySale: חבר, אתה מוכר?

אפליקציית המכירות מאפשרת למכור כל מה שתרצו - מסמארטפון ועד טרקטורון - בעזרת המלצה על מחיר ופרסום אוטומטי בטוויטר ובקבוצות יד שנייה בפייסבוק. הסטארט-אפ הישראלי מתכנן להתרחב אל ארה"ב

15.05.2013, 11:07 | אסף גלעד
אפליקציית המכירות של דורון ניר נראתה כמו קסם; מצלמים את מה שרוצים למכור, במקרה שלנו - סמארטפון גלקסי S2 - מזינים את שם המוצר ומקבלים אוטומטית את המפרט הטכני מהחנות של גוגל ומחיר מומלץ למכירה.

קראו עוד בכלכליסט

במקרה הזה בחרנו למכור את הגלקסי ב-800 שקל ומפרסמים אוטומטית בפייסבוק, בטוויטר, בגוגל+ או בקבוצות פייסבוק ייעודיות למכירות יד-שניה. כל התהליך ארך לא יותר מדקה וחצי. ולאחר שתי דקות קיבלנו שיחת טלפון בהולה מלקוח מעוניין, שלאחריו הגיעו שני מיילים של לקוחות פוטנציאלים.

HappySale, יש לציין, היא כמובן לא האפליקציה הראשונה ואפילו לא הבולטת ביותר כיום בזירת אפליקציות הלוח. מתחרות בה 'שכונה' הישראלית שהתארחה בפינה זו, ואפליקציות אמריקאיות כמו Sold שגייסה בחודש שעבר הון מגוגל ומגריילוק, וכן Glyde ו-Gazelle.

אפליקציית HappySale אינה מייצרת הכנסות מעסקאות או ממשלוחים, והמודל העסקי שלה טרם התקבע סופית. יש בה גם כמה חסרונות כמו העובדה שהמחיר המומלץ להצגת המוצר הנמכר נקבע לפי מחירו בארה"ב בחנויות כמו איביי או גוגל שופס והוא אינו מחשיב את מרכיב המשלוח לארץ, מכס או מע"מ.

אבל כפי שזה נראה משימוש ראשוני, ייתכן שדורון ניר וחבריו לפיתוח אפליקציית HappySale פיצחו את הנוסחה שתהפוך לדרך שבה יתקיימו לוחות היד השניה נוסח קרייגליסט: לא עוד לוח סטטי בדסקטופ, אלא אפליקצייה סלולרית שמתחברת לרשתות החברתיות. אפליקציה שמאפשרת העלאה מהירה של מוצר לרשת, תיוג מהיר של כל המפרט הטכני שלו, והרשת החברתית, דוגמת פייסבוק וטוויטר מספקות נזילות גבוהה של קונים ומוכרים פוטנציאליים.

המטרה הבאה: גיימרים בארצות הברית

הסטארט-אפ הצעיר של ניר נוסד לפני חמישה חודשים עם גיוס 'סיד' של יוסי ורדי בהיקף של 100 אלף דולר, ושותפים בו דיוויד קריב, ראם שרמן וטמיר שומר. האפליקציה הושקה לפני שבוע בלבד בחנות של אנדרואיד והספיקה לצבור מאז כ-1,000 משתמשים שמכרו עד כה בעיקר טלפונים סלולרים, אבל גם חפצים שגרתיים פחות כמו אקורדיון וטרקטורון.

כיום מאפשרת HappySale לייצא מודעות מכירה אל פייסבוק, אך בהמשך מתכננים גם לייבא פוסטים מהרשת החברתית אל האפליקציה ובכך לאפשר למשתמשים לראות בממשק אחיד את כל המוצרים החדשים שנמכרים על ידי החברים בקטגוריה מסוימת.

HappySale הושקה נכון לעכשיו בישראל בלבד, ובשבועות הקרובים תושק בארה"ב כאפליקציה שתוגבל לשוק קונסולות המשחקים ומשחקי המחשב, שוק המוערך בכארבעה מיליארד דולר, ותאפשר למשתמשים למכור ולקנות קונסולות ומשחקים יד שניה מחברים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות