אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה למדו המנהלים המצליחים מוודי אלן צילום: אי פי אי

מה למדו המנהלים המצליחים מוודי אלן

מנכ"לים מעדיפים לשמור על פער היררכי בינם לבין הכפופים להם, אולם מחקר חדש מצביע כי מנהיגים שהשתמשו בהומור עצמי נתפסו כאמינים ואיכפתיים יותר

30.05.2013, 13:36 | סוכנויות הידיעות

המחשבה על הומור עצמי בסגנון וודי אלן לא ממש מלווה באסוציאציות למנהיגות מעוררת השראה. אך במחקר חדש שנערך באוניברסיטת סיאטל, הוצגו לתלמידי תואר ראשון שלושה סרטונים שבכל אחד מהם נראה מנכ"ל חברה מציג בפני העובדים את מנהל הפרויקטים החדש, פאט. לכל הקטעים היה מבנה דומה מלבד שורת המחץ.

בקטע הראשון נראה המנכ"ל אומר: "אני כל כך שמח שפאט הסכים לקבל את המשרה למרות כל מה שהוא יודע עלינו". בקטע השני הוא אומר: "אני כל כך שמח שפאט הסכים לקבל את המשרה למרות כל מה שהוא יודע עליכם". ואילו בקטע השלישי הוא אומר: "אני כל כך שמח שפאט הסכים לקבל את המשרה למרות כל מה שהוא יודע עלי".

וודי אלן, צילום: בלומברג וודי אלן | צילום: בלומברג וודי אלן, צילום: בלומברג

באופן כמעט גורף, דירגו הסטודנטים את המנכ"ל בסרטון השלישי כמנהיג החביב, מעורר האמון והאיכפתי מבין השלושה.

שלושת הסרטונים מייצגים שלושה סוגים של הומור: הראשון הוא הומור עצמי קבוצתי, השני – אגרסיבי ואילו השלישי – הומור עצמי אישי. על פי המחקר, המנהיגים שהשתמשו בהומור עצמי אישי הפגינו את התוצאות הטובות ביותר מבחינת כוח מנהיגות ועוררו אהדה רבה יותר, נתפסו כאמינים ואיכפתיים יותר ומעוררים עניין אינטלקטואלי.

לפי המחקר, הומור עצמי מחזק את תדמית המנהיג משום שהוא מרכך את תחושת הפער ההירארכי בין מנהיגים לאלו הכפופים לו.

"כולנו טועים", אמרה אחת מכותבי המחקר קולט הופטון. "הודאה בטעות עשויה לעזור לכם ליצור קשרים חזקים עם חברי הצוות שלכם".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
הם יחבבו אותו, כן, אבל השאלה אם יצליח להוציא מהם תפוקה
אני אישית נהגתי בתקופה מסויימת בשבירת דיסטנס והתנהגות יותר חביבה וחברית עם העובדים שלי, ותוך זמן לא ארוך, זה פגע בעבודה, הם התחמקו ממטלות, חצו קווים (חלקם) של חוצפה ובאו הרבה יותר בטענות. בנוסף הנכונות שלהם להישאר עד שעות מאוחרות או ההתמרמרות שלהם על כך גדלה פי כמה. בוסים אחרים נהגו בקשיחות, תוך שימת פס מוחלט על התחשבות בשעות עבודה או הקלה במטלות, והעובדים שלהם הוציאו הרבה יותר תפוקה, התנהגו אליהם הרבה יותר באדיבות ובנחמדות, ולא צייצו לרגע תלונות.
אחת  |  30.05.13
5.
לא כל סקר אמריקאי,מתאים בישראל
מנהל שלא מרבה לחלק "מילה טובה",הוא מנהל גרוע,שמפסיד את העובד. כששאלתי מנהל:מדוע אתה לא אומר "מילה טובה"אפילו פעם אחת בעשר שנים? הרי ברוב המקרים,המילה הטובה שווה הרבה כסף. מסתבר שרוב המנהלים חושבים אחרת כפי שהסביר לי אחד מהם:"תשמע,אם אומר מילה טובה לעובד שלי,למחרת הוא יבקש תוספת בשכר". כעובד שכיר 40 שנה,אני אומר לכם,מקלקלים לנו מנהלים באוניברסיטה,החבר'ה האלה מפספסים בגדול.
ניק מרשל , ר"ג  |  30.05.13
לכל התגובות