אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענף התכשיטים ירוויח מהירידה במכירות אפל צילום: ישראל מלובני

ענף התכשיטים ירוויח מהירידה במכירות אפל

אנליסט הריטייל של בית ההשקעות אופנהיימר מנתח את השפעת הירידה במכירות אפל

20.05.2013, 09:50 | גיל קליאן
הירידה במכירות מוצרי ענקית הטכנולוגיה אפל יכולה לשרת קמעונאים בתחומים אחרים, אפילו בתחום התכשיטים. כך מעריך בשיחה עם "כלכליסט" בריאן נגל, אנליסט הריטייל של בית ההשקעות אופנהיימר, שהגיע בשבוע שעבר לארץ לכנס של בית ההשקעות.

בריאן נגל, צילום: ישראל מלובני בריאן נגל | צילום: ישראל מלובני בריאן נגל, צילום: ישראל מלובני

נגל, המסקר חברות כמו קוסטקו, טיפאני, בד בת' אנד ביונד ואופיס דיפו, עדיין עוקב אחרי המכירות של אפל. לדבריו, "בשנים האחרונות שלטה אפל בשוק האלקטרוניקה הבידורית, אבל השלטון שלה מסתיים ויש לזה הרבה משמעויות. ענקית התכשיטים טיפאני, למשל, סבלה ממכירות מוצרי אפל. זה אולי נשמע מצחיק, אבל אנשים קנו מוצרי אפל במקום תכשיטים. וכשהמגמה הזאת נשחקת אנשים מתחילים לבזבז יותר במקומות אחרים".

נגל מציג תחזית אופטימית לגבי ענף הקמעונאות. "ההוצאה של הצרכן בארה"ב בסך הכל די בסדר", הוא אומר. "יש גידול יציב במשרות, שוק הנדל"ן משתפר, שוק ההון משתפר, אבל הכל יחסי. האם הצרכן מבזבז כמו ב־2007? לא. אבל הוא במצב טוב יותר מכפי שהאמנו שהוא יהיה לפני כמה שנים".

לדברי נגל, בשל התאוששות שוק הדיור בארה"ב "יש הרבה הוצאות סביב הבית - אנשים קונים בית ראשון ומוציאים כסף כדי לאבזר אותו ברשתות קמעונאיות. זה טרנד שמשפיע ועוד ישפיע על השוק".

תגיות