אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלום לחלום? בימים הקרובים יוחלט האם לפרק את בטר פלייס

פרסום ראשון

שלום לחלום? בימים הקרובים יוחלט האם לפרק את בטר פלייס

בימים האחרונים קיים עידן עופר פגישות עם בעלי מניות בחברה במטרה לגייס כספים להמשך פעילותה. במידה שלא יגוייס מימון נוסף, צפויה של החברה לישראל להודיע על הפסקת ההשקעה הכספית בבטר פלייס

23.05.2013, 17:34 | תומר הדר ואסף גלעד

החברה לישראל תתקיים בימים הקרובים ישיבה במטרה לקבל החלטה האם להמשיך ולקיים את פעילותה של בטר פלייס, כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות, עשויה בטר פלייס לפנות לחברת רנו הצרפתית בבקשה לסיוע.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי גורמים בחברה, בימים האחרונים קיים עידן עופר פגישות עם בעלי מניות במטרה לגייס כספים להמשך פעילותה. גיוס כספים נוסף, מדגישים הגורמים, יאפשר את המשך הפעילות. 

רנו פלואנס של בטר פלייס, צילום: תומריקו רנו פלואנס של בטר פלייס | צילום: תומריקו רנו פלואנס של בטר פלייס, צילום: תומריקו

במידה ולא יגוייס מימון נוסף, צפוי דירקטוריון החברה לישראל להודיע על הפסקת ההשקעה הכספית בבטר פלייס, מהלך שיביא בסופו של דבר לחיסול פעילותה של החברה. בימים האחרונים פנו גורמים מטעמו של עופר לגופים שהשקיעו בבטר פלייס בעבר במטרה לשכנעם להמשיך ולהשקיע בחברה.

בטר פלייס ספגה מאז הקמתה שורה של זעזועים קשים שהחלו עם עזיבתו של מקים החברה שי אגסי. לאחר עזיבתו של אגסי עזב גם מנכ"ל החברה האוסטראלי אוון ת'ורנלי ואחריו עזב גם מנכ"ל בטר פלייס ישראל משה קפלינסקי. גורמים בחברה מדגישים כי החלטה סופית לגבי המשך פעילות החברה תתקבל בשבועות הקרובים.

החברה הוקמה ב-2007 והיתה לחברה הראשונה בעולם שמשווקת מכוניות חשמליות בעלות סוללה מתחלפת, כפיתרון לאחת הבעיות העיקריות של הרכבים החשמליים - נושא הטווח המוגבל. על פי התאוריה, בעל רכב החווה התרוקנות של הסוללה יכול להחליפה באחת מתחנות החלפה הפזורות ברחבי הארץ. מאז הקמתה ובהיצע הדגמים של בטר פלייס נותרה מכונית אחת בלבד: רנו פלואנס ZE החשמלית, מכונית שנחשבת כיום, שנה בלבד לאחר עליית המכוניות הראשונות לכביש, למיושנת.

יתרה מזאת, בשעתו הצהירו חברות רבות במשק על מחויבות לשימוש במכוניותיה של בטר פלייס, אלא שבפועל, הרכבים נשארו על המדף. על פי הערכות, הסיבה העיקרית לכך היתה מחסומים שהציבו חברות הליסינג, הספקיות העיקריות של החברות הגדולות במשק. השנה, לאחר חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה עם חברות הליסינג שמנעו מהחברות הפסד במקרה של אובדן ערך חמור של המכוניות החשמליות, החלו חברות הליסינג לרכוש מכוניות חשמליות של בטר פלייס, אך המסירות, שהסתכמו במאות בודדות של רכבים אינן מתקרבות לתחזיות שהשמיע בשעתו מייסד החברה שי אגסי אודות מכירתן של עשרות אלפי מכוניות חשמליות שיביאו למצב בו הרכב החשמלי ישלוט בשוק.

מבטר פלייס נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים ממשיכה בטר פלייס במאמציה הרבים על מנת להמשיך בפעילותה. טרם התקבלה כל החלטה".

תגיות

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

51.
חבל, אבל הכתובת הייתה על הקיר מהיום הראשון
אני בטוח שהמיזם של שי אגסי גרם לשינוי בתפיסה ופרץ את הדרך למכונית החשמלית העתידית. יחד עם זאת אני משוכנע שפרוייקט של בטר פלייס נעשו כל הטעויות האפשריות, לא השקיעו מספירק בפיתוח טווח הנסיעה ובאפשרות להכניס דגמים נוספים. במחיר לא היה אטרקטיבי והוצאו כספים רבים למטרות לא הגיוניות.
דרור , הדרום  |  24.05.13
לכל התגובות